Skip to main content

Εννέα στους δέκα Θεσσαλονικείς ελάττωσαν τα έξοδά τους μέσα στο 2016

Έρευνα ΚΕΠΚΑ για τους καταναλωτές στον νομό: Μεγάλο «μαχαίρι» στα έξοδα για ένδυση - υπόδηση, τρόφιμα, διασκέδαση, διακοπές και θέρμανση

Σχεδόν εννέα στους δέκα Θεσσαλονικείς έχουν μειώσει δραστικά την κατανάλωση κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2016, ιδίως τις αγορές ένδυσης - υπόδησης, τροφίμων, αλλά και τη διασκέδαση, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε το ΚΕΠΚΑ και η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT με θέμα «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές».

Στη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2016, συμμετείχαν 765 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το ποσοστό των καταναλωτών που μείωσαν, γενικά, την κατανάλωση μέσα στους πρώτους μήνες του 2016 ανήλθε στο 88,1%, σημειώνοντας σημαντική αύξηση εν συγκρίσει με το περασμένο έτος (85,1%). Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη (48,3%) χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Ταυτοχρόνως, το κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.

Ειδικότερα, στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας συγκαταλέγονται:

- Το 88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.

- Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 82,1% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 70,0% τη διασκέδαση, το 63,1% την αγορά τροφίμων, το 43,5% τις διακοπές, το 39,1% τη θέρμανση, το 36,5% τα καλλυντικά, το 35,8% το ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 35% τις μετακινήσεις, το 32,8% τον οικιακό εξοπλισμό, το 30,9% τα είδη προσωπικής υγιεινής το 30,7% τα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 23,6% την υγεία, και το 20,3% την εκπαίδευση.

- Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.

Η σύγκριση με το 2015 είναι η παρακάτω:

⦁    Το 2015, 85,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 88,1%.
⦁    Το 2015, 70,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 82,1%.
⦁    Το 2015, 54,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 70,0%.
⦁    Το 2015, 43,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 63,1%.
⦁    Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.
⦁    Το 2015, 26,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 39,1%.
⦁    Το 2015, 41,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 43,6%.
⦁    Το 2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,8%.
⦁    Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,7%.
⦁    Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,9%.
⦁    Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.
⦁    Το 2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.
⦁    Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.
⦁    Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της έρευνας στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ., ΕΔΩ.