Skip to main content

Δημιουργία Τριπλής Ενεργειακής Εγνατίας Οδού

Τη δημιουργία μιας «τριπλής ενεργειακής Εγνατίας Οδού» εξήγγειλε ο υφυπουργός Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης, κατά την ομιλία του στη χθεσινή ημερίδα της εφημερίδας «
Τη δημιουργία μιας «τριπλής ενεργειακής Εγνατίας Οδού» εξήγγειλε ο υφυπουργός Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης, κατά την ομιλία του στη χθεσινή ημερίδα της εφημερίδας «Μακεδονία», με θέμα «Η Θεσσαλονίκη βρίσκει την ταυτότητά της».

«Το στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη είναι να αποτελέσει την πρωτεύουσα της έξυπνης, πράσινης ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Μανιάτης, υπογραμμίζοντας ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ρεαλιστικό σχέδιο για μια νέα, τριπλή ενεργειακή Εγνατία Οδό που σχηματίζεται από τρεις αγωγούς για τη μεταφορά φυσικού αερίου που θα διατρέχουν οριζόντια τη βόρεια Ελλάδα».

Πρόκειται για τον αγωγό ITGI και τον αγωγό Trans Αdriatic Pipeline που θα μεταφέρουν αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία μέσω δύο διαφορετικών αγωγών, που θα διατρέχουν κατά μήκος όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Από το βήμα της ημερίδας, ο κ. Μανιάτης ανακοίνωσε για πρώτη φορά μετά τις επαφές του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στη Μόσχα ότι «πρόκειται να δημιουργηθεί και ένας τρίτος αγωγός, για τη μεταφορά ρώσικου φυσικού αερίου. Ο αγωγός θα μεταφέρει το αέριο με υποθαλάσσιο αγωγό από τη Μαύρη Θάλασσα στη Βουλγαρία, θα περνά από το Στρυμονοχώρι Σερρών και από εκεί θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, με κατάληξη την Ιταλία».

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Μανιάτης, μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να υπογραφεί σχετική συμφωνία για τη σύσταση της ελληνορωσσικής κοινοπραξίας. «Τα νέα γεωπολιτικά και γεωοικονομικά δεδομένα καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πραγματικό κόμβο διαμετακόμισης ενέργειας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μανιάτης.

Άνοιγμα του λιμανιού σε διεθνείς οίκους μεταφορών

«Η Θεσσαλονίκη είναι αυτή που είναι γιατί έχει λιμάνι, αλλιώς θα ήταν η Βέροια ή οι Σέρρες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Οικονομίας, Ναυτιλίας και Ανταγωνιστικότητας, Μάρκος Μπόλαρης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ ο Πειραιάς είναι λιμάνι της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη έχει το πλεονέκτημα να είναι το λιμάνι της Σόφιας, του Βελιγραδίου και της βαλκανικής ενδοχώρας. Ωστόσο ο υφυπουργός εμφανίστηκε προβληματισμένος από το γεγονός ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βαίνει μειούμενη, την ώρα μάλιστα που λιμάνια με παρόμοια χαρακτηριστικά επωφελούνται από την πτώση της Θεσσαλονίκης και κερδίζουν έδαφος.

Από το βήμα της ημερίδας ο κ. Μπόλαρης προανήγγειλε ότι το υπουργείο θα διερευνήσει τη δυνατότητα συνεργασίας με διεθνείς οίκους του κλάδου των μεταφορών και του διαμετακομιστικού εμπορίου, τονίζοντας ότι θα πρέπει να προστεθούν και νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες στο λιμάνι.

«Ο χαρακτήρας της πόλης γεννά οικονομία», σημείωσε ο κ. Μπόλαρης αναφερόμενος στην ιδιαιτερότητα της Θεσσαλονίκης να είναι η μοναδική πόλη του Βυζαντίου που παραμένει ζωντανή σήμερα, προσθέτοντας ότι αυτό είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που μπορεί να αξιοποιηθεί για την τουριστική ανάπτυξη.

Γερουλάνος: «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να υποστηρίξει την ταυτότητα της»

Ανοίγοντας την εκδήλωση, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος χαρακτήρισε την προσπάθεια του εκδοτικού συγκροτήματος «Μακεδονία» ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα, που πρέπει να έχει και συνέχεια, γιατί «η ταυτότητα οποία είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που προσθέτει υπεραξία στα προϊόντα και τη δουλειά μας. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να πετύχει, αν δεν υποστηρίξει την ταυτότητά της. Η συντήρηση και η φοβικότητα δεν είναι καλοί σύμβουλοι. Πρέπει να γίνουμε πιο οραματικοί, πιο αισιόδοξοι, πιο Έλληνες», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γερουλάνος.