Skip to main content

Εγνατία Οδός: Απροθυμία για αποσπάσεις στην Κρήτη

Μετ΄ εμποδίων εξελίσσεται η απόπειρα της Εγνατία Οδός ΑΕ να πείσει κάποια από τα στελέχη της να αποσπαστούν στην Κρήτη, προκειμένου να βοηθήσουν να στηθεί η εταιρεία «Υποδομές Κρήτης ΑΕ».
Μετ΄ εμποδίων εξελίσσεται η απόπειρα της Εγνατία Οδός ΑΕ να πείσει κάποια από τα στελέχη της να αποσπαστούν στην Κρήτη, προκειμένου να βοηθήσουν να στηθεί η εταιρεία «Υποδομές Κρήτης ΑΕ», η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση μεγάλων έργων υποδομής στη μεγαλόνησο.

Η ιδέα του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων να υπάρξει ένας αρχικός «πυρήνας» μηχανικών υψηλής τεχνογνωσίας, γύρω από τους οποίους θα μπορούσε να «χτιστεί» μια νέα Εγνατία Οδός στην Κρήτη, αποδείχθηκε πως ήταν ένα έργο πολύ δύσκολο, όσον αφορά στο πέρασμά του από τη φάση της σύλληψης, στην πράξη.

Η προοπτική ανατροπής του οικογενειακού προγραμματισμού και της εσωτερικής μετανάστευσης για επαγγελματικούς λόγους, η αλήθεια είναι πως δεν έγινε δεκτή με ζέση από τα στελέχη της εταιρείας και, αρχικώς τουλάχιστον, το ενδιαφέρον ήταν μηδενικό προκαλώντας προβληματισμό στις τάξεις της διοίκησης και του υπουργείου.

Δελεαστική πρόταση

Τα δεδομένα, ωστόσο, προοδευτικά άρχισαν να αλλάζουν, αν και μάλλον όχι δραστικά. Στις διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν με το σωματείο των εργαζομένων, η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ διαισθανόμενη τις δυσκολίες και την αναστάτωση που θα προκληθεί, ετοίμασε μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση για να κάμψει τις αντιρρήσεις του προσωπικού.

Το «πακέτο» κινήτρων που έπεσε στο τραπέζι, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr θα μπορούσε να φέρει και τον κωδικό «Κρήτη: 3 Χ 600». Κι αυτό γιατί όσοι θα το αποδεχθούν, εκτός της μηνιαίας αποζημίωσής τους, θα λαμβάνουν, επιπλέον, άλλα 1.800 ευρώ μηνιαίως. Το πρόσθετο ποσό επιμερίζεται σε 600 ευρώ για το μίσθωμα της οικίας που θα ενοικιαστεί όσο διαρκεί η παραμονή στην Κρήτη, 600 ευρώ για τα έξοδα διαβίωσης και 600 ευρώ για αεροπορικά εισιτήρια, προκειμένου να είναι δυνατή η επίσκεψη του αποσπασμένου στην οικογένειά του.

Και στο παρελθόν

Η συγκεκριμένη «φόρμουλα», πάντως, δεν είναι κάτι καινούριο για την Εγνατία Οδός ΑΕ, αφού είχε εφαρμοστεί και στο πρόσφατο παρελθόν, όταν από την κακοκαιρία είχαν προκληθεί ζημιές στις υποδομές σε μια σειρά νησιά των Κυκλάδων. Τα έργα αποκατάστασης τα είχε αναλάβει η Εγνατία και για όσα στελέχη της είχαν απασχοληθεί σε αυτό το project, είχαν δοθεί ανάλογα bonus.

Παρά το (για πολλούς) δελεαστικό πακέτο (ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που βιώνει η ελληνική οικονομία) οι ενδιαφερόμενοι, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Voria.gr, δεν ξεπερνούν τα 15-20 άτομα και αυτό όχι γιατί θεωρούν λίγα τα χρήματα, αλλά γιατί θα πρέπει να θυσιάσουν άλλα πιο σημαντικά πράγματα σε προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο. Προς το παρόν, ωστόσο, περιμένουν τη διευθέτηση των διαδικαστικών θεμάτων που απομένουν για τη σύσταση της «Υποδομές Κρήτης ΑΕ», η οποία σε πλήρη ανάπτυξη θα απαρτίζεται από περίπου 40-50 άτομα προσωπικό.

Βασικό της αντικείμενο, εξάλλου, θα είναι η κατασκευή (κυρίως διαπλάτυνση) περίπου 500 χλμ., αυτοκινητοδρόμου στην Κρήτη, καθώς και άλλων μεγάλων έργων, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι κλπ. Από τα προγραμματιζόμενα έργα, εν τω μεταξύ, τα περισσότερα είναι με συγχρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά Ταμεία.

Δυστοκία και στο Β. Αιγαίο

Μπροστά σε ανάλογη δυστοκία με την περίπτωση της Κρήτης φέρεται να βρίσκεται η Εγνατία Οδός ΑΕ και με τη διαχείριση κάποιων λιμενικών έργων που έχει αναλάβει στη Χίο και τη Μυτιλήνη. Για τα συγκεκριμένα έργα, τα οποία έχουν και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ε. Ε., οι πληροφορίες λένε πως οι μηχανικοί δεν πετούν τη σκούφια τους για να πάνε, επικαλούμενοι τους ίδιους λόγους που προβάλλουν για την Κρήτη.

Δεν είναι, όμως, το μοναδικό πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρεία. Μολονότι πρόκειται για έργα που έχουν ανατεθεί και με ΦΕΚ στην Εγνατία, ο απερχόμενος Νομάρχης της Χίου, με τη στήριξη και του τοπικού παραρτήματος του ΤΕΕ, κατέστησε σαφές ότι τα έργα θα πρέπει να εκτελεστούν με μηχανικούς του νησιού, ώστε με τον τρόπο αυτό να αντιμετωπιστεί και η ανεργία στον κλάδο τοπικά.