Skip to main content

Έκλεψαν εξοπλισμό που ξεπερνά τις 100.000 ευρώ από το ΕΜΠ

Σε απόγνωση καθηγητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς εκλάπη εξοπλισμός που ξεπερνά τις 100.000 ευρώ από γραφεία και εργαστήρια.

Εργαστηριακός εξοπλισμός συνολικής αξίας που φέρεται να ξεπερνά τις 100.000 ευρώ κλάπηκε το βράδυ της Τετλαρτης από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ειδικότερα από τη Νέα Πτέρυγα της Σχολής Χημικών Μηχανικών, στη Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

Σύμφωνα με καθηγητές του ΕΜΠ, όπως αναφέρει η kathimerini.gr οι ληστές έδρασαν με χειρουργική ακρίβεια ως προς τα γραφεία και τα εργαστήρια που χτυπήθηκαν, αφού φαίνεται ότι γνώριζαν πού υπήρχε εξοπλισμός με μεγάλη αξία. Επίσης οι δράστες κατάφεραν, με τη χρήση τροχών, να διαρρήξουν 12 γραφεία και δύο εργαστήρια, χωρίς να τους αντιληφθεί κανείς αφού η φύλαξη του Πολυτεχνείου είναι ανύπαρκτη.

Άκρως απαραίτητο για τη διεξαγωγή των ερευνητικών προγραμμάτων, των πειραμάτων, των διδακτορικών και μεταπτυχιακών διατριβών χαρακτηρίζουν τον εξοπλισμό οι καθηγητές, που όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, είναι σε απόγνωση.

Η καθηγήτρια του ΕΜΠ κ. Μαρία Κουή χαρακτήρισε ανεπανόρθωτο το πλήγμα χωρίς δυνατότητα αντιστροφής. «Είμαστε αναγκασμένοι να διακόψουμε μαθήματα, εργαστήρια, ερευνητικά προγράμματα και να αποδεσμεύσουμε υποψήφιους διδάκτορες και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Δεν υπάρχει τρόπος αναπλήρωσης του εξοπλισμού, ο οποίος να σημειωθεί αποκτήθηκε αποκλειστικά από ευρωπαϊκά προγράμματα, τα τελευταία δέκα έτη... ίσως η συγκεκριμένη κλοπή να αποτελεί τη μεγαλύτερη παραβίαση του ασύλου και της ελευθερίας διακίνησης των ιδεών με αρνητικές συνέπειες για τους φοιτητές μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στην Πολυτεχνειούπολη υπάρχουν τουλάχιστον δύο καταλήψεις κτηρίων από άτομα εκτός του Πολυτεχνείου, ενώ έχουν εδώ και χρόνια κλείσει το βιβλιοπωλείο, το ταχυδρομείο, το μηχάνημα ανάληψης χρημάτων (ΑΤΜ) αφού αποτελούσαν στόχο ληστών σχεδόν σε μηνιαία βάση, όπως αναφέρεται.

Οπως δήλωσε η κ. Κουή, το ερώτημα είναι πώς σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα ελληνικά πανεπιστήμια μπορούν να αναπτυχθούν, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής αλλά και στα νέα κριτήρια που έθεσε το υπουργείο Παιδείας για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ.