Skip to main content

Διαμετακομιστικό κέντρο σχεδιάζει η Αλεξανδρούπολη

Το επενδυτικό σχέδιο εκτός από τις τοπικές αρχές φαίνεται να απασχολεί και τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.

Στα «χνάρια» των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπου, σε θεωρητικό -τουλάχιστον για την ώρα- επίπεδο δρομολογείται η ανέγερση μεγάλων διαμετακομιστικών και εμπορευματικών κέντρων, φιλοδοξεί να κινηθεί και το ακριτικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, προσβλέποντας να αξιοποιήσει τη στρατηγική του θέση και τη γειτνίαση με την Τουρκία.

Το επενδυτικό σχέδιο μάλιστα, εκτός από τις τοπικές αρχές της ακριτικής πόλης φαίνεται να απασχολεί και τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, η οποία το έχει εντάξει στο σχετικό μελετητικό της σχεδιασμό, που εκπονήθηκε από κοινού με εξειδικευμένο αγγλικό οίκο. Η διαφορά, βέβαια, είναι ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ «βλέπει» την επένδυση ως μεσομακροπρόθεσμη προοπτική, παρά το γεγονός στη χερσαία ζώνη του λιμένα υπάρχει διαθέσιμος χώρος συνολικής έκτασης 250 στρεμμάτων, ικανός να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός τέτοιου διαμετακομιστικού – εμπορευματικού κέντρου.

Σε επίπεδο σχεδιασμού υποδομών, ωστόσο, το λιμάνι Αλεξανδρούπολης δεν περιορίζεται μόνο στην επένδυση του εμπορευματικού κέντρου. Η διοίκησή του, όπως αποκάλυψε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χρ. Σκευάς προσανατολίζεται στην άμεση ένταξη στο ΕΣΠΑ έργου 46 εκ. ευρώ, για τη δημιουργία πολυχρηστικού σταθμού και λιμενίσκου μικρών σκαφών, για τον οποίο υπάρχουν ήδη έτοιμες οι απαιτούμενες οριστικές μελέτες, ώστε να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου.
Επιπρόσθετα, η ΟΛΑ ΑΕ διαθέτει αρχιτεκτονικά σχέδια για δημιουργία επιβατικού σταθμού (η Αλεξανδρούπολη δεν διαθέτει ανάλογη υποδομή), αλλά της λείπουν τα απαραίτητα κονδύλια προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση μίας τέτοιας επένδυσης.

Για να ξεπεραστεί ο «σκόπελος» της απουσίας χρηματοδότησης για τον επιβατικό σταθμό, κατά τον κ. Σκευά θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η δυνατότητα διαγωνισμού με σύμβαση μακρόχρονης παραχώρησης. Να τον κατασκευάσει, δηλαδή, ιδιώτης, ο οποίος στη συνέχεια θα αναλάβει να εκμεταλλευτεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τις υποδομές εμπορικών καταστημάτων, εστίασης κ.α., οι οποίες θα βρίσκονται εντός του σταθμού. Δυνητικά η Ο.Λ.Α. ΑΕ, τόνισε ο ίδιος, θα μπορούσε να αντλεί και έσοδα ως ποσοστό από τον τζίρο του επιβατικού σταθμού.