Τρίτη 24 Μαΐου 2022
x

ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΣΕ ΕΝΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Παρεμβάσεις για την ανάκαμψη εμπορικών δρόμων που έχουν περιέλθει σε μαρασμό δρομολογεί η διοίκηση με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

Σχέδιο οικονομικής ανασυγκρότησης εννέα εμπορικών δρόμων στις πέντε δημοτικές κοινότητες και στη δημοτική ενότητα Τριανδρίας, δρομολογεί η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για κεντρικές οδούς, οι οποίες γνώρισαν εμπορική άνθηση στο παρελθόν, αλλά τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, περιήλθαν σε μαρασμό. Ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής προβλέπει παρεμβάσεις ανάπλασης, με αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού και του φωτισμού, έτσι ώστε να διαμορφωθούν εκ νέου σε αγορές ελκυστικές για το καταναλωτικό κοινό και βέβαια και για ιδιωτικές επενδύσεις.

Οι δρόμοι που επιλέχθηκαν είναι οι οδοί Ολύμπου στην 1η κοινότητα, Παναγίας Φανερωμένης και Γρηγορίου Κολονιάρη στη 2η κοινότητα, Κλαυθμώνος στην 3η κοινότητα, Παπάφη στη 4η κοινότητα, 25ης Μαρτίου και Μάρκου Μπότσαρη στην 5η κοινότητα, Βενιζέλου και Ελευθερίας στην Τριανδρία.

Το σχέδιο που διαμορφώθηκε σε συνεργασία με τις δημοτικές κοινότητες και θα υποβληθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ανακοίνωσε χθες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου. «Το προηγούμενο διάστημα προχωρήσαμε σε διαβούλευση με τα συμβούλια των κοινοτήτων, τα οποία πρότειναν εμπορικούς δρόμους στην περιοχή των ορίων τους που στο παρελθόν ήκμαζαν, αλλά λόγω της πολυετούς οικονομικής κρίσης και της πανδημίας, προσφάτως παρουσιάζουν μαρασμό, ενώ έχουν τα φόντα για αναθέρμανση της οικονομικής δραστηριότητας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει επένδυση από την πλευρά του δήμου και της πολιτείας. Πρόκειται για εννέα δρόμους στις δημοτικές κοινότητες που έχουν προκύψει από σχετικές αποφάσεις των κοινοτήτων και για τους οποίους έχει γίνει ήδη οικονομοτεχνική προσέγγιση και διαπιστώθηκε ότι έχουν τα δεδομένα, ώστε να διεκδικηθεί χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης. Θέσαμε μία αρχική πρόταση με τα οικονομικά δεδομένα και τα πλεονεκτήματα που θα δημιουργούνταν σε αυτούς τους δρόμους, με στόχο να υπάρξει σε όλες τις κοινότητες αποκεντρωμένη οικονομική ανασυγκρότηση με αύξηση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης. Αυτό ήταν το αντικείμενο σε διάφορα υπουργεία, στο υπουργείο Εσωτερικών, στο υπουργείο Υποδομών και κυρίως στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θόδωρο Σκυλακάκη, ο οποίος χειρίζεται τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης», ανέφερε ο κ. Ζέρβας.

Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, που έχουν εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 41 εκ. ευρώ, θα κινούνται στη λογική να διευκολυνθεί, με βάση και όσα προβλέπει το ΣΒΑΚ, η διέλευση των πεζών, να προστεθεί πολύ πράσινο, να υπάρχει αστικός εξοπλισμός και να ενισχυθεί ο φωτισμός. Έμφαση θα δοθεί και στον τομέα των έξυπνων εφαρμογών, ώστε να προσελκύσει και μικρότερες ηλικίες, με δημιουργία δικτύου wifi και πληροφοριακές πινακίδες για τα καταστήματα, στα πρότυπα ενός ανοιχτού εμπορικού κέντρου.

«Αυτό το project κολλάει και στη λογική του Ταμείου Ανάκαμψης, γιατί τα μαγαζιά είναι ιδιωτικές επενδύσεις. Είδαμε τα κόστη και τι παρεμβάσεις χρειάζονται και κάναμε μία εκτίμηση προϋπολογισμού. Πλέον εκπονούμε τις οριστικές μελέτες και με το που θα βγουν οι σχετικές προσκλήσεις από τα υπουργεία για παρεμβάσεις αυτού του είδους θα υποβάλουμε τις σχετικές προτάσεις», επισήμανε ο κ. Μήτρου, ο οποίος σημείωσε ότι το τελικό κόστος θα είναι κατά πολύ μικρότερο, καθώς για τέτοιου είδους αναπλάσεις οι εκπτώσεις μπορεί να ξεπεράσουν και το 50%.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ