Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019
x

ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 27 ΕΚΑΤ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙ ΚΡΙ ΕΩΣ ΤΟ 2021

Στα 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2019 - Έρχονται νέα προϊόντα στην αγορά - Έμφαση στην εξωστρέφεια - Σε ετοιμότητα για το Brexit

Όταν ο Γιώργος Τσινάβος το 1954, ιδρυτής της Κρι Κρι ξεκινούσε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά και είδη ζαχαροπλαστικής στην πόλη δεν μπορούσε να φανταστεί πως χρόνια μετά θα εξελισσόταν σε μια δυναμική εταιρεία, που θα κατέγραφε σημαντικούς ρυθμούς και θα υλοποιούσε επενδύσεις εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικό της αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας είναι πως το 2018 ο τζίρος της άγγιξε τα 94 εκατ. ευρώ, ενώ για την τρέχουσα χρόνια εκτιμάται πως θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ. Σχεδόν είκοσι χρόνια νωρίτερα (το 2000) ο τζίρος της εταιρείας άγγιζε τα 9,1 εκατ. ευρώ.

Για την τριετία 2019-2021 η Κρι Κρι θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ, με σημαντικό μέρος αυτών να προορίζεται για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της γαλακτοβιομηχανίας. Το μεγαλύτερο μέρος αφορά στην παραγωγή γιαουρτιού, στο οποίο η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση, σε μερίδιο αγοράς, ενώ 5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την παραγωγή παγωτού. Την επόμενη χρoνιά μάλιστα στην αγορά αναμένεται να κυκλοφορήσει καινοτόμα σειρά προϊόντων παγωτού της βορειοελλαδικής εταιρείας για Ελλάδα και Ευρώπη.

Την ίδια ώρα, όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος σε συνάντηση με δημοσιογράφους, η διοίκηση της εταιρείας είναι ανοιχτή σε νέες συνεργασίες που θα συνδράμουν στην ανάπτυξη της στη διεθνή αγορά.



Ανάπτυξη και επενδύσεις

Η στρατηγική ανάπτυξης της Κρι Κρι αφορά τόσο τα επώνυμα προϊόντα, όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τις σχετικές πρωτοβουλίες να περιλαμβάνουν και τις δύο βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, το γιαούρτι και το παγωτό. Δεδομένης, μάλιστα, της ενίσχυσης της διείσδυσης των προϊόντων της σερραϊκής εταιρείας σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά εντός και εκτός Ελλάδας, καθίστανται αναγκαίες οι επενδύσεις, έτσι ώστε να καλυφθεί η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό πως η συμμετοχή των εξαγωγών της εταιρείας το 2015 ήταν στο 18% για να εκτιναχθεί τέσσερα χρόνια αργότερα, σύμφωνα με εκτίμηση στο 40%.

Αναφορικά με τις επενδύσεις από τα 27 εκατ. ευρώ, τα 12 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της μονάδας της Κρι Κρι, 6 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, 5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων του εργοστασίου και 4 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών μηχανημάτων.

Σημειώνεται πως μέρος των επενδύσεων που έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται θα πραγματοποιηθεί με ίδια κεφάλαια.

Η Κρι Κρι παράγει το 70%-80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, ενώ ένα στα τέσσερα γιαούρτια που καταναλώνονται στη χώρα –επώνυμα και μη– έχουν παραχθεί από την Κρι Κρι.

Αναφορικά με το παγωτό το μερίδιο αγοράς της εταιρείας είναι στο 15,5%, ενώ διαθέτει ένα οργανωμένο δίκτυο διανομής σε 16.500 σημεία πώλησης. Οι εξαγωγές της εταιρείας αφορούν επώνυμα προϊόντα κυρίως προς τη Βαλκανική αγορά. Πρόσφατα έγινε μια προσπάθεια με δοκιμαστική εξαγωγή φορτίων προς την Κίνα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αναμένονται τα αποτελέσματα σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο. Σύμφωνα με τον ίδιο η αγορά είναι αναμφίβολα πολύ μεγάλη, ωστόσο είναι δύσκολη καθώς υπάρχει έντονος ανταγωνισμός.

Ανοιχτή στις συνεργασίες

Aπαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για το αν θα ενδιέφερε την Κρι Κρι η εξαγορά κάποιας γαλακτοβιομηχανίας υπογράμμισε πως «η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή για πολλά brands». Ερωτηθείς δε για το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε πώληση ποσοστού της Κρι Κρι ο κ.Τσινάβος υπογράμμισε: «Δε βιαζόμαστε να εκχωρήσουμε ποσοστό. Οι όποιες συνεργασίες πρέπει να  φέρνουν αποδόσεις» ανέφερε.

Παράλληλα σημείωσε πως η εταιρεία διερευνά ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της για επέκταση σε νέα είδη προϊόντων (δεδομένου πως έχει παρουσία μόνο σε γάλα και παγωτό). Ωστόσο επισήμανε πως «αυτοσκοπός της εταιρείας δεν είναι το λίγο από όλα,  αλλά ό,τι κάνουμε να το κάνουμε πολύ καλά. Πρέπει να είσαι δυνατός σε αυτό που κάνεις. Τα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν σου δανείζονται».

Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρεία αναψυκτικών για cobranding για προϊόντα non dairy ενώ αναμένεται να βγάλει και νέα προϊόντα το 2020 με περαιτέρω μείωση στη ζάχαρη που περιέχουν.

Σε ετοιμότητα για το Brexit

Όσον αφορά τις επιπτώσεις του Brexit, η εταιρεία δηλώνει απολύτως έτοιμη από τεχνικής άποψης και εκτιμά ότι δεν αποκλείεται να μην εφαρμοσθούν δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων στη Βρετανία, δεδομένου πως οι ανάγκες της Μεγάλης Βρετανίας για γιαούρτι  είναι αυξημένες. Αξίζει να σημειωθεί η Μεγάλη Βρετανία φιγουράρει πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες εξάγει η Κρι Κρι. Ακολουθούν η Ιταλία, η Γερμανία, ενώ δυναμικές είναι οι αγορές Ολλανδίας, Βελγίου και Σουηδίας. Η εταιρεία μπήκε στο γιαούρτι το 2003 και πλέον από τη Μεγάλη Βρετανία προέρχεται το 18 - 20% του συνολικού του τζίρου της από το γιαούρτι. Η Κρι Κρι συνεργάζεται, μάλιστα, με τη μεγάλη αγγλική εταιρεία λιανεμπορίου Morrison και συζητά για επέκταση της συνεργασίας μαζί της.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ