Skip to main content

Ευθυμίου για εκπαιδευτικό νόμο: Οι νέοι αξίζουν ολοκληρωμένη παιδεία

Απομακρυνόμαστε από τη στείρα μετάδοση γνώσεων και σηματοδοτούμε τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο, τόνισε η βουλευτής της ΝΔ.

«Θέλουμε το σχολείο που θα λειτουργεί ως τροχοπέδη στην έμφυτη τάση για συνεχή βελτίωση και πρόοδο ή ένα σχολείο που θα εμπεδώνει και θα ενισχύει τη διαρκή αυτοβελτίωση, καλλιεργώντας παράλληλα ουσιαστική παιδεία και πολύπλευρη εκπαίδευση, με σκοπό και την ένταξη στην αγορά εργασίας; Εμείς απαντάμε ότι θέλουμε το δεύτερο», υπογράμμισε η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου, κατά την ομιλία της για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή.

Όπως τόνισε η βουλευτής, το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο υπηρετεί τον προαναφερόμενο στόχο, υποστηρίζοντας την κρίση της στις προσωπικές και βιωματικές εμπειρίες της, διότι ασχολείται με τα κοινά από τα φοιτητικά της χρόνια, διετέλεσε εντεταλμένη Σύμβουλος Νεολαίας και Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης και επί σειρά ετών πρόεδρος της Οργάνωσης «Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί», είναι μάχιμη δικηγόρος εργατολόγος και μητέρα δύο παιδιών. «Ως προς την κοινοβουλευτική μου δράση, δέχομαι περισσότερα ερεθίσματα, γιατί τυχαίνει να είμαι η μικρότερη σε ηλικία βουλευτής στην Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης της παράταξής μου, αλλά και γιατί έχω κάνει ποικίλες παρεμβάσεις στον τομέα της απασχόλησης της νεολαίας, των νέων ανθρώπων και της καταπολέμησης της ανεργίας», επισήμανε η Άννα Ευθυμίου.

Για την καθιέρωση εργαστηρίων δεξιοτήτων, η βουλευτής σημείωσε ότι «απομακρυνόμαστε από τη στείρα μετάδοση γνώσεων και σηματοδοτούμε τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο, που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως ο εθελοντισμός, η οικολογική ευαισθησία, οι δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες και στη ρομποτική». Παράλληλα, αναφέρθηκε στο θέμα της διδασκαλίας αγγλικών στα νηπιαγωγεία, καταθέτοντας την προσωπική της εμπειρία ως μητέρα παιδιού, που επέλεξε το δημόσιο νηπιαγωγείο. «Αυτό που κάνουμε είναι να φέρουμε στο δημόσιο σχολείο κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ελιτίστικο για λίγους, κάτι που λίγοι θα μπορούσαν να το κάνουν σε ένα ιδιωτικό σχολείο. Αυτό είναι πραγματικά μια καινοτομία».

Ως προς τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, η Άννα Ευθυμίου τόνισε ότι «ήμουν για χρόνια πρόεδρος της Οργάνωσης «Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί» και σας καταθέτω βιωματικά ότι ο σχολικός εκφοβισμός και ο κυβερνοεκφοβισμός δεν είναι φαινόμενο τωρινό. Υπάρχει πάρα πολλά χρόνια. Κάναμε έρευνες, όταν ο κυβερνοεκφοβισμός ήταν σε πολύ πρωτόλεια κατάσταση στα σχολεία και μάλιστα το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Αστυνομίας χρησιμοποιούσε τα στοιχεία και των δικών μας ερευνών, για να στοιχειοθετήσει πώς πρέπει να κινούμαστε. Θεωρώ, λοιπόν, ότι έχει πάρει πάρα πολύ μεγάλες διαστάσεις, πολύ περισσότερες από αυτές που φανταζόμαστε και νομίζουμε με βάση τα στοιχεία και τις έρευνες που έχουμε κάνει χρόνια και είναι απαραίτητος ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής όχι μόνο ως αποκούμπι, αλλά για να αντιλαμβάνεται και τις καταστάσεις, γιατί αυτές δεν είναι εύκολα αντιληπτές».

Η Άννα Ευθυμίου, ως προς το θέμα των φοιτητικών μετεγγραφών έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα παιδιά των πολυτέκνων και τριτέκνων οικογενειών, σημειώνοντας ότι «επειδή έχουμε μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα και πρέπει να στέρξουμε όλοι σε αυτό, πιστεύω ότι το Υπουργείο θα μπορέσει κάποια στιγμή να εξετάσει είτε να δημιουργήσει μια ειδική κατηγορία για τα παιδιά των πολυτέκνων και των τριτέκνων, είτε να διευρύνει τα κοινωνικά κριτήρια για να ενταχθούν περισσότερα παιδιά στη δυνατότητα μετεγγραφών».

Επίσης, αναφέρθηκε στα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, επισημαίνοντας ότι «θέλουμε η χώρα μας να αναδειχθεί στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη, όπως της αξίζει, να έρχονται οι αλλοδαποί φοιτητές, να αναπτύσσεται ο υγιής ανταγωνισμός και, φυσικά, να αφήνουν και τα χρήματά τους στη χώρα μας, διότι ο κόσμος εκσυγχρονίζεται διαρκώς και υπάρχει και η έννοια της διεπιστημονικότητας, που συνδέεται με την αγορά εργασίας».

Κλείνοντας, η Άννα Ευθυμίου υπογράμμισε ότι «το Νομοσχέδιο αυτό δομεί ένα πρόγραμμα για την παιδεία από κάτω προς τα πάνω και βάζει τις στέρεες βάσεις ότι οι μαθητές και οι νέοι του σήμερα να γίνουν πολίτες του αύριο, οι οποίοι στοχεύουν να έχουν ήθος και αξίες, γενική και ολοκληρωμένη παιδεία, πολύπλευρη εκπαίδευση και πλεονέκτημα στην απορρόφηση της αγοράς εργασίας. Αυτό αξίζει στα παιδιά μας και αυτό είναι το μήνυμα αυτού του Νομοσχεδίου».