Skip to main content

Δημοσκόπηση Voria: Τα γκρίζα σημεία για κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ

Βαρόμετρο για την τελική κρίση των Θεσσαλονικέων οι συγκοινωνίες - Πολλοί οι λόγοι για να προβληματίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, τι ισχύει για τα μικρότερα κόμματα

Ποικίλα είναι τα μηνύματα προς όλα τα κόμματα, πρωτίστως προς τα δύο μεγαλύτερα, τα οποία προκύπτουν από την τελευταία δημοσκόπηση της εταιρείας GPO για λογαριασμό της Voria.gr η οποία έγινε σε δείγμα χιλίων ατόμων, στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, το διάστημα από 22 έως 24 Σεπτεμβρίου. Το κυβερνών κόμμα έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ικανοποίηση καθώς βλέπει την ηγεμονία του να μην αμφισβητείται, προς το παρόν τουλάχιστον, υπάρχουν όμως και ευρήματα τα οποία θα πρέπει να το προβληματίσουν, κυρίως σε ό,τι αφορά τα της Θεσσαλονίκης. Από την άλλη, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει κάθε λόγο να ανησυχεί καθώς, ένα χρόνο μετά τις αλλεπάλληλες εκλογικές ήττες του, δείχνει αδύναμο να ανακάμψει. Προβληματικά, τέλος, είναι τα ευρήματα για τα μικρότερα κόμματα τα οποία συνεχίζουν να είναι καθηλωμένα σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά.

Διαβάστε - Δημοσκόπηση: Υπεροχή Μητσοτάκη έναντι Τσίπρα στη ΔΕΘ και ΝΔ στη Θεσσαλονίκη

Το κυβερνών κόμμα διατηρεί τις δυνάμεις του στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας μάλιστα μικρή δημοσκοπική άνοδο. Ειδικότερα, στην Α' Θεσσαλονίκης αύξησε τα ποσοστά του, σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση στα τέλη Ιουνίου, στο 35,6% από 33,9%, αγγίζοντας το εκλογικό ποσοστό του (35,52% στις εκλογές του 2019). Στη Β' Θεσσαλονίκης παρουσιάζει σταθερότητα (41,3% έναντι 41% τον Ιούνιο και 43,02% στις εκλογές).

Πολύ μικρότερος, ωστόσο, είναι ο βαθμός ικανοποίησης των Θεσσαλονικέων για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης αναφορικά με τα μείζονα προβλήματα της πόλης. Μόνο τέσσερις στους δέκα εμφανίζονται ικανοποιημένοι απ' όσα έκανε η κυβέρνηση για την πόλη στον πρώτο χρόνο της θητείας της, ενώ ένας στους δύο εμφανίζονται δυσαρεστημένοι. Παράλληλα, οκτώ στους δέκα αμφιβάλλουν εάν η δέσμευση του πρωθυπουργού για λειτουργία του μετρό τον Απρίλιο του 2023 θα τηρηθεί.

Διαβάστε - Δημοσκόπηση Voria: Μετρό μετά το 2023 βλέπουν οκτώ στους δέκα Θεσσαλονικείς

Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι βαρόμετρο για την τελική κρίση των Θεσσαλονικέων απέναντι στην κυβέρνηση. Εάν υπάρξει βελτίωση στον ΟΑΣΘ τους επόμενους μήνες, με την ενίσχυση του στόλου του μέσω της μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων, ενδέχεται αυτό να επηρεάσει θετικά τη γνώμη των πολιτών για την κυβέρνηση. Ωστόσο, εκείνο που θα παίξει σημαντικότερο ρόλο θα είναι οι εξελίξεις στο μετρό. Τυχόν εμπλοκή ή νέες καθυστερήσεις, με επίκεντρο το σταθμό Βενιζέλου είναι βέβαιο πως θα επιφέρουν πολιτικό κόστος για το κυβερνών κόμμα. Απεναντίας, ούτε η ΝΔ, ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να εισπράττουν φθορά από τη μετεκλογική στάση τους στο θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών.

Στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν πολλούς λόγους για να προβληματίζονται. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μπορεί να παρουσιάζει δημοσκοπική άνοδο στην Α' Θεσσαλονίκης (29% από 25,7% τον Ιούνιο και 31,31% στις εκλογές), αλλά στη Β' βρίσκεται πολύ χαμηλά (στο 16,8% από 17,4% τον Ιούνιο και 25,14% στις εκλογές). Ιδιαίτερα προβληματική είναι και η εικόνα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν έπεισε με την εμφάνισή του στη ΔΕΘ, το 51,8% έκρινε αρνητικά τη συνολική παρουσία του, ενώ το 54,8% απορρίπτει το σχέδιο που παρουσίασε το οποίο κατά τον ίδιο κοστολογείται στα 11 δισ. ευρώ, ενώ κατά τους αντιπάλους του ο λογαριασμός είναι πολύ μεγαλύτερος αν συνυπολογιστεί και η πρότασή του για διαγραφή μέρους του ιδιωτικού χρέους.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χάνει κατά κράτος και στη σύγκρισή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τόσο στο πεδίο της ΔΕΘ (44,2% πείσθηκαν περισσότερο από τον πρωθυπουργό, έναντι 28,9% που πείσθηκαν από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης), όσο και στην καταλληλότητα για την πρωθυπουργία (48,9% έναντι 27,1%).  

Ως προς τα μικρότερα κόμματα η λέξη η οποία χαρακτηρίζει τα περισσότερα είναι “στασιμότητα”. Κίνημα Αλλαγής και ΚΚΕ κινούνται στη δημοσκοπική ζώνη του 4,5% με 6,5% και λίγο πιο κάτω η Ελληνική Λύση, ενώ στο μισό σε σχέση με το εκλογικό ποσοστό του, ανιχνεύεται το ΜεΡΑ25 του Γιάνη Βαρουφάκη. Με εξαίρεση το ΚΚΕ το οποίο διαθέτει ισχυρή παρουσία στο συνδικαλιστικό χώρο, τα υπόλοιπα τρία απουσιάζουν σχεδόν ολοκληρωτικά από τη Θεσσαλονίκη κι αυτό, μοιραία, αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις.