Τρίτη 25 Ιουνίου 2019
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τις 14 Ιανουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου – Έρχονται μεγάλες μειώσεις τιμών -Τι συμβουλεύουν οι καταναλωτικές οργανώσεις

Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι έμποροι της Θεσσαλονίκης για τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν στις 14 Ιανουαρίου.

Με τις προσφορές στα περισσότερα καταστήματα να είναι σε πλήρη εξέλιξη -αγγίζουν και το 70% - από την προηγούμενη εβδομάδα και με ένα μη αποδοτικό 2018 για τα ταμεία των επιχειρήσεων, οι έμποροι απλά προσδοκούν όπως λένε να ‘ξεφορτωθούν’ όσο περισσότερο εμπόρευμα μπορούν, προκειμένου να ενισχύσουν την ρευστότητα τους.

Πάντως όπως επισημαίνουν οι έμποροι για να μπορούν οι εκπτώσεις να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους τζίρους των καταστημάτων θα πρέπει η Πολιτεία να τις προστατεύσει από την απελευθέρωση των προσφορών, των προωθητικών ενεργειών και από τις καταχρηστικές πρακτικές των μεγάλων επιχειρήσεων.

Προτρέπουν, δε, τους καταναλωτές «να εκμεταλλευθούν τις μεγάλες εκπτώσεις που θα υπάρχουν στα προσφερόμενα είδη, κάνοντας οικονομικές και έξυπνες επιλογές από τις τοπικές αγορές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής τους, οι οποίες και συμφέρουσες τιμές έχουν και προσωπική εξυπηρέτηση προσφέρουν».

Σημειώνεται πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου ενώ την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων στις 20 Ιανουαρίου, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00.

Κακή χρονιά το 2018

Για μείωση τζίρου το 2018 έναντι του 2017, που άγγιξε κατά μέσο όρο το 10-12% στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης. «Η εκτίμηση είναι πως κατά μέσο όρο ο τζίρος των καταστημάτων περιορίστηκε έως 12%, δεν λείπουν όμως και περιπτώσεις επιχειρηματιών που είδαν, πέρυσι,  τις πωλήσεις τους να παραμένουν στα επίπεδα του 2017» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας πως την περίοδο των εκπτώσεων οι έμποροι περιμένουν καταναλωτές που έχουν προγραμματισμένες αγορές. «Ούτως ή άλλως στις γιορτές αλλά και κατά τη διάρκεια των προσφορών κάποιοι καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους. Η οικονομική δυνατότητα λίγο - πολύ όλων των καταναλωτών είναι περιορισμένη, κατά συνέπεια, θα ψωνίσουν, κυρίως, εκείνοι που έχουν προγραμματίσει κάποιες αγορές για είδη που τους είναι απαραίτητοι» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης.

«Δεν περιμένουμε κάτι ιδιαίτερο από τις χειμερινές εκπτώσεις. Πλέον η αγορά της Θεσσαλονίκης, τα τελευταία χρόνια, κινείται σχεδόν καθ όλη τη διάρκεια του έτους με προσφορές» σχολιάζει υπεύθυνος καταστήματος ενδυμάτων επισημαίνοντας πως τα έξοδα συσσωρεύονται συνεχώς, δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις για την επιβίωση των επιχειρήσεων.

Οδηγίες προς ναυτιλομένους

Χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ενόψει της επικείμενης εκπτωτικής περιόδου. Μεταξύ άλλων το ΚΕΠΚ επισημαίνει:

– Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
–Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
–Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις, ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
– Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
– Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.
– Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής.
– Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
– Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να φέρει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ