Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020
x

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΩΡΙΟ ΕΧΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 5ΕΤΙΑ

Ο κίνδυνος παραμονεύει εντός της πόλης - Τι δείχνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Voria.gr με αφορμή το τραγικό τροχαίο που σημειώθηκε στον Εύοσμο.

Συνολικά 320 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 9.975 τραυματίστηκαν σε τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα την τελευταία πενταετία στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας της πόλης.

Από τα στατιστικά στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητα η Voria.gr, με αφορμή το τραγικό τροχαίο που σημειώθηκε χθες στον Εύοσμο και στοίχισε τη ζωή σε τόσους νέους ανθρώπους (δείτε εδώ), προκύπτει ότι η Θεσσαλονίκη θρήνησε από το 2011 έως το 2016 ένα μικρό χωριό σε ανθρώπινες απώλειες, μετρώντας κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 60 νεκρους.

Μάλιστα, τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι ο κίνδυνος για τα τροχαία παραμονεύει εντός των δρόμων της πόλης, καθώς τα 8 στα 10 περιστατικά σημειώνονται εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος - το ποσοστό της πενταετίας, από το 2011 έως το πρώτο εξάμηνο του 2016, ανερχόταν σε 78,7%, κατά μέσο όρο.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οι θάνατοι από τροχαία ήταν αυξημένοι, καθώς σε αυτό το διάστημα άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 13 άτομα σε 8 περιστατικά (συμπεριλαμβανομένου και του πρόσφατου δυστυχήματος στον Εύοσμο), ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2016 συνολικά 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε 10 τροχαία δυστυχήματα.

Στο κέντρο της πόλης

Το δυστύχημα, πάντως, στον Εύοσμο συγκλονίζει γιατί είναι σπάνιες οι περιπτώσεις πολύνεκρων δυστυχημάτων εντός της πόλης. Άλλο ένα τροχαίο δυστύχημα που είχε προκαλέσει σοκ συνέβη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πέρυσι, συμπτωματικά επίσης Μάρτιο και συγκεκριμενα στις 17 Μαρτίου 2016, όταν δύο πεζές γυναίκες, μάνα και κόρη, είχαν παρασυρθεί από όχημα στην πλατεία ΧΑΝΘ, με αποτέλεσμα η 35χρονη κόρη να χάσει τη ζωή της και η 60χρονη μητέρα της να τραυματιστεί σοβαρά.

Συγκεκριμένα, δύο οχήματα, ερχόμενα από την οδό Ανδρόνικου (προέκταση της Βασιλέως Γεωργίου) συγκρούστηκαν και στη συνέχεια το ένα όχημα είχε παρασύρει τις δύο γυναίκες, οι οποίες βρίσκονταν στη διάβαση της Λεωφόρου Στρατού (στη συμβολή με την οδό Αγγελάκη). Η μια κατέληξε επί τόπου και η άλλη μεταφέρθηκε σοβαρά τραυματισμένη σε νοσοκομείο.


Η πρώτη 6άδα των αιτίων

Τα αίτια των ατυχημάτων δεν παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές διαχρονικά ως προς τις αναλογίες τους και οφείλονται σε: Παραβίαση προτεραιότητας και σήμανσης κατά 25% (1 στα 4), απόσπαση-έλλειψη προσοχής κατά 12,7%, ανεξέλεγκτη διάσχιση οδοστρώματος από πεζό κατά 11,4%, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη κατά 6,5%, υπερβολική ταχύτητα κατά 4,7% και μέθη κατά 3,5%. Σε συνολικό ποσοστό 35,8% ανέρχονται τα λοιπά αίτια των τροχαίων ατυχημάτων.

Επίσης, από τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης  προκύπτει ότι οι περισσότεροι παθόντες (56,3%), νεκροί και τραυματίες, είναι μέσης ηλικίας (25 με 55 ετών). Το ίδιο και οι εμπλεκόμενοι οδηγοί που, ως επί των πλείστον, ανήκουν στο αρσενικό φύλο. Σχεδόν 1 στους 10 ανήκει στην κατηγορία των οδηγών «κάτω των 25 χρονών», με ποσοστό 11,8% μεσοσταθμικά για την 5ετία, και στην κατηγορία «άνω των 55 ετών», σε ποσοστό 15,2% κατά μέσο όρο. Τα μισά από το συγκρουόμενα οχήματα είναι Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα

Οδηγός, ο κύριος παράγοντας

Όπως τονίζει στη Voria.gr o Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Γιώργος Σουρβίνος, με αφορμή το τραγικό περιστατικό στον Εύοσμο, «οι παράγοντες που επιδρούν σε κάθε τροχαίο ατύχημα είναι ο οδηγός, το αυτοκίνητο και ο δρόμος. Όμως και οι τρεις παράγοντες, ανάγονται στον εξής έναν: Τον οδηγό, ο οποίος είναι  εκείνος που διαπράττει κάποιες παραβάσεις που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα. Αυτές είναι οι εξής: Υπερβολική ταχύτητα, αντικανονικό προσπέρασμα, αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου, και από την άλλη μεριά παραβάσεις που οδηγούν στην επέλευση βαρύτερου αποτελέσματος σε ένα ατύχημα, όπως η μη χρήση κράνους, η μη χρήση της ζώνης ασφάλειας, που στην περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης, καθιστά τον αερόσακο από μέσο παθητικής ασφάλεια σε μέσο σοβαρότερου τραυματισμού ή οδηγούν ακόμη και στο θάνατο».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ