Skip to main content

Προς δημοπράτηση το «ορφανό» χιλιόμετρο του άξονα Μουδανιά-Ποτίδαια

Τα έργα στο «ορφανό χιλιόμετρο» έμειναν πίσω λόγω προσφυγών κατοίκων στο ΣτΕ. Σε αναμονή για τις απαλλοτριώσεις στον άξονα Θέρμη -Γαλάτιστα.

Μετά από περιπέτειες 11 και πλέον ετών, το πολυσυζητημένο «ορφανό χιλιόμετρο», στον άξονα Μουδανιά – Ποτίδαια και, πριν την Ποτίδαια, θα ενταχθεί και αυτό, αναβαθμισμένο, στο σύγχρονο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής και μάλιστα στον άξονα που εξυπηρετεί την κίνηση στο δημοφιλές τουριστικά «πρώτο πόδι», την Κασσάνδρα.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, η Εταιρεία, σαν αναθέτουσα αρχή, είναι έτοιμη να δημοπρατήσει το έργο, που είναι μελετητικά ώριμο, μόλις το αρμόδιο Υπουργείο βγάλει και την τρίτη ομάδα απαλλοτριώσεων (έχουν ήδη δημοσιευτεί δύο πίνακες), κάτι που αναμένεται να γίνει τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο 2018.

Συνεπώς, θα πρέπει να περιμένουμε την δημοπράτηση του «ορφανού» εντός του 2018 και πιθανότατα και την ανάθεσή του στο μειοδότη.

Τα έργα στο «ορφανό χιλιόμετρο», έμειναν πίσω λόγω των αντιδράσεων κατοίκων της περιοχής που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ. Οι αντιδράσεις αυτές πρωτοεκδηλώθηκαν το 2006 και είχαν σαν αποτέλεσμα να καθυστερήσει και το Μουδανιά- Ποτίδαια, έργο που έγινε τελικώς στο υπόλοιπο μήκος του προκειμένου να μη χαθούν πόροι από το προηγούμενο ΕΣΠΑ, αφήνοντας αναγκαστικά εκτός αυτό το ένα χιλιόμετρο πριν την Ποτίδαια.

Τώρα πλέον, όσοι ενδεχομένως εναντιώνονται, δεν μπορούν να καθυστερήσουν τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις παρά μόνο να προσφύγουν στα δικαστήρια για να ζητήσουν άλλη τιμή μονάδας για τις αποζημιώσεις. Από τη στιγμή όμως που θα δημοσιευτούν οι απαλλοτριώσεις, το έργο μπορεί και θα ξεκινήσει, τόνισε ο κ. Αντωνούδης.

Έτσι λοιπόν, το «ορφανό», πλήρως μελετημένο, από τη στιγμή που θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος, θα κατασκευαστεί σε διάστημα ενός έτους. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται περίπου στα 5 εκατομμύρια και θα χρηματοδοτηθεί πιθανότατα από το Π.Δ.Ε.

Ολοκλήρωση του άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα

Το άλλο έργο που τρόπον τινά έχει μείνει ….μισό, είναι  ο οδικός άξονας Θέρμη- Γαλάτιστα κι αυτό γιατί στην εργολαβία δεν περιλήφθηκε το τμήμα των στροφών που είναι και το πλέον κρίσιμο γιατί αφορά νέα χάραξη και παράκαμψη των επικίνδυνων στροφών μετά το ύψος του οικισμού «Αγία Αναστασία» και έως πριν τη Γαλάτιστα.

Για το τμήμα των στροφών, μήκους 3 χιλιομέτρων, πρέπει επίσης να δημοσιευτούν οι πίνακες των απαλλοτριώσεων, σε χρόνο που ακόμη δεν είναι γνωστός. Το έργο, ύψους δαπάνης περίπου 20 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί μαζί με δύο ακόμη τμήματα του ήδη κατασκευασμένου άξονα, τους κόμβους Λακκιάς και Περιστεράς που δεν έγιναν επίσης επειδή έως σήμερα εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις.

Από τη στιγμή που θα δημοπρατηθούν τα υπόλοιπα του άξονα Θέρμη- Γαλάτιστα και θα γίνει η ανάθεση στον εργολάβο, ο χρόνος κατασκευής θα είναι 12 – 18 μήνες.

Σημειώνεται ότι οι απαλλοτριώσεις ευθύνονται για την καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων αφού η Εγνατία Οδός Α.Ε., ήταν έτοιμη και ήλπιζε να μπορέσει να δημοπρατήσει τα συγκεκριμένα υποτμήματα του Θέρμη – Γαλάτιστα, το φθινόπωρο του 2017.