Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Οι εκπτώσεις θα είναι τόσο μεγάλες που στο τέλος μπορεί να αποδειχθεί ότι ο συγκεκριμένος μήνας, ο Νοέμβριος, ήταν ένας μεταμφιεσμένος… Δεκέμβριος.

Μεγάλες στιγμές ετοιμάζεται να ζήσει το φετινό Νοέμβριο η αγορά της Θεσσαλονίκης. Τόσο μεγάλες, που στο τέλος μπορεί να αποδειχθεί ότι ο συγκεκριμένος μήνας, ο Νοέμβριος, ήταν ένας μεταμφιεσμένος… Δεκέμβριος. Αιτία για όλα αυτά είναι οι εκπτώσεις, οι οποίες με διάφορα ονόματα και προσωπεία αναμένεται να καλύψουν ολόκληρο το μήνα και στις οποίες κανείς παίκτης του εμπορίου –από τον πιο μεγάλο έως το πιο μικρό- δεν μπορεί να αντισταθεί.

Η έναρξη του εκπτωτικού κρεσέντο του Νοεμβρίου θα γίνει την ερχόμενη Πέμπτη, την πρώτη ημέρα του μήνα. Από 1 έως 10 Νοεμβρίου υπάρχουν η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος. Την Κυριακή 4 του μηνός τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά, καθώς η συγκεκριμένη ημέρα ανήκει στις δέκα Κυριακές, για τις οποίες όλοι έχουν αποδεχθεί τη λειτουργία της αγοράς.

Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου αναμένεται να τιμηθεί για φέτος η Black Friday. Η μία και μοναδική ημέρα μεγάλων εκπτώσεων και προσφορών της προ - Χριστουγεννιάτικης περιόδου, που όμως στην Ελλάδα εξελίσσεται σε τετραήμερο ή πενθήμερο. Με βάση την περσινή εμπειρία η Black Friday θα είναι για την αγορά της Θεσσαλονίκης –ή τουλάχιστον για αρκετά από τα μαγαζιά της- Black Week! Αν, μάλιστα, προσθέσει κανείς και τις εκπτωτικές Κυριακές που έχουν καθιερώσει κάποιες επιχειρήσεις για το Διαδικτυακό τους κατάστημα αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στα εμπορικά ήθη και έθιμα που επέρχονται.

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί, ότι η έξαρση του Νοεμβρίου έχει επιπτώσεις στον Δεκέμβριο, στον παραδοσιακά καλύτερο μήνα της αγοράς. Χρήματα δεν υπάρχουν, πολύ περισσότερο δεν περισσεύουν. Πέρα από τους επισκέπτες της πόλης, οι ντόπιοι καταναλωτές δεν έχουν μεγάλα περιθώρια. Ότι ξοδέψουν το Νοέμβριο θα αφαιρεθεί από το Δεκέμβρη. Αν και –όπως ομολογούν οι έμπειροι του λιανεμπορίου- πάντα ο καταναλωτής ξοδεύει κάτι παραπάνω όταν η αγορά προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες.  

Στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που αποθεώνει το εμπόριο, ο συντηρητισμός των παραγόντων της αγοράς είναι παροιμιώδης. Αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή. Από την εποχή της απελευθέρωσης των εμπορικών μισθώσεων και του περιορισμού της ισχύος του ενοικιοστασίου, μέχρι την καθιέρωση του συνεχούς ωραρίου και τη συζήτηση για την λειτουργία της αγοράς τις Κυριακές πέρασαν δεκαετίες με τους τοπικούς έμπορους σε άμυνα καταδικασμένη να αποτύχει. Μόλις τα τελευταία ένα - δύο χρόνια όσοι δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι και στη δουλειά τους οι εποχές άλλαξαν. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Τα νέα δεδομένα είναι οριστικά. Όσοι, λοιπόν, θέλουν να παραμείνουν «μάχιμοι» οφείλουν να προσαρμοστούν και να συντονιστούν με το… κύμα, ώστε να επωφεληθούν. Κάπως έτσι από πέρσι όλο και περισσότεροι στην αγορά της Θεσσαλονίκης συμμετέχουν στη Black Friday και συμβάλλουν στην επιτυχία της. Είναι οι ίδιοι που τον πρώτο χρόνο, όταν τη συγκεκριμένη… αμερικανιά εφάρμοσαν μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, κατήγγειλαν αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητούσαν να παρέμβει η πολιτεία!

Η Θεσσαλονίκη ήταν, είναι και θα παραμείνει πόλη του εμπορίου. Τόσο του χονδρεμπορίου, όσο και του λιανεμπορίου. Αυτό ισχύει εδώ και αιώνες. Μόνο που ο τρόπος που ασκείται η εμπορική δραστηριότητα αλλάζει μέσα στο χρόνο, με βάση τον τρόπο ζωής και τις τεχνολογικές και μεταφορικές εξελίξεις. Κανονικά οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται αυτές τις εξελίξεις είναι οι έμποροι. Τα τελευταία χρόνια οι Θεσσαλονικείς έμποροι βραδυπόρησαν αδικαιολόγητα. Επανέρχονται, όμως. Κάλλιο αργά, παρά αργότερα!    




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ