Skip to main content

Dryas Greek Truffle: Προϊόντα τρούφας από την Ημαθία σε όλο τον κόσμο

Η Δάφνη Μπρανιώτη και ο Τάσος Παπαφώτης κάνουν γνωστή την ελληνική τρούφα από τη Δανία και τη Γαλλία μέχρι τη Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ.

Όταν άρχισαν να ασχολούνται με την τρούφα πριν από 13 χρόνια, η λέξη ήταν σχεδόν άγνωστη στην ελληνική αγορά. Πίστεψαν όμως στην προοπτική και τη δυναμική της και επένδυσαν στην καλλιέργειά της, δημιουργώντας λίγο καιρό αργότερα την Dryas Greek Truffle, που προχώρησε στη μεταποίηση του πολύτιμου αυτού φυσικού θησαυρού και διαθέτει σήμερα πάνω από 50 κωδικούς premium προϊόντων τρούφας.

Η Δάφνη Μπρανιώτη, γεωπόνος και ο Τάσος Παπαφώτης, καλλιεργητής, φίλοι και αμφότεροι από αγροτικές οικογένειες της Ημαθίας, κάνουν πλέον γνωστή την ελληνική τρούφα στη Γερμανία, τη Δανία, το Βέλγιο, την Τσεχία, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, τη Γαλλία, την Κύπρο, τις ΗΠΑ, τη Σιγκαπούρη και την Ταϊβάν, ενώ ετοιμάζονται και για την αγορά της Κίνας. Στο εσωτερικό της χώρας βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα με έμφαση στα μεγάλα αστικά κέντρα και τα νησιά. Δρομολογούν δε νέες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ώστε να είναι έτοιμοι παραγωγικά και για νέους κωδικούς. Μάλιστα, ο Τάσος Παπαφώτης έχει αρχίσει να καλλιεργεί και ξηρούς καρπούς, τους οποίους οι δύο συνεργάτες σκέφτονται να συνδυάσουν με την τρούφα στα επόμενα προϊόντα τους, ενώ έχουν ήδη κάνει τις πρώτες δοκιμές για ποπ κορν με τρούφα.

Συνολικά η παραγωγή τους είναι 1 τόνος τρούφας ετησίως και πέραν των 20 δικών τους στρεμμάτων στο Πολυδένδρι, στα Πιέρια Όρη, αγοράζουν και από άλλους παραγωγούς. Σήμερα η προϊόντική τους γκάμα περιλαμβάνει από προϊόντα με καθαρή τρούφα (φέτες, ολόκληρη, πατέ), σάλτσες (μαγιονέζα, μουστάρδα, κόκκινη σάλτσα, βούτυρο με μαύρη τρούφα κ.α.), λάδια, μπαλσάμικα ξύδια και καρυκεύματα, όπως το αλάτι τρούφας, μέχρι γλυκά (σοκολατάκια και σοκολάτες με αμύγδαλο), μέλι, ακόμα και απεριτίφ με τρούφα, αλλά και έτοιμα για μαγείρεμα είδη με τρούφα σε συνδυασμό με μανιτάρι, όπως πουρέ, κους κους, ταλιατέλες και ριζότο. Μάλιστα, κάποια από αυτά τα προϊόντα έχουν ήδη διακριθεί σε διαγωνισμούς. Η Dryas Greek Truffle διαθέτει και λιανική πώληση στη Βέροια, ενώ στο εργαστήριό της γίνονται όλα στο χέρι, όπως λέει η Δάφνη Μπρανιώτη, με πρώτο μέλημα την ασφάλεια, την ποιότητα και την υγιεινή των προϊόντων που παράγονται και τυποποιούνται.



Η δημιουργική σύμπραξη δύο φίλων

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Τάσος Παπαφώτης, επί χρόνια ροδακινοπαραγωγός, θέλησε να ασχοληθεί με μια καινούρια καλλιέργεια και να επιχειρήσει κάτι διαφορετικό. Απευθύνθηκε έτσι στη Δάφνη Μπρανιώτη, η οποία λόγω της ιδιότητάς της ως γεωπόνου παρακολουθούσε τις εξελίξεις στον πρωτογενή τομέα τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Εκείνη ήταν που πρότεινε την τρούφα, βλέποντας την εξέλιξη που είχε στο εξωτερικό, αλλά και την απόδοση που μπορούσε να εξασφαλίσει σε έναν καλλιεργητή. Κάπως έτσι οι δυο τους συνεργάστηκαν και δημιούργησαν το 2008 την g-troufa, ξεκινώντας αρχικά μόνο με την καλλιέργεια της τρούφας και τη διάδοσή της σε όλη την Ελλάδα. Το 2013 η επιχείρηση μετονομάστηκε σε «Dryas Greek Truffle» και επέκτεινε τις δραστηριότητές της, εκτός από την καλλιέργεια, και στην παραγωγή και τυποποίηση προϊόντων με βασικό συστατικό την τρούφα, συνδυασμένο με προϊόντα της ελληνικής γης. Μάλιστα, οι δύο συνεργάτες εμπνεύστηκαν το νέο όνομα από τις Δρυάδες, τις νύμφες των δασών, που τρέφονταν με τις ρίζες των βελανιδιών, εκεί όπου αναπτύσσονταν και οι τρούφες.



Το πρώτο προϊόν της Dryas Greek Truffle ήταν το λάδι τρούφας και η Δάφνη Μπρανιώτη θυμάται πως τον πρώτο καιρό ήταν πολύ δύσκολο τόσο αυτό όσο και άλλα προϊόντα της  εταιρείας να τοποθετηθούν στην αγορά, αφού ήταν μια άγνωστη κατηγορία, την οποία οι καταναλωτές αντιμετώπιζαν με επιφυλακτικότητα. Η συνέχεια όμως δικαίωσε τελικά την έμπνευση των δημιουργών.

«Το όραμά μας είναι να υπάρχουν προϊόντα της Dryas Greek Truffle σε κάθε άκρη του πλανήτη, να κάνουμε γνωστή την ελληνική τρούφα σε όλο τον κόσμο και να βγάλουμε στην αγορά όσο το δυνατό περισσότερα προϊόντα μπορούμε» λέει στη Voria η Δάφνη Μπρανιώτη. Μάλιστα, η ίδια σημειώνει πως συχνά τα προϊόντα τους κερδίζουν στα σημεία τα αντίστοιχα ιταλικά, όπως τουλάχιστον αποφαίνονται οι καταναλωτές στο εξωτερικό. «Το πλεονέκτημα στα προϊόντα μας έναντι για παράδειγμα των ιταλικών είναι πως εκτός από την πολύ καλής ποιότητας τρούφα, οι πρώτες ύλες με τις οποίες αυτή συνδυάζεται είναι κορυφαίες, από το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο μέχρι το θυμαρίσιο μέλι» εξηγεί.