Skip to main content

ΕΛΒΟ: Εξετάζεται να περάσει με μία μετοχή στο υπ. Εθνικής Άμυνας

Κινητικότητα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στο Οικονομικών, για να βρεθεί τρόπος να κρατηθεί σε λειτουργία η ΕΛΒΟ. Συνάντηση εχθές με Π. Καμμένο.

Συνεχίσθηκαν οι επαφές του Σωματείου Εργαζομένων στην ΕΛΒΟ, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας καθώς εχθές εκπρόσωποι των εργαζομένων συνάντησαν στην Αθήνα τον υπουργό Πάνο Καμμένο, συνάντηση κατά την οποία επιβεβαιώθηκε η βούληση της κυβέρνησης να εξευρεθεί λύση, για να παραμείνει η αμυντική βιομηχανία στη ζωή, πιθανόν περνώντας, με μία μετοχή, στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Ο ΥΕΘΑ δήλωσε πως στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Αίγυπτο στο στρατιωτικό και εξοπλιστικό τομέα, «πρόγραμμα το οποίο προχωράει», θα μπορεί η ΕΛΒΟ να αναλάβει την ανακατασκευή 90 οχημάτων μεταφοράς προσωπικό που θα διατεθούν από τον ελληνικό, στον αιγυπτιακό στρατό.

Τα προβλήματα, νομικής και οικονομικής φύσης που υπάρχουν για την εταιρεία και τους 341 εργαζομένους σε αυτή, είναι μεγάλα αφού βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Οκτώβριο του 2014 η διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία(μετά από σχετική απόφαση του δικαστηρίου), ενώ έχουν κοπεί και οι έκτακτες χρηματοδοτήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό που αφορούσαν την ολοκλήρωση των παραγγελιών που είχαν αναληφθεί από την εταιρεία. Από εδώ και πέρα, η ΕΛΒΟ που έχει, υπενθυμίζεται, βγει στο σφυρί με πρόσκληση που έχει δημοσιεύσει ο εκκαθιστής, για να λειτουργεί και να πληρώνονται θα πρέπει να εξασφαλίζει κατασκευαστικά προγράμματα είτε για στρατιωτικά οχήματα, είτε για πολιτικά καθώς ολοκληρώνεται και το πρόγραμμα για τα ρυμουλκά αρματοφορέων.

Στο διάστημα των τελευταίων ημερών οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Κώστα Ήσυχο, ακολούθως με τον υφυπουργό Νίκο Τόσκα και εχθές με τον υπουργό Πάνο Καμμένο, ενώ είχε προηγηθεί η συνάντηση με τον αναπλ. υπουργό Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα ο οποίος είχε δηλώσει ότι παγώνει η διαδικασία εκκαθάρισης της εταιρείας και επιπλέον είχε παρέμβει προκειμένου η ΕΛΒΟ να αναλάβει την επισκευή 90 λεωφορείων του ΟΑΣΘ, κάποια από τα οποία, σημειωτέον, έχουν ήδη μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ.

Η ΕΛΒΟ, έχει όλες τις δυνατότητες να αναλάβει προγράμματα για τις ένοπλες δυνάμεις, σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως και για οχήματα πολιτικά. Ωστόσο, υπάρχουν κρίσιμα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν. Επι παραδείγματι, εάν διακοπεί η διαδικασία εκκαθάρισης, οι πιστωτές θα μπορουν να κινηθούν κατά της εταιρείας(οι απαιτήσεις τραπεζών και λοιπών πιστωτών έφθαναν τον Ιανουάριο του 2014 στα 48 εκατ. ευρώ). Πέραν αυτού, η εξασφάλιση έργων είναι απαραίτητη για να συνεχιστεί η λειτουργία αφού δεν υπάρχει χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο υφυπουργός Ν. Τόσκας υπέγραψε μεν παράταση , ως το φετινό Οκτώβριο, για παράδοση των τελευταίων 27 οχημάτων για τους αρματοφορείς, αλλά η εταιρεία, για να μπορέσει να σταθεί χρειάζεται οπωσδήποτε έστω και μικρά έργα για τις ένοπλες δυνάμεις.

Η «υπόθεση ΕΛΒΟ» είναι σύνθετη, αλλά το μόνο που μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει σε τούτη τη φάση, είναι, ότι υπάρχει κινητοποίηση για να βρεθεί τρόπος να μη τεμαχιστεί η εταιρεία και οδηγηθεί μοιραίως σε κλείσιμο.