Skip to main content

Διαμαρτυρία στα γραφεία του ΟΑΣΘ - «Επικίνδυνη η σαρδελοποίηση»

Αύξηση των δρομολογίων ειδικά τις ώρες αιχμής ζητούν μέλη εργατικών σωματείων αλλά και φοιτητές που το πρωί διαμαρτυρήθηκαν στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Σε κινητοποίηση προχώρησαν σήμερα το πρωί μέλη εργατικών σωματείων και φοιτητικών συλλόγων στα γραφεία του ΟΑΣΘ με αφορμή την τραγική κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, με τις τεράστιες ελλείψεις λεωφορείων-δρομολογίων, οδηγών και τεχνικών που σε συνθήκες πανδημίας έχουν μετατραπεί σε «υγειονομικές βόμβες».

Οι συγκεντρωμένοι διαμαρτυρήθηκαν για τις συνθήκες στις συγκοινωνίες ειδικά την περίοδο της πανδημίας ζητώντας αύξηση δρομολογίων ειδικά τις ώρες αιχμής.

 

Aναλυτικά η ανακοίνωση:

ΔΕ ΜΑΣ ΞΕΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΧΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΘΡΕΦΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ»!
ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ,
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ ΤΩΡΑ!

Η -έτσι κι αλλιώς- απαράδεκτη κατάσταση με τη Μαζική Μεταφορά στην πόλη μας, έγινε επικίνδυνη στις συνθήκες της πανδημίας. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και οι στάσεις, ιδιαίτερα τις ώρες που οι εργαζόμενοι πρέπει να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους, μαθητές και φοιτητές να πάνε στα σχολεία και τις σχολές τους, μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες.

Απέναντι σ’ αυτήν την εικόνα, χορτάσαμε «πανηγύρια» από κεντρικούς και τοπικούς «άρχοντες», τωρινούς και προηγούμενους, που -από κοινού- έχουν ακέραια ευθύνη. Δεν έλυσαν τα προβλήματα των εργαζομένων, της νεολαίας, συνολικά του λαού, οι νόμοι του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, οι ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, που καθόρισαν τη λειτουργία του ΟΑΣΘ «με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», που χάρισαν το 30-40% του συγκοινωνιακού έργου στο ιδιωτικό ΚΤΕΛ, που αφήνουν χωρίς ανταλλακτικά και συντήρηση τα λεωφορεία με τη χρόνια υποχρηματοδότηση, που μειώνουν τους μισθούς και τσακίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένωνστις συγκοινωνίες. Δε θα λύσουν ουσιαστικά τα προβλήματα η αγορά περασμένης τεχνολογίας μεταχειρισμένων λεωφορείων από το Δήμο (που δε διαθέτουν ούτε καν κλιματισμό), ούτε το leasing άλλων τέτοιων από ιδιώτη (που του εξασφαλίζεται εγγυημένο κέρδος).

Οι κατευθύνσεις πλέον είναι ολοφάνερες: για ό,τι εξασφαλίζει κέρδος για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, χρήμα υπάρχει και βρίσκεται. Προχωράει η «απελευθέρωση» των μεταφορών, δηλαδή η είσοδος ιδιωτών και ξένων εταιρειών, σε όλο το πεδίο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας.

Για τον λαό και τις ανάγκες του, πάρα τις τεράστιες δυνατότητες της εποχής και την ασφυκτική συγκυρία της πανδημίας, απομένουν η προχειρότητα, η απαξίωση, η «σαρδελοποίηση», η λογική του «κόστους», ενίοτε τα «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».

Δεν θα συμβιβαστούμε με αυτή την κατάντια!

Διεκδικούμε:

Αύξηση των δρομολογίων, ιδίως τις ώρες αιχμής 
Άμεση επισκευή όλων των οχημάτων. Σύγχρονα, καινούρια οχήματα νέας τεχνολογίας.
Μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Επίταξη των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών μέσων, για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία.
Τεστ και μέσα ατομικής προστασίας για τους εργαζόμενους, συχνότερες απολυμάνσεις στα λεωφορεία.
Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα.
Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Καμιά νέα αναβολή στη λειτουργία της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αλλά και καμιά νέα χρηματοδότηση προς τον ανάδοχο. Επιτάχυνση για τις επεκτάσεις στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη.
Ενιαίος Κρατικός Φορέας Συγκοινωνιών-Μεταφορών με κοινωνικό χαρακτήρα, που θα περιλαμβάνει και τους φορείς μεταφοράς και συγκοινωνίας αλλά και τις βιομηχανίες κατασκευής και επισκευής οχημάτων.

ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ