Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκήρυξε την εκπόνηση της ολοκλήρωσης των μελετών για το ένα χιλιόμετρο που μπλοκάρει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Στη διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά από τη συμβολή της με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, προχωρά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σήμερα αναρτήθηκε η διακήρυξη του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση των μελετών.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για τη δυτική Θεσσαλονίκη και για την είσοδο της πόλης από την επαρχία του Λαγκαδά και την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, που παρέμενε σε εκκρεμότητα επί πολλά χρόνια, κάνοντας δύσκολη τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.

«Η οδός Λαγκαδά που είναι η κύρια αρτηρία – έξοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης προς βορρά (Ανατολική Μακεδονία, Θράκη, Βουλγαρία κλπ), ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδαρίου) και εκτείνεται μέχρι την Εγνατία Οδό στον Κ4 στο ΤΙΤΑΝ. Από την πλατεία Δημοκρατίας έως την διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων έχει διαπλατυνθεί, επίσης από το Στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τον κόμβο ΤΙΤΑΝ διαπλατύνθηκε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Παραμένει με μικρή διατομή το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Η παρούσα μελέτη περιλαμβάνει το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. για την διαπλάτυνση του οποίου θα εφαρμοστεί διατομή των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, εντός της ζώνης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου). To ανωτέρω τμήμα ανήκει στα διοικητικά όρια των Δήμων Θεσσαλονίκης, Νεάπολης - Συκεών, Αμπελοκήπων - Μενεμένης», τονίζουν οι εισηγητές.

Ο δρόμος είναι μαρτυρικός για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά και τα προβλήματα που προκαλεί είναι γνωστά σε όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη, αφού είναι άλλωστε και η κύρια αρτηρία σύνδεσής της με το κέντρο της πόλης.

Η βασική εκκρεμότητα είναι στο κομμάτι, τις μελέτες του οποίου προκήρυξε επισήμως σήμερα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς οι βελτιώσεις που μπορούσαν να γίνουν στο τμήμα από το Βαρδάρι μέχρι την Αγίων Πάντων έγιναν, ενώ διαπλατύνθηκε ο δρόμος και στο τμήμα από την αερογέφυρα της Σταυρούπολης ή σωστότερα από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ (Κ4) μέχρι την είσοδο του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά (ολοκληρώθηκε το 2007).

Όμως στο μεσαίο τμήμα, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, παρέμεινε ο δρόμος χωρίς παρεμβάσεις εξαιτίας των απαλλοτριώσεων στην περιοχή των κοιμητηρίων. Το πρόβλημα αυτό διαρκεί περίπου 12 χρόνια, αποτελώντας ένα από τα μείζονα προβλήματα καθημερινότητας των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Εκτός από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που θα κατασκευαστούν, το τμήμα επίσης περιλαμβάνει τους κόμβους σηματοδότησης Αγίων Πάντων, Παύλου Μελά (έχει μερικά μελετηθεί με τις παλιότερες εργολαβίες) και δυο -τρεις κόμβους μικρότερους. Θα γίνει μελέτη των κυκλοφοριακών δεδομένων της οδού και μελέτη φωτεινής σηματοδότησης, καθώς και μελέτη οδοφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων ελέγχου κυκλοφορίας για συνολικά τέσσερις –πέντε κόμβους, επισημαίνεται στη διακήρυξη.

Στην αναγκαιότητα και τους στόχους της μελέτης, οι εισηγητές αναφέρουν συγκεκριμένα: «Στη συγκεκριμένη περιοχή από την πλατεία Δημοκρατίας έως την διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων έχει διαπλατυνθεί, επίσης από το Στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τον κόμβο ΤΙΤΑΝ διαπλατύνθηκε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Παραμένει με μικρή διατομή το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Το έργο θα αναβαθμίσει μια από τις πύλες εισόδου της πόλης και θα διευκολύνει την είσοδο – έξοδο οχημάτων από και προς το κέντρο της πόλης. Επιπλέον θα αποφορτιστεί η περιοχή η οποία παρουσιάζει έντονη κυκλοφοριακή φόρτιση και θα εναρμονιστεί η οδός με τα υπόλοιπα διαπλατυσμένα τμήματά της».

Οι απαλλοτριώσεις

Το σημαντικότερο πρόβλημα για τις απαλλοτριώσεις υπήρχε σε δυο σημεία των νεκροταφείων. Το ένα από αυτά είναι στα Συμμαχικά, που βρίσκονται σε έκταση της πρεσβείας της Σερβίας. Το πρόβλημα όμως άρχισε να λύνεται με την παρέμβαση του Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβα, ο οποίος έχει δώσει τις δικές του μάχες προκειμένου να λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα, που ταλανίζει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Πάρις Μπίλλιας, δήλωσε ότι τεχνικά η μελέτη δεν είναι δύσκολη, εφόσον έχουν ξεπεραστεί και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων, που όλες θα γίνουν από την πλευρά των κοιμητηρίων, αφού από την άλλη πλευρά υπάρχουν καταστήματα και κατοικίες, που δεν μπορούν να γκρεμιστούν για να διαπλατυνθεί ο δρόμος.

Με προϋπολογισμό 113.000 ευρώ θα εκπονηθούν συγκοινωνιακές μελέτες, μελέτες υδραυλικών έργων, ηλεκτρομηχανολογικές και περιβαλλοντική μελέτη. Η διάρκεια εκπόνησης υπολογίζεται στους 12 μήνες, ώστε μετά να διασφαλιστούν τα απαιτούμενα κονδύλια και να αρχίσει η κατασκευή του έργου.

Η ημερομηνία λήξης υποβολής των προσφορών είναι η 6η Μαρτίου 2020 και αποσφράγισής τους η 10η Μαρτίου 2020.

Μπορεί να μην μπαίνουν συνεργεία άμεσα στη Λαγκαδά, όμως δρομολογείται επιτέλους λύση, κάτι που ήταν επιδίωξη όλων.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ