Skip to main content

Εγκλήματα στους δρόμους καταγγέλλουν επαγγελματίες οδηγοί

Οι επαγγελματίες οδηγοί κάνουν λόγο για εργασιακή αυθαιρεσία, πιστοποιήσεις... αλα καρτ από ιδιωτικά ΚΤΕΟ και ακατάλληληλα οχήματα.

Σε καταγγελίες εναντίον των ιδιοκτητών εταιρειών επαγγελματικών οχημάτων και τουριστικών πρακτορείων προχώρησε η διοίκηση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ).

Ειδικότερα, η ΠΟΣΕΜ έκανε λόγο για ελλιπή αστυνόμευση και ελέγχους στους δρόμους που επιτρέπουν σε ιδιοκτήτες οχημάτων να προβαίνουν συστηματικά σε παρανομίες. Μάλιστα, όπως σημείωσαν, οι οδηγοί αναγκάζονται να μεταφέρουν φορτία 50 τόνων που, όμως, έχουν δηλωθεί ως 40-42 τόνοι, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στην οδήγηση.

Παράλληλα, οι επαγγελματίες οδηγοί αναφέρθηκαν σε αυθαιρεσία των εργοδοτών καθώς, όπως σημείωσαν, σε περίπτωση που ένας οδηγός αρνηθεί να μεταφέρει υπέρβαρο φορτίο ή να δουλέψει περισσότερες ώρες από τις νομίμως προβλεπόμενες, τότε καλείται σε παραίτηση. Μάλιστα, τόνισαν ότι δεν τηρείται ο ν. 05/1961 καθώς, όπως λένε, γίνονται παραβιάσεις που αφορούν τα ελαστικά των οχημάτων και την έλλειψη κατάλληλου διπλώματος από οδηγούς.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ενημέρωσαν για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους την Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ενώ κατέθεσαν τα παρακάτω αιτήματα:

⦁    Αυστηρότεροι έλεγχοι από κινητό κρατικό ΚΤΕΟ και όχι από αντίστοιχα ιδιωτικά

⦁    Αυστηρότερες ποινές από την Τροχαία στους παραβάτες

⦁    Παρουσία τεχνικών ασφαλείας στις εταιρείες με σκοπό τον έλεγχο οδικής ασφάλειας, όπως σε άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε

⦁    Νέοι ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα ελέγχουν την ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας και την ασφάλεια των οδηγών

⦁    Διεξαγωγή σεμιναρίων από ειδικούς και όχι μόνο πιστοποίηση από ΠΕΥ κάθε πέντε χρόνια

⦁    Υποχρεωτική εγγραφή των επαγγελματιών οδηγών στα συνδικάτα προκειμένου να μετέχουν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια

«Οδηγός έκανε το δρομολόγιο Αθήνα - Σκόπια - Αθήνα χωρίς ξεκούραση. Τον έπιασε η Τροχαία και τον σταμάτησε ζητώντας να μεταφερθεί και δεύτερος οδηγός στο σημείο προκειμένου να μην οδηγήσει ο ίδιος», σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΜ, Βαγγέλης Πλαστηράκης, και πρόσθεσε: «Είναι δυνατόν, κάτω από αυτές τις συνθήκες, να μη θρηνούμε κάθε χρόνο θύματα στην άσφαλτο;».

«Υπάρχουν οδηγοί που δουλεύουν 19 ώρες ασταμάτητα κι άλλοι που μεταφέρουν διαρκώς υπέρβαρα φορτία. Ένας συνάδελφος απολύθηκε γιατί αρνήθηκε να μεταφέρει φορτίο 50 τόνων σε φορτηγό που προοριζόταν για 40», συμπλήρωσε ο κ. Πλαστηράκης.

(Στη φωτογραφία παρουσιάζονται δύο ταχογράφοι που αποδεικνύουν ότι ο πρώτος οδηγός δούλεψε ένα ολόκληρο 24ωρο (10/1/2018) ενώ ο δεύτερος οδήγησε από τις 18:00 το απόγευμα και ολοκλήρωσε τη δουλειά του στις 08:00 το πρωί της επομένης (12/1/2018)).

«Η Θεσσαλονίκη κάνει βήματα...»

Στη Θεσσαλονίκη οι έλεγχοι της Τροχαίας έχουν αυξηθεί φέτος, με αποτέλεσμα και συνακόλουθη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους, σημειώνουν οι επαγγελματίες οδηγοί. Προσθέτουν δε, ότι και τα σχολεία καλούν, πριν από τις εκδρομές των μαθητών, την Τροχαία προκειμένου να ελέγξει την κατάσταση του οχήματος αλλά και του οδηγού.

«Υπήρξε περιστατικό στη Θεσσαλονίκη που οδηγός πήγε μεθυσμένος να μεταφέρει παιδιά. Αίτημά μας είναι να υπάρχουν πάντα δύο οδηγοί στα σχολικά λεωφορεία προκειμένου να ξεκουράζονται και να αποφεύγεται το εργατικό ατύχημα», σημείωσε ο εργασιακός σύμβουλος της ΠΟΣΕΜ, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

«...και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ τα στραβά μάτια»

Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρέθηκαν και τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ που, σύμφωνα με τους επαγγελματίες οδηγούς, δίνουν έγκριση κυκλοφορίας οχημάτων με αποκλειστικό γνώμονα «να κρατήσουν τον πελάτη τους».

«Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι ιδιαίτερα ελαστικά στους ελέγχους τους και ενδιαφέρονται να κρατήσουν τον πελάτη τους», σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Μακεδονίας - Θράκης «ΕΡΜΗΣ», Γιώργος Δημούδης, και πρόσθεσε ότι «οι ιδιοκτήτες βάζουν καινούργια λάστιχα στα φορτηγά για να περάσουν τους ελέγχους και στη συνέχεια ξαναβάζουν τα προηγούμενα».

«Τα περισσότερα οχήματα είναι του 2015 ενώ οι ιδιοκτήτες βάζουν ιμιτασιόν ανταλλακτικά ή μεταχειρισμένα», κατέληξε.

«Θα μας κάνουν δολοφόνους»

«Στους δρόμους δεν γίνονται ατυχήματα αλλά εγκλήματα» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε: «Θα μας κάνουν δολοφόνους». Διευκρίνισε ότι, αν ένας οδηγός ζει με 586 ευρώ/μήνα και δουλεύει 19 ώρες συνεχόμενα, είναι φυσικό να προκύπτουν «τα λεγόμενα ανθρώπινα λάθη».

Ο κ. Παπαδόπουλος άφησε αιχμές και εις βάρος Θεσσαλονικιού επιχειρηματία: «Η Τροχαία σταμάτησε ημέρα Πέμπτη ένα όχημα με οδηγό αλβανικής καταγωγής που είχε δηλωθεί για εργασία μόνο για Δευτέρα. Το όχημα ανήκε σε επιφανή συνδικαλιστή που ασχολείται με τουριστικά λεωφορεία».