Skip to main content

ΕΕΣΣΤΥ: Σήμερα το απόγευμα κρίνεται η ιδιωτικοποίηση

Λήγει η παράταση για την εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος. Αναμένεται η ανακοίνωση τουλάχιστον της ιταλικής Trenitalia.

Σήμερα, μετά τις 5 το απόγευμα θα γνωρίζουμε εάν τελικώς έχει εκδηλωθεί στο ΤΑΙΠΕΔ αρχικό, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον από πιθανούς επενδυτές, για την αγορά της ΕΕΣΣΤΥ, της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού.

Ο νέος διαγωνισμός για την πώληση της κρατικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, αναμένεται ότι θα δώσει αυτή τη φορά υποψηφίους αγοραστές, αφού πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ, περνάει στα χέρια των Ιταλών και της Trenitalia.

H EEΣΣΤΥ είναι μία επιχείρηση με αρκετά προβλήματα, ζημιογόνα, με ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό αλλά και στις υποδομές της, κρατάει όμως και ένα πολύ δυνατό χαρτί στα χέρια της. Είναι η μοναδική εταιρεία στη χώρα μας που έχει την ευθύνη να επισκευάζει και να ανακατασκευάζει το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και....ό,τι κινείται σε ράγες, δηλαδή θα μπορούσε, να προσφέρει υπηρεσίες στις εταιρείες που εκτελούν μεταφορές με τραμ, μετρό όπως φυσικά και σε όποιους νέους παρόχους σιδηροδρομικού έργου έχουν άδεια έλξης και εισέλθουν στην αγορά των εμπορευματικών μεταφορών.

Με τα σημερινά δεδομένα η ΕΕΣΣΤΥ, ως το 2023, έχει το έργο της συντήρησης των βαγονιών του ΟΣΕ, τα οποία και χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Είναι γνωστό ότι οι σχέσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ δεν είναι πάντα οι καλύτερες γιατί η πρώτη έχει επανειλημμένως και εγγράφως εκφράσει παράπονα για μη ικανοποιητική κατάσταση του τροχαίου υλικού όπως και για τις χρεώσεις που κάνει η δεύτερη.

Τώρα πλέον, που οι δύο εταιρείες οδεύουν σε πώληση και ιδιωτικοποίηση, υπάρχει γενικότερα η άποψη ότι η Trenitalia θα επιδιώξει την αγορά της ΕΕΣΣΤΥ, ώστε βάζοντας τις δύο επιχειρήσεις κάτω από ενιαίο μάνατζμεντ, άρα και συντονισμό, να μπορέσει να βελτιώσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Βεβαίως η νέα διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ, που πρόσφατα τοποθετήθηκε από τον υπουργό κ. Σπίρτζη, δημοσίως δηλώνει κατά της πώλησης αλλά όπως προκύπτει και από προηγούμενες ιδιωτικοποιήσεις, εάν υπάρξουν ενδιαφερόμενοι, η διαδικασία του διαγωνισμού θα προχωρήσει.

Σήμερα λοιπόν το απόγευμα θα γίνει γνωστό αν τελικώς οι Ιταλοί εκδηλώσουν ενδιαφέρον ή αν στους υποψηφίους θα είναι και η τσέχικη Skoda, ενώ ελπίζεται ότι θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και δεν θα υπάρξουν και άλλες παρατάσεις.