Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020
x

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟ

Τα σημαντικότερα προβλήματα της Θεσσαλονίκης και τα μηνύματα που στέλνουν οι πολίτες στην κυβέρνηση και στον κεντρικό δήμο

Μηνύματα τόσο προς την κυβέρνηση, όσο και προς τον δήμο Θεσσαλονίκης στέλνουν οι Θεσσαλονικείς, μέσω των απαντήσεών τους στη δημοσκόπηση της GPO για λογαριασμό της Voria.gr. Η ιεράρχηση των σοβαρότερων προβλημάτων, όπως τα αντιλαμβάνονται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, αποκαλύπτει και τις παθογένειες τις οποίες καλούνται να θεραπεύσουν εκείνοι οι οποίοι έχουν την ευθύνη.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της GPO η οποία έγινε σε δείγμα 600 ατόμων, στον δήμο Θεσσαλονίκης, ως σοβαρότερα προβλήματα οι Θεσσαλονικείς αξιολογούν τις αστικές συγκοινωνίες (σε ποσοστό 66%), την καθαριότητα (59,8%), το κυκλοφοριακό (38,6%), τη στάθμευση (32,5%), τα ζητήματα της ασφάλειας των πολιτών και της εγκληματικότητας (14,8%), τη ελλιπή πεζοδρόμηση (14,7%), και την έλλειψη πρασίνου (10,7%).

Σε ορισμένα από τα ανωτέρω προβλήματα αρμόδια για την επίλυσή τους είναι η κυβέρνηση, σε άλλα η αρμοδιότητα ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Στοίχημα για την κυβέρνηση ο ΟΑΣΘ

Αστικές συγκοινωνίες για τη Θεσσαλονίκη σημαίνει αποκλειστικά και μόνον ΟΑΣΘ. Όταν στους ερωτώμενους τίθεται ειδικότερα το ερώτημα για τον ΟΑΣΘ το ποσοστό δυσαρέσκειας εκτινάσσεται στο 84,4% όσων δηλώνουν λίγο και καθόλου ικανοποιημένοι έναντι μόλις 8,2% που εμφανίζονται ικανοποιημένοι. Μάλιστα, ακόμη και οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας δηλώνουν δυσαρεστημένοι σε ποσοστό 74,8%.

Βεβαίως, ο ΟΑΣΘ δεν κατέστη αιφνιδίως, τον τελευταίο χρόνο, ο μεγάλος ασθενής της Θεσσαλονίκης. Ο κατήφορός του ξεκίνησε σταδιακά μετά το 2014 και εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο βρίσκεται στο χειρότερο σημείο του.

Η κυβέρνηση έχει αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες τα αποτελέσματα των οποίων ευελπιστεί να αρχίσουν να φαίνονται από τον Σεπτέμβριο. Τότε υπολογίζεται να κυκλοφορήσουν στην πόλη τα πρώτα περίπου 90, από τα συνολικά 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία έχει αποφασίσει να μισθώσει ο ΟΑΣΘ. Ο διαγωνισμός είναι ήδη σε εξέλιξη και χθες έγινε η παρουσίαση κάποιων πρώτων οχημάτων από τους δύο υποψηφίους αναδόχους.

Στο μεταξύ η πρώτη κίνηση στην οποία προέβη η κυβέρνηση δια της διοίκησης του ΟΑΣΘ που αφορούσε την εκχώρηση άλλων 25 λεωφορειακών γραμμών της υπαίθρου στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς, άρχισε να αποδίδει καρπούς. Ήδη, στις συνολικά 31 λεωφορειακές γραμμές τις οποίες έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ εκτελείται, πλέον, το σύνολο των δρομολογίων. Η βελτίωση της εικόνας αποτυπώνεται και στη δημοσκόπηση σύμφωνα με την οποία  το ποσοστό ικανοποίησης μεταξύ των πολιτών της Β’ Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΘ  ανέρχεται στο 30,1% (έναντι μόλις 8,2% εντός πόλης), οι δε δυσαρεστημένοι είναι στο 46% (84,4% εντός πόλης).

Πίεση στην κυβέρνηση ασκείται και για το θέμα του μετρό. Οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται απόλυτα διχασμένοι ως προς τις εξελίξεις στον σταθμό Βενιζέλου με τους μισούς (43,9%) να συμφωνούν με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων και άλλοι περίπου τόσοι (41,7%) να διαφωνούν. Η ώρα της κρίσης για την κυβέρνηση θα έρθει στις αρχές του 2023 όταν θα φανεί πλέον, εάν η δέσμευσή της να παραδώσει το έργο σε πλήρη λειτουργία, θα υλοποιηθεί ή όχι.

Οι κίτρινες κάρτες προς τον δήμο

Η Καθαριότητα ήταν το υπ' αρ. ένα πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη για περισσότερο από μια δεκαετία. Εκτοπίστηκε από την κορυφή των προβλημάτων εξ αιτίας της κάκιστης κατάστασης στην οποία περιήλθε ο ΟΑΣΘ. Ωστόσο, φαίνεται πως συνεχίζει να αποτελεί παράγοντα δυσαρέσκειας, τουλάχιστον για έξι στους δέκα Θεσσαλονικείς. Η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα έχει αναλάβει πρωτοβουλίες, τόσο ως προς την καλύτερη διαχείριση του στόλου των απορριμματοφόρων καθώς και του προσωπικού του τομέα Καθαριότητας, όσο και ως προς την αναβάθμιση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στον Φοίνικα. Ωστόσο, φαίνεται πως χρειάζεται να γίνουν ακόμη περισσότερα προκειμένου η Καθαριότητα να πάψει να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των προβλημάτων της πόλης.

Αρκετά θα πρέπει να γίνουν και στον τομέα της μετακίνησης καθώς το κυκλοφοριακό και η στάθμευση παραμένουν ψηλά στην αξιολόγηση των προβλημάτων. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στη στάθμευση, φαίνεται πως το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο τέθηκε σε λειτουργία από τη διοίκηση Μπουτάρη, μπορεί να εξυπηρέτησε σε μεγάλο βαθμό τους επισκέπτες της πόλης, δημιούργησε όμως, προβλήματα στους μόνιμους κατοίκους και στους εμπόρους, τα οποία καλείται να επιλύσει η σημερινή δημοτική αρχή.

Δική της αρμοδιότητα είναι και τα θέματα των ελλείψεων σε πεζοδρόμια και πράσινο για τα οποία επίσης εκφράζονται παράπονα από τους πολίτες. Έχει επίσης ενδιαφέρον η απόρριψη από τους μισούς ερωτώμενους της απόφασης του δήμου να προχωρήσει στο ξήλωμα των διαχωριστικών πασσάλων από ορισμένους δρόμους, με πλέον πρόσφατη περίπτωση την οδό Ερμού.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ