Skip to main content

Εγκρίθηκε η κατασκευή του βόρειου τμήματος του άξονα Ε65 από την ΕΕ (χάρτης)

Μετά από την εξέλιξη αυτή θα τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης και θα ολοκληρωθούν οι μελέτες για να αρχίσει η κατασκευή του βόρειου τμήματος

Η DG COMP (η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε, ως συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο, το έργο του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου E65, που θα συνδέει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα υποδομής, που θα συνδέσει τη Θεσσαλία και τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία, τη δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, καθώς ολοκληρώνει τον «πολύπαθο» άξονα Ε65, που είναι συνολικού μήκους 180 χλμ., αλλά τα 70,5 χλμ. (σχεδόν ο μισός) δεν έχουν ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Πρόκειται για το βόρειο τμήμα του άξονα από τα Τρίκαλα στην Καλαμπάκα και στην Εγνατία οδό στην περιοχή των Γρεβενών. Το νότιο τμήμα από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022, διότι υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω των ζημιών που υπέστη ο δρόμος από την κακοκαιρία Ιανός που χτύπησε την περιοχή της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη σημερινή, θετική εξέλιξη για το Βόρειο Τμήμα του Ε65. Μετά από αλλεπάλληλες επαφές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανοίγει πλέον ο δρόμος και ξεκινάει άμεσα η κατασκευή ενός οδικού έργου, που για χρόνια ήταν αβέβαιο ότι θα υλοποιηθεί. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 442 εκ. ευρώ, συνολικού μήκους 70,5 χλμ., που περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της κεντρικής αρτηρίας, των δρόμων εξυπηρέτησης και των λοιπών οδικών συνδέσεων, ένα έργο ανάμεσα στα εμβληματικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που θα συμβάλουν σημαντικά στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και στην αναβάθμιση του οδικού χάρτη της χώρας μας. Ευχαριστώ πολύ όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και τους συμβούλους μας για την ουσιαστική δουλειά που έγινε όλο αυτό το διάστημα και έφερε αυτό το αποτέλεσμα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Ο άξονας Ε65 αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η Επιτροπή έκρινε ότι «δεν συνιστά κρατική ενίσχυση η εκτέλεση του έργου από την ΤΕΡΝΑ, συνυπολογίζοντας και τις θετικές επιπτώσεις από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα», καθώς η ελληνική πλευρά πρότεινε την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Μετά από αυτή την εξέλιξη θα τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης και θα ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες μελέτες, για να αρχίσει η κατασκευή του βόρειου τμήματος.