Skip to main content

Ενεργοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στα Τέμπη για μεταφορά εμπορευμάτων

Την αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στα Τέμπη, για τη μεταφορά εμπορευμάτων, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.
Την αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στα Τέμπη, για τη μεταφορά εμπορευμάτων, προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Αντώνη Σκυλλάκου, ο κ. Ρέππας τόνισε σήμερα ότι το υπουργείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων στην περιοχή, οι οποίες θα λειτουργήσουν μόνιμα.

«Το πρώτο είναι ότι θα πρέπει επιτέλους να τοποθετηθεί και να λειτουργεί μόνιμα σε αυτήν την περιοχή εφ’ όσον ξαναλειτουργήσει το δίκτυο, ένα σύστημα παρατήρησης, ελέγχου και καταγραφής των φαινομένων που εκδηλώνονται στα εδάφη σε εκείνη την περιοχή, γιατί το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει και οξύνεται κατά περιόδους, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν» σημείωσε ο υπουργός.
 Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι αυτήν την ώρα εκπρόσωποι του υπουργείου, της ΤΡΕΝΟΣΕ και ΕΔΙΣΥ επισκέπτονται άλλες χώρες στην Ευρώπη που διαθέτουν ανάλογα οχήματα – πλατφόρμες, προκειμένου να αξιοποιηθεί η κλειστή παλιά σιδηροδρομική γραμμή, ώστε με αυτούς τους λεγόμενους κυλιόμενους αυτοκινητόδρομους να μεταφέρονται φορτηγά, λεωφορεία, δεκάδες σε κάθε δρομολόγιο, στη διαδρομή από Ευαγγελισμό μέχρι Ραψάνη, παρακάμπτοντας το τμήμα των Τεμπών για την ευκολότερη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων.

Αναφερόμενος στο χρόνο που θα απαιτηθεί προκειμένου να λειτουργήσει και πάλι το κλειστό τμήμα της ΠΑΘΕ στα Τέμπη, ο υπουργός υποδομών υπογράμμισε ότι συναρτάται απολύτως με την ετοιμότητα του παραχωρησιούχου. Σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνει η σύμβαση, όπως εξήγησε ο υπουργός, η συντήρηση, η λειτουργία, η ασφάλεια και η εκμετάλλευση του οδικού τμήματος και στην περιοχή των Τεμπών ανήκει κατ’ αρμοδιότητα αποκλειστικώς στον παραχωρησιούχο, στην εταιρεία δηλαδή που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του νέου μεγάλου αυτοκινητόδρομου. «Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τις διαπιστώσεις και τις μελέτες σε συγκεκριμένη πρωτοβουλία και δράση, ώστε να αποκατασταθεί και πάλι η κυκλοφορία», τόνισε ο κ. Ρέππας. Όσον αφορά τα συμβατικά νομικά ζητήματα τα οποία προκύπτουν για τις ευθύνες που πρέπει να αναληφθούν, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι «πράγματι υπάρχει μία διάσταση. Δεν συμφωνεί η Εγνατία Α.Ε. που είναι ο διαχειριστής του έργου για λογαριασμό του Δημοσίου, με τον παραχωρησιούχο για τα αίτια τα οποία οδήγησαν σ’ αυτό το πρόβλημα και στο κλείσιμο των Τεμπών. Το θέμα αυτό θα αντιμετωπιστεί, όπως προβλέπει η σύμβαση, στο πλαίσιο μιας διαιτησίας».

Ο κ. Ρέππας ξεκαθάρισε τέλος, ότι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο, έχουν γίνει ανακοινώσεις κι έχουν αποφασιστεί χρηματοδοτήσεις ώστε να διορθωθεί το οδικό δίκτυο το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα ως εναλλακτικό, που είχε εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια στην τύχη του.