Skip to main content

Τhe alpha blueprint: Επενδύσεις 430 εκατ. στον μετασχηματισμό της Alpha Bank

Την παρουσίαση των βασικών στόχων του τετραετούς πλάνου μετασχηματισμού έκανε στους υπαλλήλους της ο ελληνικός τραπεζικός όμιλος.

«Αλλάζουμε την Alpha Bank και, μαζί, διαμορφώνουμε το μέλλον της τραπεζικής στην Ελλάδα» ήταν το κεντρικό μήνυμα της μεγάλης διαδικτυακής εκδήλωσης για την πρόοδο του Προγράμματος Μετασχηματισμού της τράπεζας, που παρουσιάστηκε σήμερα στους εργαζόμενους της Alpha Bank και σε δημοσιογράφους.

Ο CEO του Ομίλου κ. Βασίλης Ψάλτης και η Διοικητική Ομάδα της Alpha Bank παρουσίασαν τη φιλοσοφία, τους βασικούς πυλώνες και τα πρώτα επιτεύγματα του σημαντικού αυτού εγχειρήματος, η εξέλιξη του οποίου συνιστά ουσιαστική αλλαγή για την τράπεζα και θέτει ισχυρές βάσεις προκειμένου η τράπεζα να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ελληνική αγορά. Στην εκδήλωση, που σηματοδοτεί τη συμπλήρωση ενός έτους Μετασχηματισμού στην τράπεζα, παρουσιάστηκε και η ταυτότητα του Προγράμματος Μετασχηματισμού the alpha blueprint καθώς και οι τρεις βασικοί πυλώνες παρεμβάσεων, που είναι η Πελατοκεντρική Ανάπτυξη, η Βελτίωση του Λειτουργικού Μοντέλου και η Ενίσχυση της Οργανωτικής Αποτελεσματικότητας.

«Η υλοποίηση του Προγράμματος Μετασχηματισμού, πυρήνας για την επιτυχία του Στρατηγικού μας Σχεδίου» Την εκδήλωση άνοιξε ο CEO του Ομίλου Βασίλης Ψάλτης, ο οποίος τόνισε την καθοριστική σημασία του Μετασχηματισμού στην επιτυχία του Στρατηγικού Σχεδίου της Alpha Bank, ανέδειξε τις προτεραιότητες του Προγράμματος και εξήγησε τη σύνδεση του τελευταίου με τη νέα εταιρική κουλτούρα και τις αξίες του Οργανισμού. «Η επιτυχία του Στρατηγικού Σχεδίου, που παρουσιάσαμε τον Μάιο και έχει ως βασικότερο στόχο την επίτευξη απόδοσης επί ιδίων κεφαλαίων της τάξης του 10%, βασίζεται στην υλοποίηση του φιλόδοξου Προγράμματος Μετασχηματισμού. Είμαστε πλέον πανέτοιμοι για την επόμενη φάση, αυτή της ουσιαστικής, δομικής Αλλαγής της Τράπεζάς μας» σημείωσε ο κ. Ψάλτης, για να αναφερθεί στη συνέχεια στις πέντε βασικές προτεραιότητες που διέπουν τον σχεδιασμό του Προγράμματος, που είναι η ανθρωποκεντρική προσέγγιση, η πελατοκεντρική φιλοσοφία, η έμφαση στην τεχνολογία, το νέο λειτουργικό μοντέλο και το κοινωνικό αποτύπωμα. Ανθρωποκεντρική προσέγγιση και νέα εταιρική κουλτούρα Ξεκινώντας την ομιλία του απευθυνόμενος στο Προσωπικό του Ομίλου και καλώντας όλους να υιοθετήσουν την κουλτούρα της αλλαγής, ο κ. Ψάλτης επεσήμανε ότι «απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία μας είναι να ενστερνισθούμε όλοι ένα κοινό όραμα για το Αύριο, που να μας εμπνέει και να μας κινητοποιεί στην ίδια κατεύθυνση, κάνοντάς μας καθημερινά να δίνουμε όλοι τον καλύτερό μας εαυτό για να παραμείνει η Τράπεζά μας στην κορυφή της ελληνικής αγοράς».

Προσέθεσε δε ότι η Alpha Bank μπαίνει σε μία νέα εποχή, με βασικές Αξίες την Ακεραιότητα, τη Συνεργασία και την Ευθύνη απέναντι στην Οικονομία και την Κοινωνία, δημιουργώντας μία νέα εταιρική εμπειρία που στηρίζει την καλύτερη δυνατή απόδοση της εργασίας, ανταμείβει την πρωτοβουλία και την προσπάθεια, φροντίζει για τη συνεχή και αξιοκρατική ανάπτυξη των Εργαζομένων, ενισχύει την ομαδικότητα και επιβραβεύει με δίκαιο τρόπο τις επιδόσεις.

Η τράπεζα, όπως εξήγησε ο κ. Ψάλτης, θέτει ως κύριο και διαρκή στόχο την παροχή της βέλτιστης εμπειρίας στον Πελάτη (Customer Experience), τόσο στα Καταστήματα όσο και στα ψηφιακά κανάλια. Όπως προσέθεσε ο κ. Ψάλτης, η έννοια της συνεχούς βελτίωσης της Εμπειρίας του Πελάτη διέπει όλες τις λειτουργίες της Alpha Bank και την εξυπηρέτηση που προσφέρει, με την οργάνωση και τις διαδικασίες της να προσαρμόζονται ώστε να καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες των Πελατών, ανά τμήμα πελατείας ή ακόμη και εξατομικευμένα. «Διαφοροποιούμε τη συνολική μας πρόταση ανάλογα με το τμήμα της αγοράς και το προφίλ κάθε Πελάτη. Αλλάζουμε δηλαδή την οργάνωσή μας, τις διαδικασίες μας, τα προϊόντα και τα συστήματά μας, ώστε να προσφέρουμε σε κάθε τμήμα της πελατείας μας, τις υπηρεσίες που χρειάζεται, στον χρόνο και με τον τρόπο που τις χρειάζεται. Παράλληλα, ψηφιοποιούμε την καθημερινή εξυπηρέτηση του Πελάτη σε σειρά συναλλαγών και στις πωλήσεις απλών προϊόντων. Αυτό θα μας επιτρέψει να εστιάσουμε την προσοχή μας στους Πελάτες και στα προϊόντα που φέρνουν μεγαλύτερη αξία στην τράπεζα», σημείωσε ο CEO της Alpha Bank, υπογραμμίζοντας ότι καταλύτης για τη μετάβαση είναι η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «το πλάνο επενδύσεων σε τεχνολογία για το σύνολο της περιμέτρου του μετασχηματισμού, προϋπολογίζεται σε περισσότερα από Ευρώ 120 εκατ.», προσθέτοντας ότι μέσω των επενδύσεων αυτών ενισχύεται δραστικά ο τομέας του web και του mobile banking, που γίνεται πλέον βασικό κανάλι πωλήσεων και εξυπηρέτησης, με το Κατάστημα να αναβαθμίζεται σε κομβικό σημείο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ Πελατών και Στελεχών. Νέο Λειτουργικό Μοντέλο Όλες αυτές οι αλλαγές που συντελούνται δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν χωρίς τη ριζική αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου της Alpha Bank, καθώς δρομολογούνται, με ταχείς ρυθμούς, ο εξορθολογισμός των λειτουργιών στις Κεντρικές Υπηρεσίες με ξεκάθαρη κατανομή αρμοδιοτήτων και κεντροποίηση εργασιών, η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, ο κεντρικός έλεγχος των δαπανών, με στόχο τη βελτίωση της παραγωγικότητας κατά 25% και την καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά Ευρώ 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Επενδύσεις 430 εκατ. ευρώ

Για τη στρατηγική και χρηματοοικονομική διάσταση του Προγράμματος Μετασχηματισμού ως όχημα για την επίτευξη του ανανεωμένου στρατηγικού πλάνου της τράπεζας και την έμπρακτη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, μίλησε ο Γενικός Διευθυντής Chief Financial Officer της Alpha Bank Λάζαρος Παπαγαρυφάλλου. «Με τον Μετασχηματισμό της τράπεζας υλοποιούμε τη δέσμευσή μας απέναντι στους Ανθρώπους μας, τους Πελάτες και τους Μετόχους μας. Έχοντας πλέον δρομολογήσει την οριστική εξυγίανση του ισολογισμού από το βάρος των ΜΕΑ και μετά την πρόσφατη ΑΜΚ, βάζουμε πλώρη για να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, έχοντας όλα τα απαραίτητα εφόδια για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημά μας», σημείωσε ο κ. Παπαγαρυφάλλου για να τονίσει ότι η πελατοκεντρική διάσταση της στρατηγικής της τράπεζας επιτάσσει τη διάθεση σημαντικών κονδυλίων, ύψους ευρώ 430 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των διαδικασιών που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της προς όφελος των Πελατών.