Skip to main content

Ένα… vazaki από τη Θεσσαλονίκη γεμάτο Ελλάδα, φύση και υγεία

Το vazaki.gr, μια ηλεκτρονική αγορά διατροφικών προϊόντων από όλη τη χώρα, είναι μια ιδέα της Ελπινίκης Χατζηδημητρίου με έμπνευση από την καραντίνα.

Είναι ένα βαζάκι διαφορετικό από τα άλλα, αφού κλείνει μέσα του δεκάδες προϊόντα μικρών παραγωγών και είναι γεμάτο Ελλάδα, φύση και υγεία. Το vazaki.gr, μια ηλεκτρονική αγορά διατροφικών προϊόντων από όλη τη χώρα, είναι ένα εγχείρημα με έμπνευση από την πρώτη καραντίνα, αφού η Θεσσαλονικιά δημιουργός του Ελπινίκη Χατζηδημητρίου το εμπνεύστηκε σε συνθήκες εγκλεισμού, αναζητώντας τον περασμένο Μάιο ένα… αλεύρι, που τελικά παρήγγειλε από την Αλεξανδρούπολη.



Το vazaki.gr βγήκε στον αέρα πριν από μερικούς μήνες και αριθμεί ήδη περί τα 250 προϊόντα, από αλμυρά αλείμματα καρπών, μαρμελάδες, αλμυρά και γλυκά σνακ, γλυκαντικά, βότανα και έλαιά τους μέχρι όσπρια, ζυμαρικά, ελαιόλαδα, βιολογικούς χυμούς, μπαχαρικά, σάλτσες, αλλά και φυσικά είδη περιποίησης, κατά κύριο λόγο οικογενειακών επιχειρήσεων, που δίνουν έμφαση στις αυθεντικές και χειροποίητες δημιουργίες, με βάση τα αγνά συστατικά. Το vazaki.gr στέλνει προϊόντα σε όλη την Ελλάδα, ενώ μακροπρόθεσμος στόχος είναι να προσεγγίσει και τις αγορές του εξωτερικού, αφού η δημιουργός του θεωρεί ότι τα προϊόντα που περιέχει αξίζει τον κόπο να περάσουν τα… σύνορα. Επόμενο δε βήμα για το vazaki είναι να συστήσει στον κόσμο τους μικρούς παραγωγούς, κάνοντας γνωστές τις ιστορίες τους. «Η ανταπόκριση που βλέπουμε στο εγχείρημα είναι μεγάλη και μέσα από αυτή ερχόμαστε και πιο κοντά στους πελάτες, οι οποίοι επιστρέφουν στο vazaki για να γνωρίσουν και να προμηθευτούν και νέα προϊόντα» λέει στη Voria.gr η Ελπινίκη Χατζηδημητρίου.   

Η καραντίνα, η ιδέα και τα ταξίδια στην Ελλάδα



Η Ελπινίκη Χατζηδημητρίου έχει κάνει σπουδές διεθνών σχέσεων και ένα μεταπτυχιακό στην εφαρμοσμένη πληροφορική. Εργάζεται δε ως IT consultant σε μια εταιρεία τεχνολογίας της Θεσσαλονίκης και ποτέ δεν είχε τον χρόνο να ασχοληθεί σοβαρά με τη διατροφή της. Μένοντας στην πρώτη καραντίνα στο σπίτι και ψάχνοντας περισσότερο τα τρόφιμα που κατανάλωνε, ανακάλυψε πως υπάρχουν πολλά ωραία είδη εκεί έξω που θα ήθελε να γευτεί. Έτσι, άρχισε να το ψάχνει σε πρώτη φάση διαδικτυακά, ορμώμενη από την περιέργεια του καταναλωτή και προκειμένου να καλύψει τη δική της ανάγκη. Και όταν η καραντίνα έληξε, βάλθηκε να ανακαλύψει και εκ του σύνεγγυς τους μικρούς παραγωγούς που της είχαν κινήσει το ενδιαφέρον. Μέσα στο καλοκαίρι ξεκίνησε τα ταξίδια, γνώρισε παραγωγούς, ήρθε σε επαφή με ξεχωριστές γευστικές προτάσεις, ανακάλυψε κρυμμένους «θησαυρούς» και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό market place, όπου να μπορεί κανείς με μια εύκολη περιήγηση να γνωρίσει τον διατροφικό πλούτο από κάθε γωνιά της Ελλάδας και να μπορεί με ένα κλικ να παραγγείλει και να έχει αυτά τα προϊόντα άμεσα στην πόρτα του σπιτιού του. Ο σεβασμός στη φύση που διέπει το εγχείρημα ήδη από την επιλογή των προϊόντων, περνά και στις συσκευασίες στις οποίες λαμβάνει ο καταναλωτής τα προϊόντα, που είναι από ανακυκλωμένο χαρτί και χρησιμοποιούν φυσικό αποξηραμένο χόρτο για την ασφαλή μεταφορά.

 

«Έχουμε δημιουργήσει έναν διαδικτυακό τόπο με υπέροχους παραγωγούς από όλη την Ελλάδα, που μάλιστα αποκτούν και δικτύωση μεταξύ τους μέσα από το vazaki» λέει στη Voria.gr η Ελπινίκη Χατζηδημητρίου, η οποία δηλώνει ενθουσιασμένη από το εγχείρημα και φιλοδοξεί όλο κα περισσότεροι παραγωγοί να συμμετάσχουν σε αυτό με τα προϊόντα τους. Μάλιστα, βρίσκει ενθαρρυντικό το ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις που προσεγγίζει είναι οικογενειακές, με τις νέες γενιές να πρωταγωνιστούν, να δημιουργούν και να βάζουν την ψυχή τους στα προϊόντα τους.

Στην ομάδα που «τρέχει» το vazaki ανήκουν επίσης η Χριστίνα Παπαγιάννη, η οποία είναι εδώ και λίγο καιρό συνεταίρος και η Άννα Παπαδοπούλου, υπεύθυνη για την προβολή του.