Skip to main content

Επιδότηση για…4Χ4

«Η υπεύθυνη οδήγηση είναι πολιτισμός» θα μας υπενθυμίζει καμπάνια του Υπουργείου Υποδομών την ίδια ώρα που θα μας δίνει…πίσω τα αιματοβαμμένα Τέμπη!
Της Μελίνας Καραπαναγιωτιδου
melkar4@yahoo.gr


«Η υπεύθυνη οδήγηση είναι πολιτισμός» θα μας υπενθυμίζει καμπάνια του Υπουργείου Υποδομών την ίδια ώρα που θα μας δίνει…πίσω τα αιματοβαμμένα Τέμπη! Δεν φανταζόμουν ότι θα έρθει η στιγμή στην Ελλάδα, όπου οι οδηγοί θα φαντάζουν πιο υπεύθυνοι από τους κατασκευαστές έργων και τους εργοδότες τους, υπουργούς και κυβερνήσεις. Κι όμως. Όταν θα περνάμε από την κοιλάδα του θανάτου, κάτι μέσα μας θα μας κλωτσάει και θα μας φωνάζει ότι «είμαστε κακοί οδηγοί, αλλά και το οδικό δίκτυο τέτοιο είναι…»    

Μάλιστα όπως ομολογήσαμε -δια στόματος Ρέππα ενώπιον Ευρωπαίων- η Ελλάδα του 2010 κατέχει μια από τις τελευταίες θέσεις στην Οδική Ασφάλεια. Έτσι συγκροτήσαμε τη Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η στελέχωση της Γραμματείας της Διυπουργικής Επιτροπής για το συντονισμό έξι Υπουργείων- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομίας - ώστε το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας να αντιμετωπίζεται σφαιρικά...επιτέλους!

Κι άντε, εμείς να κόψουμε τις μαγκιές, τα «ξύδια» και την υπέρμετρη αυτοπεποίθηση στο βολάν, τα συναρμόδια υπουργεία δεν θα πρέπει να κάνουν κι αυτά κάτι; Π.χ. να φτιάξουν ξανά τον οδικό χάρτη της Ελλάδος με τα επικίνδυνα σημεία; (κατολισθήσεις, προχειρότητα κατασκευής, υποχώρηση δρόμων κτλ) Επίσης, δεν θα πρέπει να ελέγξουν τους εργολάβους των δρόμων και να τους βάλει…ποιντ συστεμ σε περίπτωση όπου τα λάθη τους είναι…επαναλαμβανόμενα και θανατηφόρα ώστε να μη συμμετέχουν σε διαγωνισμούς;

Άλλωστε με τόσα χρήματα που έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια στην πίσσα και στην άσφαλτο θα έπρεπε κανονικά να «πετάμε» σε… «αουτομπάνκ» γερμανικών προδιαγραφών. Και επειδή μέχρι σήμερα τα φτερά μας είναι κομμένα, ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά το ενδεχόμενο να αφήσουμε τους δρόμους στην κατάντια τους. Η δε πολιτεία – αντί να ξοδεύει σε καμπάνιες, διόδια και εργολαβίες – να επιδοτήσει τα νοικοκυριά για να προμηθευτούν…γερμανικά 4Χ4. Έτσι και το επαρχιακό δίκτυο θα αξιοποιήσουμε – μαζί με το «εθνικό» και τη Μερκελ θα ευχαριστήσουμε και διόδια δεν θα πληρώνουμε…