Skip to main content

Εγνατία Οδός: Έργα 550 εκατ. σε έναν χρόνο - Οι προοπτικές της επόμενης 10ετίας

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατία Οδός Κωνσταντίνος Κουτσούκος μιλά στη Voria για τα έργα που ολοκλήρωσε η εταιρεία αλλά και για αυτά που ακολουθούν.

Σε φάση αναπροσανατολισμού των δραστηριοτήτων της και συνακόλουθα εσωτερικής αναδιοργάνωσης, προκειμένου να ανταποκριθεί στη νέα της αποστολή ως μελετητικός και επιχειρησιακός πυλώνας του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης στη Δυτ. Μακεδονία και τον δήμο Μεγαλόπολης στην Πελοπόννησο, που τα επόμενα λίγα χρόνια θα «απαλλαγούν» από τις λιγνιτικές δραστηριότητες, βρίσκεται η «Εγνατία Οδός ΑΕ». Το έργο θα αναλάβει η κατά 100% θυγατρική της «Μετάβαση ΑΕ», στην οποία θα προσανατολιστεί η εμπειρία και η τεχνογνωσία των στελεχών της «Εγνατίας Οδού» ενώ θα ενισχυθεί και με νέο στελεχιακό δυναμικό.

«Με συντονισμένες ενέργειες, αρχικά σε περιορισμένο κύκλο, η Εγνατία Οδός ΑΕ ανέλαβε το νέο αυτό αντικείμενο, επειδή μπορούσε να επιδείξει επιτυχίες, στις οποίες κάποιοι άνθρωποι πίστευαν και πιστεύουν» σημειώνει μιλώντας στη voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος ης εταιρείας Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο οποίος ταυτόχρονα διευκρινίζει: «Όπως γνωρίζετε το αντικείμενο αυτό αφορά στις δύο περιοχές της Κοζάνης και της Μεγαλόπολης Πελοποννήσου, γεγονός που με ευχαριστεί ιδιαίτερα και με κάνει να θέλω να συνεισφέρω ακόμα περισσότερο, επειδή η πρώτη είναι στη Βόρεια Ελλάδα και η δεύτερη αποτελεί τον τόπο καταγωγής μου».



Τρία μεγάλα έργα

Παράλληλα με αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» η εταιρεία συνεχίζει τις παραδοσιακές της δραστηριότητες, καθώς σε αυτή τη φάση υπάρχουν στο ημερολόγιο της τρία μεγάλα πρότζεκτ:

Πρώτον, η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ για το οποίο έχει αναδειχθεί μειοδότης, αλλά υπάρχει προσφυγή. Σε κάθε περίπτωση στο πρώτο τρίμηνο του 2021 θα έχει εγκατασταθεί το εργοτάξιο και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, αφού έχει δυσκολίες και κυρίως την κατασκευή γέφυρας.

Δεύτερον, η υπερυψωμένη περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης, η πρώτη flyover λεωφόρος στην Ελλάδα. Το έργο προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ έχει προκηρυχθεί. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν από την Εγνατία Οδό στο πρώτο τρίμηνο του 2021, ώστε μέσα στη χρονιά -το αργότερο στις αρχές του 2022- να ξεκινήσει η κατασκευή του δρόμου που προορίζεται να ανακουφίσει ουσιαστικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στη Θεσσαλονίκη με τη μέθοδο της Συγχρηματοδότησης του Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα.

Τρίτον, ένα μεγάλο έργο οδικής ασφάλειας, με παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας. Έχει προϋπολογισμό 450 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κατά το ήμισυ και θα εξελιχθεί μέχρι τα τέλη του 2024.

«Όταν πριν από περίπου ένα χρόνο ξεκίνησε η προσπάθεια ανάκαμψης της εταιρείας, έπρεπε με ταχύτατους ρυθμούς, πρώτον να επανακινήσουμε την εταιρεία στα διάφορα αντικείμενα που για χρόνια ήταν στάσιμα, αλλά και στο «έμψυχο υλικό» το οποίο είχε χάσει την εμπιστοσύνη του στην προοπτική της» επισημαίνει ο κ. Κουτσούκος, ο οποίος ταυτόχρονα υπογραμμίζει ότι «με τις δυνατότητες που μας έδωσε το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, καταφέραμε να έχουμε δραστηριότητες της τάξεως περίπου 550 εκατ. ευρώ, μέσα σε ένα χρόνο και παρά τις δυσκολίες του κορωνοϊου, όση δηλαδή περίπου ήταν συνολικά η δραστηριότητα της εταιρείας τα προηγούμενα έξι χρόνια».

Η επιτυχία του e-pass

Στο μεταξύ απόλυτα επιτυχημένη κρίνει ο κ. Κουστούκος την εφαρμογή εδώ και τρεις μήνες του πομποδέκτη Egnatia-Pass για γρήγορη διέλευση από τον αυτοκινητόδρομο. Ήδη οι συνδρομητές έχουν ξεπεράσει τους 20.000 το 40% επαγγελματικά και το 60% ιδιωτικά αυτοκίνητα. Πολύ περισσότερο που από τις 4 Νοεμβρίου εφαρμόζεται πλήρως το διαλειτουργικό σύστημα όλων των ηλεκτρονικών πομποδεκτών των αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα 23/11 - 30/11 από την Εγνατία είχαμε 60.000 με πομποδέκτη Egnatia-Pass και 10.000 διελεύσεις με πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο «ενδεικτικό της επιτυχίας μας είναι το γεγονός ότι το Egnatia-pass, τον πρώτο μήνα λειτουργίας του αποτέλεσε ποσοστό 9% όλων των διελεύσεων στην Εγνατία Οδό, ενώ τον επόμενο μόλις μήνα με την εφαρμογή της διαλειτουργικότητας σε όλη την Ελλάδα, έφτασε σε ποσοστό 22%, από το οποίο μόνο το Egnatia-pass ήταν 12%, επίδοση που αποτελεί σημαντικό ρεκόρ και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη, εάν δεν μας επηρέαζε αρνητικά το θέμα της πανδημίας».

Όπως εκτιμά ο κ. Κουτσούκος η χρήση του Egnatia – Pass θα αυξηθεί, καθώς το επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί εκπτωτικό πρόγραμμα για ΙΧ και φορτηγά, που θα επιβραβεύει ακόμη περισσότερο τους χρήστες.