Skip to main content

Δήμος Θέρμης: Περίπου 50.000 χρησιμοποιούν τη δημοτική συγκοινωνία

Δημοφιλέστερη όλων είναι η γραμμή Νο1 Κυκλική Θέρμης, την οποία εκτιμάται ότι χρησιμοποιούν περί τους 42.000 με 43.000 δημότες ετησίως.

Πριν από λίγες ημέρες η δημοτική συγκοινωνία του δήμου Θέρμης συμπλήρωσε ήδη ένα χρόνο λειτουργίας μετά τον επανασχεδιασμό της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, τα οποία συνέλεξε ο δήμος, σε ελέγχους που έκανε σε τρεις διαφορετικές περιόδους στη διάρκεια αυτής της χρονιάς εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των δημοτών οι οποίοι έκαναν χρήση της δημοτικής συγκοινωνίας κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες ανέρχεται σε περίπου πενήντα χιλιάδες.

Δημοφιλέστερη όλων είναι η γραμμή Νο1 Κυκλική Θέρμης, την οποία εκτιμάται ότι χρησιμοποιούν περί τους 42.000 με 43.000 δημότες ετησίως. Ακολουθεί η γραμμή Νο2 Θέρμη-Βασιλικά-Σουρωτή-Περιστερά με περίπου 4.000 έως 5.000 επιβάτες και τέλος, η γραμμή Νο3 Θέρμη-ΔΕ Μίκρας, με την οποία μετακινούνται περί τους 2.000 με 3.000 δημότες.

Πριν από τον επανασχεδιασμό της η δημοτική συγκοινωνία λειτουργούσε με πολλά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν κυρίως στην κακή μηχανική κατάσταση των δημοτικών λεωφορείων. Εκτελούσε επτά δρομολόγια ημερησίως (πλην Σαββάτου, Κυριακής και αργιών) και εξυπηρετούσε μόνον την περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Θέρμης και την Αγία Παρασκευή της Δημοτικής Ενότητας Βασιλικών. Στο παρελθόν είχαν γίνει προσπάθειες για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων διαδρομών στις Δημοτικές Ενότητες Βασιλικών και Μίκρας (Περιστερά-Βασιλικά και Άγιος Αντώνιος-Βασιλικά, κάθε Παρασκευή, δύο δρομολόγια, για την εξυπηρέτηση των ορεινών οικισμών στη λαϊκή αγορά των Βασιλικών και Κ. Σχολάρι-Καρδία-Τρίλοφος-Κέντρο Υγείας Θέρμης, δύο δρομολόγια, δύο φορές την εβδομάδα). Τα δρομολόγια αυτά διακόπηκαν δύο μήνες μετά την έναρξή τους, επειδή δεν είχαν επαρκή πληρότητα για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, διερευνήθηκε η δυνατότητα επέκτασης της δημοτικής συγκοινωνίας και στις άλλες δύο Δημοτικές Ενότητες του Δήμου, αλλά και η δυνατότητα αύξησης του αριθμού των δρομολογίων της κεντρικής γραμμής της Δημοτικής Ενότητας Θέρμης, χωρίς αύξηση του λειτουργικού κόστους. Κατόπιν όλων αυτών αποφασίστηκε η ανάθεση του έργου σε ανάδοχο ο οποίος επιλέχθηκε έπειτα από ανοιχτό διαγωνισμό που έγινε τον Σεπτέμβριο 2018. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 2ετής και το ετήσιο κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε 139.100 ευρώ συν ΦΠΑ. Έτσι με τα ίδια πάνω κάτω χρήματα, πλέον γίνονται σχεδόν διπλάσια δρομολόγια ημερησίως (13 αντί 7) και καλύπτονται και οι τρεις δημοτικές ενότητες του δήμου Θέρμης. Επιπλέον, υπάρχει σύνδεση των χωριών μεταξύ τους και κυρίως, καθημερινή σύνδεση όλων των δημοτικών ενοτήτων με το Κέντρο Υγείας Θέρμης.

Ανάσα από την είσοδο των ΚΤΕΛ

Μεγάλη ανάσα στους κατοίκους του δήμου Θέρμης οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά με την αστική συγκοινωνία προσέφερε και η αλλαγή η οποία σημειώθηκε σταδιακά από τα μέσα Μαρτίου, με την εκχώρηση των λεωφορειακών γραμμών από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ. Πλέον, εδώ και περίπου ενάμιση μήνα εκτελείται το 100% των προγραμματισμένων δρομολογίων κατά τις πρωινές και μεταμεσημεριανές ώρες καθώς τις υπόλοιπες τα δρομολόγια μειώθηκαν στο 50% για όσο διάστημα διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα τα οποία ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Ωστόσο, από αύριο 4 Μαΐου, θα πραγματοποιείται το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε τα τελευταία χρόνια όταν, λόγω των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο ΟΑΣΘ, περίπου το 30% έως και 40% των δρομολογίων δεν υλοποιούνταν.

Πέραν αυτού, στις λεωφορειακές γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης τα λεωφορεία τα οποία έχουν δρομολογηθεί από τα ΚΤΕΛ είναι ηλικίας μεταξύ οκτώ και δέκα ετών, σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτά τα οποία διέθετε σε αυτές τις γραμμές ο ΟΑΣΘ.

Ειδικότερα, οι κάτοικοι του δήμου Θέρμης εξυπηρετούνται από τις λεωφορειακές γραμμές Νο 66 Θέρμη – Χαριλάου (139 δρομολόγια ημερησίως), Νο 69 ΑΣ ΙΚΕΑ- Επανομή (110), Νο 87 Θεσσαλονίκη – Βασιλικά (91) και Νο 67 ΑΣ ΙΚΕΑ- Τριάδι (95).