Skip to main content

Τι είδαν οι Ινδοί tour operators και ενθουσιάστηκαν με τη Θεσσαλονίκη

Εκπρόσωποι ινδικών τουριστικών πρακτορείων MICE επισκέφθηκαν Αθήνα και Θεσσαλονίκη και είπαν ότι η «νύμφη του Θερμαϊκού» τους άρεσε περισσότερο

Προοπτικές για την ανάπτυξη μίας εξαφανισμένης σήμερα τουριστικής αγοράς, της ινδικής, ανοίγονται για τη Θεσσαλονίκη. H προσεχής Διεθνής Έκθεση, στην οποία η Ινδία θα είναι τιμώμενη χώρα, αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο να αυξήσει η πόλη το μερίδιό της από την πίτα των Ινδών τουριστών, οι αφίξεις των οποίων αυξήθηκαν πάνω από 80% το 2018 σε πανελλαδικό επίπεδο (κυρίως στην Αθήνα και τα νησιά του Αιγαίου).

Ειδικά στο κομμάτι του MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exibitions) τουρισμού, η Θεσσαλονίκη είναι έτοιμη να «κλέψει» Ινδούς τουρίστες από την Αθήνα, όπως φάνηκε, τουλάχιστον, από τις προθέσεις Ινδών πρακτόρων που επισκέφθηκαν τις δύο πόλεις.

Το τουριστικό γραφείο ASIT, μέλος του ομίλου Anatolia Hospitality, έφερε τις προηγούμενες ημέρες στη χώρα μας εκπροσώπους από οκτώ μεγάλα πρακτορεία MICE της Ινδίας, μεταξύ των οποίων μέλη του το ινδικού παραρτήματος του Thomas Cook, του Kesari Tours και του Akbar Travels. Το γκρουπ, που βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επισκέφθηκε για δύο ημέρες την Αθήνα και για άλλες δύο τη Θεσσαλονίκη και πέριξ προορισμούς. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Anatolia Hospitality, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, μετά το πέρας της εκδρομής, οι συμμετέχοντες είπαν πως ενθουσιάστηκαν από τη Θεσσαλονίκη, λέγοντας, μάλιστα, πως τους άρεσε περισσότερο από την Αθήνα, για την οποία παρατήρησαν ότι βρίσκεται σε στάδιο κορεσμού, ειδικά σε ό,τι αφορά τον incentive τουρισμό, δηλαδή τα ταξίδια που διοργανώνουν εταιρείες για τα στελέχη τους.

«Όπως μας είπαν, η Θεσσαλονίκη τους φάνηκε πιο ζεστή και φιλόξενη, με καλύτερο κλίμα από την Αθήνα. Διαπίστωσαν ότι η πόλη έχει καλά ξενοδοχεία, φθηνότερα από την πρωτεύουσα, για την οποία, προς έκπληξή μου, μου είπαν ότι έχει κορεστεί στην ινδική αγορά, καθώς πολλές εταιρείες της χώρας προσφέρουν τα τελευταία χρόνια ταξίδια κινήτρων στα στελέχη τους με προορισμό την Αθήνα. Πλέον, αναζητούν ένα νέο προϊόν στην Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη φαίνεται να έχει αυτό που ψάχνουν, καθώς συνδυάζει την ιστορία, με το καλό φαγητό και τη διασκέδαση», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.



Το γκρουπ των Ινδών πρακτόρων, τις ημέρες που βρέθηκε στη Βόρεια Ελλάδα, έκανε αρχικά ένα κλασικό city tour, από το Επταπύργιο, μέχρι τη Ροτόντα, την Καμάρα και τον Λευκό Πύργο, ενώ, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, τους άρεσε πολύ η μισάωρη βόλτα που έκαναν με καραβάκι στον Θερμαϊκό. Παράλληλα, επισκέφθηκαν συνεδριακούς χώρους της πόλης, όπως αυτούς του Μεγάρου Μουσικής. Την Καθαρά Δευτέρα πραγματοποιήθηκε εκδρομή στη Βεργίνα και το Λιτόχωρο, όπου πέταξαν χαρταετό και επισκέφθηκαν το φαράγγι του Ενιπέα. Το βράδυ της ίδιας ημέρας επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη, όπου είχαν συνάντηση με τους επικεφαλής του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), οι οποίοι τους παρουσίασαν τις συνεδριακές υποδομές της πόλης, τα ξενοδοχεία και τα πλεονεκτήματά της ως προορισμός MICE τουρισμού.



Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι του TCB εστίασαν σε επτά βασικά σημεία που αφορούν την πόλη, και ειδικότερα στα εξής:

- Φιλόξενη διάθεση και ζωντανή ατμόσφαιρα

- Ασφαλής και φιλική

- Μοναδική σχέση ποιότητας τιμής

- Βαθιά ιστορική με πολυπολιτισμικό χαρακτήρα

- Γαστρονομικός προορισμός - εξαιρετικές γεύσεις με ιδιαίτερο τοπικό χαρακτήρα

- Παραλιακό μέτωπο 5 χιλιομέτρων στην καρδιά της πόλης

- Σημαντική ακαδημαϊκή κοινότητα, νεανική ενέργεια και καινοτόμες ιδέες

Άλλωστε, και στο κομμάτι του τουρισμού αναψυχής, η Ινδία, όπως προαναφέρθηκε, παρουσιάζει έντονα ανοδικές τάσεις. Το τουριστικό γραφείο ASIT που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά από το 2013 και κυρίως στο κομμάτι του MICE καταγράφει κάθε χρόνο άνοδο στις αφίξεις, οι οποίες το 2018 ανήλθαν σε πάνω από 3.500, αυξημένες κατά 70-80% σε σχέση με το 2017. Από αυτούς όμως, στη Θεσσαλονίκη βρέθηκαν μόλις δύο γκρουπ των 30-40 ατόμων, αριθμός ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τις προοπτικές που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά.