Skip to main content

Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης: Όσους τροχονόμους και να βγάζω δεν θα λυθεί το πρόβλημα

Τις προτάσεις του για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος κατέθεσε ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος.

Τεχνικές παρεμβάσεις όπως οι κυκλικοί κόμβοι, επαναξιολόγηση ή και μείωση των φαναριών, φορτοεκφορτώσεις και ασφαλτοστρώσεις τις βραδινές ώρες προτείνει για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος.

Διαβάστε: Ζέρβας - Τι πρέπει να γίνει για το κυκλοφοριακό - Είχαμε μια χαμένη δεκαετία στις υποδομές

Μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο κ. Γέρμανος επισήμανε ότι είναι σημαντικό το πρόβλημα αλλά ξεκαθάρισε ότι καθημερινά βγαίνουν τροχονόμοι στους δρόμους, απαντώντας ουσιαστικά στην κριτική που δέχεται η Αστυνομία για το ζήτημα.

«Η Θεσσαλονίκη μεγάλωσε, δεν είναι των 500-600 χιλιάδων κατοίκων. Επιβάλλεται να γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις. Όσους τροχονόμους και να βγάζω δεν θα λύνεται το πρόβλημα. Και τους βγάζω, δεν τους κρύβω. Και όταν θα έρθουν επιπλέον άτομα και αυτά θα βγαίνουν έξω. Μακάρι να ήταν το πρόβλημα οι τροχονόμοι», επισήμανε ο κ. Γέρμανος, σημειώνοντας πως από τον Σεπτέμβριο άλλαξαν οι συνθήκες και πλέον η ζωή και μετακίνηση μέσα στην πόλη είναι αφόρητη.

Αναφερόμενος στις τεχνικές παρεμβάσεις, μίλησε για κυκλικούς κόμβους -ιδιαίτερα στη ΧΑΝΘ-, στη δυτική είσοδο, στη Λαγκαδά με Μοναστηρίου, Κατσιμίδου- Αγ. Δημητρίου.

«Έχει αποδειχθεί ότι έχουν φέρει σημαντικά αποτελέσματα», τόνισε ο κ. Γέρμανος, φέροντας ως παράδειγμα τον δήμο Ωραιοκάστρου.

Τάχθηκε υπέρ του περιορισμού των φαναριών, σημειώνοντας πως όλα αυτά που υπάρχουν δεν εξυπηρετούν. «Πρέπει να γίνει επαναξιολόγησή τους», επισήμανε.

Ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στο θέμα των φορτοεκφορτώσεων και των ασφαλτοστρώσεων, επισημαίνοντας πως πρέπει να γίνονται τις βραδινές ώρες.

Ο κ. Γέρμανος στη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος θα βοηθούσε να βγουν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος κάποιες υπηρεσίες και οργανισμοί που βρίσκονται στο κέντρο. Έκανε μάλιστα αναφορά στο Δικαστικό Μέγαρο, στο Θεαγένειο, ενώ έκανε αναφορά και στις ενέργειες της Αστυνομίας όπου σύντομα θα αποχωρήσει η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων, που βρίσκεται στην οδό Παπαναστασίου.

Πρόεδρος ΟΑΣΘ: Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στο κέντρο

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας. Όπως ανέφερε, το κυκλοφοριακό επηρεάσει πολύ την εκτέλεση της αστικής συγκοινωνίας.
Έκανε αναφορά στην αύξηση του αριθμού του στόλου του ΟΑΣΘ και επισήμανε ότι η κυκλοφορία των οχημάτων να έχει επανέλθει στη Θεσσαλονίκη. Προανήγγειλε επίσης συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία προκειμένου να αντιμετωπίζονται προβλήματα.

Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών: Κάλεσε για πρωτοβουλίες

Να αναλάβουν πρωτοβουλίες, καθώς με την έναρξη των εργασιών για το Flyover, το πρόβλημα του κυκλοφοριακού θα ενταθεί μέχρι να ολοκληρωθούν κάλεσε τους φορείς ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας. Έκανε αναφορά στην ενοποίηση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών, ώστε να ελέγχονται από έναν φορέα και να λειτουργούν με κεντρικό έλεγχο σε ενιαίο σύστημα.

ΕΕΘ: Δεν εφαρμόζεται η φορτοεκφόρτωση από τα καταστήματα εστίασης

Στο θέμα του κανονισμού των φορτοεκφορτώσεων αναφέρθηκε ο Λευτέρης Γεωργιάδης, εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του, δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός από τα καταστήματα εστίασης. «Αν ελεγχθεί σε πρώτη φάση μέχρι να εφαρμοστούν τα άλλα μέτρα, θα έχουμε κάποιο αποτέλεσμα, έστω μικρό» επισήμανε. Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «δεν μπορεί ο κάθε χονδρέμπορος ο οποίος για να μην κάνει ένα παραπάνω δρομολόγιο, ή επειδή δεν διαθέτει μικρό φορτηγό», να παραμένει για πολλές ώρες μέσα σε οδούς δημιουργώντας κυκλοφοριακό «έμφραγμα».

Πρόεδρος του ΕΣΘ: Ζήτησε μεγάλα φορτηγά για τη φορτοεκφόρτωση

Στο θέμα της φορτοεκφόρτωσης αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης. Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του στην ειδική συνεδρίαση «η πόλη έχει μια μεγάλη αγορά που είναι υποχρεωμένη να τροφοδοτείται γιατί αλλιώς δεν μπορεί να λειτουργήσει». «Δεν τηρείται το μέτρο της φορτοεκφόρτωσης», σημείωσε ο κ. Φιλιππίδης  και πρόσθεσε: «Γιατί απαγορεύεται στον χώρο εκφόρτωσης η στάση μεγαλύτερων φορτηγών και υποχρεώνει τη στάση σε φορτηγά μέχρι 1,5 τόνο, κάτι το οποίο «τριπλασιάζει τα φορτηγά που μπαίνουν στην πόλη».

ΒΕΘ: Οι συχνές διαδηλώσεις εντείνουν το πρόβλημα

Μέρος του προβλήματος είναι και οι συχνές διαδηλώσεις επισήμανε από την πλευρά του ο Πέτρος Καλπακίδης εκπρόσωπος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Ζήτησε να βρεθούν νέες θέσεις στάθμευσης.

Να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις για τους κόμβους που έχουν εντοπιστεί ότι εμφανίζουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ζήτησε ο Μανώλης Βλαχογιάννης, από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και ζήτησε να μετρηθεί ο όγκος των εμπορευμάτων που διανέμονται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη και σε τι εύρος.

ΟΕΕΘ για φορτοεκφορτώσεις: Τα ευπαθή προϊόντα δεν μπορεί να περιορίζονται χρονικά 

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Καρασαββίδης τόνισε ότι τα ευπαθή προϊόντα δεν μπορεί να περιορίζονται χρονικά σε σχέση με τα μη ευπαθή.

Τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης ζήτησε ο Ευάγγελος Βαλασίδης από την Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Κλήμης Λεοντιάδης τόνισε ότι η λύση του προβλήματος βρίσκεται στη λειτουργία επιπλέον μέσων μαζικής μεταφοράς.