Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο για τρία νέα έργα

Δείτε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ενέκρινε το δημ. συμβούλιο στην περιοχή γύρω από τη Δημ. Γούναρη, την Αγ. Σοφίας και τη Μεγ. Αλεξάνδρου.

Στην έγκριση σειράς κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο πλαίσιο τριών έργων, προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης σήμερα, Δευτέρα 4 Ιουνίου, στη διάρκεια της 16ης τακτικής συνεδρίασης.

Οι ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν κατά περίπτωση στα έργα «Ανάδειξη του άξονα Δημητρίου Γούναρη-Αναβάθμιση οδού Στρατηγού Καλλάρη και Πλατείας Φαναριωτών» με δωρεά από το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ, «Ανάδειξη του άξονα Αχειροποιήτου-Αγίας Σοφίας (τμήμα από Τσιμισκή έως Λεωφ. Νίκης)» και «Αναβάθμιση πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων κατά μήκος της λεωφόρου Μ. Αλεξάνδρου και 30ης Οκτωβρίου».

Το πρώτο έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του δήμου για την ανάδειξη βασικών τουριστικών – πολιτιστικών διαδρομών που συνδέουν σημαντικά τοπόσημα ή σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, με έμφαση στο ιστορικό – εμπορικό κέντρο. Βασικός του στόχος είναι η λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων και η ενοποίηση της Πλατείας Φαναριωτών με τον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη, που αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους τουριστικούς και μνημειακούς άξονες της πόλης. Η περιοχή μελέτης βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με τη ζώνη επιρροής του Λευκού Πύργου και την περιοχή του Ρωμαϊκού αρχαιολογικού συγκροτήματος του Οκταγώνου, με ιστορική και πολιτιστική σημασία για την πόλη, που κρίνεται αναγκαίο να αναδειχθεί και να σημανθεί με τις ανάλογες παρεμβάσεις.

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αποσκοπούν στη βελτίωση της προσβασιμότητας πεζών και ποδηλάτων, καθώς και στην οδική ασφάλεια και θα εφαρμοστούν στις οδούς Δημητρίου Γούναρη -στο τμήμα μεταξύ της Παύλου Μελά και της λεωφόρου Νίκης- Στρατηγού Καλλάρη -από Παύλου Μελά έως τη λεωφόρο Νίκης- και στην οδό Μητροπόλεως. Συγκεκριμένα προβλέπονται:

  • Ο καθορισμός τους σε δρόμους ήπιας κυκλοφορία με τη θέσπιση του μέγιστου ορίου ταχύτητας στα 20km/h
  • Η αλλαγή διατομής των οδών Δ. Γούναρη και Στρ. Καλλάρη με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και ιδιαίτερα για την δεύτερη με τη δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτων μονής κατεύθυνσης και απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης και στις δύο πλευρές της
  • Η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης εκατέρωθεν της Δημητρίου Γούναρη, πλην των ειδικά διαμορφωμένων εσοχών, στις οποίες χωροθετούνται μια γενική θέση ΑμεΑ, θέσεις στάθμευσης δικύκλων και μία θέση φορτοεκφόρτωσης

Για την Πλατεία Φαναριωτών τροποποιείται ο σηματοδοτούμενος κόμβος της Παύλου Μελά – Δημ. Γούναρη και προβλέπεται:

  • Κατάργηση της διαμπερούς κίνησης των οχημάτων από την οδό Δημ. Γούναρη προς την οδό Μητροπόλεως
  • Μεταφορά της σηματοδοτούμενης διάβασης πεζών από τη συμβολή με την οδό Δημητρίου Γούναρη κατά 70 μ. προς τη συμβολή με την οδό Στρατηγού Καλλάρη
  • Κατάργηση της αριστερής στροφής από την Δημητρίου Γούναρη προς την Στρατηγού Καλλάρη

Το δεύτερο κατά σειρά έργο στοχεύει, μεταξύ άλλων, στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας και στη μείωση του κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων.

Ειδικότερα προβλέπεται:

  • Η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την οδό Μακένζι Κιγκ έως τη Λεωφόρο Νίκης
  • Ο καθορισμός ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και τροφοδοσίας στον πεζόδρομο -μεταξύ 6.30 και 8.30 π.μ.- για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου βάρους έως 4 τόνων
  • Ο καθορισμός λωρίδας κυκλοφορίας ποδηλάτων πλάτους 2,50μ. διπλής κατεύθυνσης και οπτικά διαχωριζόμενου από τον υπόλοιπο πεζόδρομο
  • Η μετατόπιση των διαβάσεων πεζών για τη δημιουργία ενιαίας διάβασης σε όλο το πλάτος της διατομής του πεζοδρόμου Αγίας Σοφίας, στους κόμβους με τις οδούς Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Λ. Νίκης και η τοποθέτηση διπλού ιστού σηματοδότη στην αρχή και στο τέλος της διάβασης
  • Ο χαρακτηρισμός του τμήματος της οδού Πρ. Κορομηλά από την Μορκεντάου έως την Καρόλου Ντηλ, ως οδού ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας 20km/h

Η τρίτη παρέμβαση στοχεύει, μεταξύ άλλων, στην αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, την ενοποίηση του κατακερματισμένου δημόσιου χώρου, την εξασφάλιση της προσβασιμότητας και τη μείωση του κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων.

Για την υλοποίηση του έργου, με βάση τη μελέτη, απαιτούνται τα εξής:

  • Η άρση της απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης στο τμήμα της οδού 3ης Σεπτεμβρίου από τη λεωφόρο Βασ. Γεωργίου έως τη Μεγ. Αλεξάνδρου
  • H μετατροπή του βοηθητικού δρόμου που συνδέει τη λεωφόρο Βασ. Γεωργίου με τη λεωφόρο Μεγ. Αλεξάνδρου και της οδού Αιμ. Ριάδη σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με όριο ταχύτητας 20Km/h
  • Η διαμόρφωση του κόμβου στη συμβολή της λεωφόρου Μεγ. Αλεξάνδρου με τις οδούς Αιμ. Ριάδη και Γκύζη, ώστε να αποτραπεί πλήρως η παράνομη στάθμευση και να διοχετεύεται η κυκλοφορία στην οδό Γκύζη
  • Η μετατροπή της οδού που ενώνει την οδό Λύτρα με την οδό Γκύζη σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας
  • Η διαμόρφωση του τμήματος της οδού Λύτρα από τη λεωφόρο Βασ. Γεωργίου έως τη Μεγ. Αλεξάνδρου με διαπλατύνσεις στις γωνίες των πεζοδρομίων για την διασφάλιση της προσβασιμότητας των πεζών και τον εγκιβωτισμό της στάθμευσης
  • Η τοπική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις των οδών Χατζή Β. και Φιλοποίμενος με τη λεωφόρο Μεγ. Αλεξάνδρου για τη βελτίωση των συνθηκών προσβασιμότητας πεζών και ΑμεΑ