Τρίτη 20 Απριλίου 2021
x

EMA ΓΙΑ ΕΜΒΟΛΙΟ ASTRAZENECA: ΠΙΘΑΝΗ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΑ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΙ ΘΡΟΜΒΩΣΕΙΣ

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων θεωρεί ότι είναι πιθανή αλλά πολύ σπάνια παρενέργεια οι θρομβώσεις ως αποτέλεσμα του εμβολίου της AstraZeneca.

Πιθανή αλλά πολύ σπάνια παρενέργεια θεωρεί ο ΕΜΑ τις θρομβώσεις ως αποτέλεσμα της χορήγησης του εμβολίου της AstraZeneca, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν εκπρόσωποι του Οργανισμού στη διαδικτυακή συνέντευξη που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τα βασικά στοιχεία του πορίσματος:

– Ο EMA κατέληξε ότι οι ασυνήθεις θρομβώσεις μπορούν να καταχωρηθούν ως πολύ σπάνιες παρενέργειες.

– Ανθρωποι που έχουν λάβει το εμβόλιο πρέπει να λάβουν άμεση ιατρική βοήθεια εάν αναπτύξουν συμπτώματα θρομβώσεων και χαμηλών αιμαπεταλίων.

– Παρατηρήθηκε ότι οι θρομβώσεις συμβαίνουν στις αρτηρίες του εγκεφάλου, την κοιλιακή χώρα και τις αρτηρίες.   

– Ο EMA έχει ζητήσει νέες μελέτες προς συμπλήρωση των ήδη υφισταμένων και θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα

– Μία πιθανή εξήγηση για τον συνδυασμό θρομβώσεων, χαμηλών αιμοπεταλίων είναι η ανοσολογική απόκριση.

– Οι κίνδυνοι από το εμβόλιο AstraZeneca εμφανίζονται κυρίως σε γυναίκες νεότερης ηλικίας.



Θα ακολουθήσει, στις 19:00 η ώρα Ελλάδος, συνεδρίαση των υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να συντονιστούν τα επόμενα βήματα της Ένωσης μετά τη δημόσια ανακοίνωση των συμπερασμάτων της Επιτροπής Φαρμακοεπαγρύπνησης Αξιολόγησης Κινδύνου του ΕΜΑ για την ασφάλεια του εμβολίου της AstraZeneca», δήλωσε εκπρόσωπος της πορτογαλικής προεδρίας.

Την Τρίτη, εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων ανέφερε σε δήλωσή του ότι «δεν έχει καταλήξει ακόμη σε κάποιο συμπέρασμα» ως προς το εάν υπάρχει σύνδεση του εμβολίου της AstraZeneca κατά του κορωνοϊού με τις θρομβώσεις.

Αφορμή για την τοποθέτηση αυτή του ΕΜΑ ήταν προηγηθείσες δηλώσεις στελέχους του οργανισμού ο οποίος έκανε λόγο για ξεκάθαρη σύνδεση μεταξύ εμβολίου και θρομβώσεων.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ