Skip to main content

Δύο παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το 2020. Ποιες εργασίες θα γίνουν άμεσα. Τι περιλαμβάνουν οι παρεμβάσεις σε ανατολικό και δυτικό τμήμα.

Με την ολοκλήρωση των έργων στη δυτική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, τα συνεργεία έφυγαν, όμως οι παρεμβάσεις στην περιφερειακή δεν τελείωσαν.

Το νέο έτος έρχονται δυο νέες εργολαβίες, οι οποίες αφορούν σε όλο τον δρόμο, προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω και να κλείσουν τα κενά που έχουν μείνει.

Στο δυτικό κομμάτι, που πλέον κυκλοφορείται με νέα δεδομένα και είναι σαφώς βελτιωμένη η κατάσταση, απαλλάσσοντας όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη από τα εργοτάξια, αναμένεται να προκηρυχθεί σύντομα μια νέα εργολαβία – σκούπα, με το σύνολο των υπολειπόμενων εργασιών, που όμως δεν επηρεάζουν σημαντικά την κίνηση στον κυρίως άξονα.

Προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες απαλλοτριώσεις σε διάφορα τμήματα, που είναι εντός των σχεδίων πόλης των δήμων από τους οποίους διέρχεται ο δρόμος.

Όπως τόνισε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Κώστας Κουτσούκος, «θα προχωρήσουμε άμεσα σε συμπληρωματικές εργασίες σε πρώτη φάση ειδικά πάνω από τον κόμβο της Μακρυγιάννη, διότι με την κατασκευή του κόμβου δημιουργήθηκε ζήτημα προσβασιμότητας. Η διάβαση των πεζών είναι δύσκολη, στην περιοχή υπάρχει και σχολείο κι έτσι λόγω της κρισιμότητας της παρέμβασης αυτή προσπαθούμε να γίνει άμεσα και οι εργασίες εκεί θα συνεχιστούν».

Δεν είναι όμως μόνον η περιοχή πάνω από τον κόμβο της Μακρυγιάννη όπου θα γίνουν επεμβάσεις. Στη νέα εργολαβία που θα δημοπρατηθεί εντός του 2020 θα περιλαμβάνεται το φανάρι στον κόμβο του Κορδελιού (στη Βιοκαρπέτ), ο ημικόμβος της Μοναστηρίου (στο ύψος του εργοστασίου Φιλίππου), δυο πεζογέφυρες κ.ά. Εξετάζεται επίσης αν μπορεί να γίνει κάτι με το φανάρι των Διαβατών.

Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι επίσης εντός του επόμενου έτους (πιθανότατα το φθινόπωρο) να γίνει η δημοπράτηση, με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, της βελτίωσης της ανατολικής περιφερειακής οδού.

Εκεί ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει την κατασκευή του fly over (υπερυψωμένη γέφυρα) από τον κόμβο του νοσοκομείου Παπαγεωργίου (Κ5) έως τον κόμβο Πυλαίας – Πανοράματος (Κ11) ως την καλύτερη λύση, καθώς οι λύσεις της προσθήκης λωρίδων κυκλοφορίας φαίνεται να έχουν αποκλειστεί.

Στους πρώτους μήνες του 2020 θα γίνει η μελετητική προετοιμασία της συγκεκριμένης λύσης, καθώς η δημοπρασία δεν θα περιλαμβάνει μόνο το fly over, αλλά την αναβάθμιση όλου του άξονα της περιφερειακής. Σε αυτή περιλαμβάνεται και η συντήρηση του δρόμου, που απαιτεί πολύ σημαντικά έξοδα, τα οποία σήμερα καλύπτονται, όμως όχι για πάντα... Οι αρμόδιοι θεωρούν ότι πρέπει η συντήρηση να είναι διαρκής κι όχι περιστασιακή (όποτε διασφαλίζονται κάποια κονδύλια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ή το υπουργείο) και γι' αυτό έχει προταθεί το μοντέλο της Αττικής Οδού, κάτι όμως που σημαίνει και διόδια. Όλα αυτά τα ζητήματα ωστόσο θα ξεκαθαρίσουν μέχρι το φθινόπωρο όταν θα είναι έτοιμη η δημοπράτηση των έργων.

Το κόστος της κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας υπολογίστηκε στα 300 εκ. ευρώ, ενώ «παγώνει» (για την ακρίβεια έχει παγώσει εδώ και χρόνια) ο σχεδιασμός για τη δημιουργία του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου, εμφανώς λόγω αδυναμίας χρηματοδότησής του (κόστος που πλησιάζει το 1 δισ. ευρώ).