Skip to main content

Διαλλακτικοί για τραπεζοκαθίσματα στη Νέα Παραλία οι Θεσσαλονικείς

Τα βασικά αποτελέσματα έρευνας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον δήμο για τη χρήση και ικανοποίηση της Νέας Παραλίας

Η Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης προσελκύει μικρό αριθμό τουριστών, η συντριπτική πλειονότητα των Θεσσαλονικέων τη χρησιμοποιεί για βόλτα και άθληση, αυτοί που την επισκέπτονται το κάνουν συχνά, ενώ πάνω από τρεις στους 10 εμφανίζονται θετικοί στο να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα στα περίπτερα του δήμου.

Τα παραπάνω είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα που διενήργησε το American College of Thessaloniki (ACT) σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο του δήμου μπροστά από το Makedonia Palace κατά τα μέσα Ιουνίου 2018, είχε διάρκεια 15 ημερών και δείγμα 600 ατόμων.

Περίπου έξι στους 10 χρήστες της Νέας Παραλίας είναι νέοι έως 30 ετών, ενώ πάνω από οκτώ στους 10 είναι κάτοικοι της πόλης. Το 12,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα ήταν Έλληνες επισκέπτες στην πόλη, ενώ λιγότερο από 5% είναι το ποσοστό των ξένων επισκεπτών. Το τελευταίο στοιχείο δείχνει, σύμφωνα με τον διευθυντή του Business School του ACT, Νίκο Χουρβουλιάδη, που παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας, ότι η Νέα Παραλία δεν προσελκύει ξένους τουρίστες, κάτι που πιθανόν να μπορούσε να αποδοθεί σε ελλειπή προώθηση και προβολή της στις ξένες αγορές.

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς που χρησιμοποιούν τη Νέα Παραλία (ποσοστό άνω του 95%) το κάνουν για βόλτα, άθληση και ποδήλατο (75% για βόλτα). Ένας στους τέσσερις (26%) χρησιμοποιεί τη Νέα Παραλία καθημερινά, το 34% 2-3 φορές την εβδομάδα, το 22% μία φορά την εβδομάδα, το 11% 1-3 φορές, ενώ το 7% κάνει χρήση πιο σπάνια.

Ένα σημαντικό ποσοστό των κατοίκων της πόλης που συμμετείχαν στην έρευνα (36,19%) επιθυμεί να γίνει χρήση των περιπτέρων της Νέας Παραλίας για εκθέσεις και τέχνη. Πάντως, ένας στους τέσσερις (25,05%) δηλώνει ανοιχτός στο να γίνει οποιαδήποτε χρήση των περιπτέρων (εκθέσεις/τέχνη, καφέ/φαγητό, επαγγελματική χρήση), ενώ το 17,77% ζητεί να χρησιμοποιηθούν τα περίπτερα αποκλειστικά για την ανάπτυξη καταστημάτων εστίασης. Να χρησιμοποιηθούν τα περίπτερα αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση ζητεί το 5,78%, το 14,13% θέλει χρήση για εκθέσεις/τέχνη και επαγγελματικά, ενώ το 1,07% για καφέ-φαγητό και επαγγελματικά. Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει, σύμφωνα με τον κ. Χουρβουλιάδη, ότι οι Θεσσαλονικείς είναι σε γενικές γραμμές διαλλακτικοί σε ό,τι αφορά τη χρήση των περιπτέρων, δεν φαίνεται να ενοχλούνται από την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και ίσως να θέλουν τη Νέα Παραλία να γίνει πιο «ζωντανή».

Τέλος, σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση των χρηστών, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης είναι λιγότερο ικανοποιημένοι σε σχέση με Έλληνες και ξένους επισκέπτες, ωστόσο ο βαθμός της ικανοποίησής τους είναι σχετικά φυσιολογικός. Ειδικότερα, με άριστα το πέντε ο βαθμός ικανοποίησης για την καθαριότητα είναι 3,54, για την ασφάλεια 3,83 και για την πληροφόρηση/σήμανση 3,23.

Η έρευνα παρουσιάστηκε σε εκδήλωση με θέμα «Το προφίλ των πόλεων στην ψηφιακή εποχή». Κατά τον χαιρετισμό του ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας, υπογράμμισε την ανάγκη επανασχεδιασμού της στρατηγικής προβολής και μάρκετινγκ της πόλης με έμφαση στην ψηφιοποίηση, η οποία, όπως είπε, είναι το μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Αναστασία Καραχισαρλή, στέλεχος του τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τις τάσεις που επικρατούν σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών (DMO's), η οποία επικεντρώνεται στα ψηφιακά μέσα, με έμφαση στα ανοιχτά δεδομένα και τη χρήση του ντόπιου πληθυσμού και των influencers για την παραγωγή περιεχομένου.