Skip to main content

Δήμος Θεσσαλονίκης: Ποιοι δρόμοι θα γίνουν προσωρινά πεζόδρομοι

Ποιοι δρόμοι μετατρέπονται σε ήπιας κυκλοφορίας και ποιοι σε πεζόδρομοι, σύμφωνα με τον πρώτο σχεδιασμό της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης.

Γράφει ο Σαλονικιός

Τον έχω πετύχει δυο, τρεις φορές το τελευταίο διάστημα, μετά την επανέναρξη λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης, να κυκλοφορεί βραδινές έως και μεταμεσονύκτιες ώρες. Άλλοτε πεζό, άλλοτε εποχούμενο, τον έχω συλλάβει να επιθεωρεί δημόσιους χώρους, πλατείες και δρόμους, για τραπεζοκαθίσματα, αλλά και για την εν γένει κίνηση σε καφέ μπαρ και ταβέρνες, την περίοδο μετά την άρση της καραντίνας.

Ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιώργος Αβαρλής προετοιμάζει τις προτάσεις του σχετικά με τους δρόμους οι οποίοι θα επιλεγούν για να ενταχθούν σε ένα προσωρινό δίκτυο πεζοδρόμων καθώς και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας. Είναι η δυνατότητα που δόθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε ένα τέτοιο μέτρο, προσωρινά, ως τις 30 Νοεμβρίου, προκειμένου να διευκολύνουν καταστηματάρχες να αυξήσουν τα τραπεζοκαθίσματα μπας και ρεφάρουν τη ζημία από την πανδημία.

Με τις νυχτερινές περιπολίες του ο Αβαρλής θέλησε να έχει ιδία άποψη σχετικά με το πού υπάρχει δυνατότητα αλλά και σκοπιμότητα μετατροπής ορισμένων δρόμων, για ορισμένες ώρες και ημέρες της εβδομάδας, σε πεζόδρομους ή και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Οι σχετικές προτάσεις πρόκειται να υποβληθούν στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής η οποία θα συνέλθει την προσεχή Τετάρτη.

Στις προτάσεις θα περιληφθούν, σύμφωνα με έναν πρώτο σχεδιασμό, δρόμοι οι οποίοι βρίσκονται στο κέντρο, όπως για παράδειγμα το τμήμα της οδού Μητροπόλεως, από την πλατεία Φαναριωτών έως την Εθνικής Αμύνης να μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, η οδός Νικηφόρου Φωκά να γίνει πεζόδρομος, όπως και η Δημητρίου Γούναρη, στο τμήμα της από τη Ροτόντα έως την Αγίου Δημητρίου ώστε να ολοκληρωθεί η πεζοδρόμηση ολόκληρου του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Θα υπάρχουν επίσης, προτάσεις για ανάλογες πεζοδρομήσεις σε δρόμους γύρω από πλατείες, σε περιοχές εκτός κέντρου όπως στην Τούμπα, στη Χαριλάου και αλλού. Μάλιστα, για τον σκοπό αυτόν, θα γίνει την Τετάρτη σύσκεψη με τους προέδρους των δημοτικών ενοτήτων οι οποίοι θα κληθούν να καταθέσουν προτάσεις για πεζοδρομήσεις.

Πάντως, όπως διαπίστωσε και ο Αβαρλής, προς το παρόν, η κίνηση στα καταστήματα εστίασης είναι τόσο χλωμή, ώστε το όλο εγχείρημα διάθεσης περαιτέρω δημόσιου χώρου για τραπεζοκαθίσματα να κινδυνεύει να καταστεί άνευ αντικειμένου. Ωστόσο, κάθε πρωτοβουλία η οποία αφαιρεί δημόσιο χώρο από τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι ευπρόσδεκτη διότι, εκτός από τα τραπεζοκαθίσματα υπάρχουν και οι πολίτες οι οποίοι έχουν κι αυτοί δικαιώματα χρήσης των ελεύθερων χώρων.