Skip to main content

Φθορές στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, κίνδυνος για τους επιβάτες (φωτο)

Τι αποκαλύπτει φωτορεπορτάζ της Voria.gr σε λεωφορεία των γραμμών 56 και 23 του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Ερωτήματα ως προς την ασφάλεια των επιβατών εγείρονται από την εικόνα την οποία παρουσιάζουν ορισμένα από τα λεωφορεία που βγάζει καθημερινά στους δρόμους ο ΟΑΣΘ. Τα προβλήματα είναι εμφανή και επιβεβαιώνονται από το πλήθος των βλαβών εξ αιτίας των οποίων λεωφορεία ακινητοποιούνται στο δρόμο και απαιτείται ακόμη και η ρυμούλκησή τους από γερανούς.

Ωστόσο, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν και οχήματα του ΟΑΣΘ τα οποία εμφανίζουν αλλοιώσεις σε δομικά στοιχεία του αμαξώματος τα οποία, σύμφωνα με οδηγούς του Οργανισμού είναι ικανά να απειλήσουν την ασφάλεια των επιβατών και φυσικά και των ιδίων, σε περίπτωση ακόμη και ενός μικροατυχήματος.

Το λεωφορείο υπ’ αρ. 659 της γραμμής 56 είναι ένα από αυτά στα οποία παρατηρούνται αλλοιώσεις στο αμάξωμα, αλλά κυκλοφορεί κανονικά.



Αλλοιώσεις στις κολώνες

Τελευταίο τέτοιο παράδειγμα είναι η δρομολόγηση λεωφορείων με εμφανείς αλλοιώσεις στις κολώνες του αμαξώματος οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις είναι κομμένες. Όπως αναφέρει στην Voria.gr οδηγός του ΟΑΣΘ ο οποίος για προφανείς λόγους θέλει να μην δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία του «οι αλλοιώσεις είναι σοβαρές. Αφορούν κολώνες του αμαξώματος στις οποίες συγκρατείται η οροφή του λεωφορείου καθώς και τα παράθυρα. Σε ορισμένα οχήματα οι φθορές είναι τόσο σοβαρές που ακόμη και σε μία λακκούβα αν πέσει το λεωφορείο είναι δυνατόν να προκληθεί σοβαρό ατύχημα σε βάρος κάποιου επιβάτη».

Το σπασμένο ακρόμπαρο στο λεωφορείο της γραμμής Νεάπολης



Στο ερώτημα για ποιο λόγο οι οδηγοί δεν αρνούνται να ανεβούν στο τιμόνι αυτών των λεωφορείων η απάντηση είναι ότι «από τη στιγμή που υπάρχει υπογραφή από το συνεργείο ότι το όχημα είναι εντάξει, ο οδηγός δεν μπορεί να αρνηθεί να το οδηγήσει».

Σύμφωνα με τεχνίτη, μέλος του συνεργείου του ΟΑΣΘ, το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται πράγματι προβλήματα στα αμαξώματα λεωφορείων τα οποία είχαν κατασκευαστεί στην ΕΛΒΟ. Στο ερώτημα εάν αυτές οι φθορές ενέχουν κινδύνους για το επιβατικό κοινό ο ίδιος επισημαίνει πως «υπάρχουν λεωφορεία τα οποία έχουν πολλές σπασμένες κολώνες. Σε αυτά, εάν συμβεί κάποιο μικροατύχημα υπάρχει κίνδυνος αποκόλλησης ενός παραθύρου ή σε μια πιο ακραία περίπτωση, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα και με την οροφή του λεωφορείου».

Το σπάσιμο στην κολώνα λεωφορείου της γραμμής 56. Η σκουριά που φαίνεται στην κολώνα μαρτυρά ότι η αλλοίωση έγινε πριν από αρκετό καιρό.




Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ η Voria.gr βρέθηκε στον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όπου εντόπισε δύο από αυτά τα λεωφορεία με αλλοιώσεις στις κολώνες και τα φωτογράφισε. Το ένα εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Νο 56 (Ωραιόκαστρο) και το δεύτερο στη γραμμή Νο 23 (Αγ. Ανάργυροι). Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύονται στα δύο αυτά λεωφορεία υπάρχουν σπασμένες κολώνες, ενώ κάποιες άλλες αλλοιώσεις έχουν μπαλωθεί όπως όπως προκειμένου τα οχήματα να θεωρηθούν κατάλληλα.

Πώς περνούν από ΚΤΕΟ;

Δύο μέρες πριν, την περασμένη Τρίτη, σε λεωφορείο στη γραμμή της Νεάπολης έσπασε το ακρόμπαρο με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Ευτυχώς το περιστατικό συνέβη όταν το όχημα έκανε ελιγμούς στο τέρμα και δεν είχε επιβάτες. Ανάλογα περιστατικά συνέβησαν άλλα δύο τον τελευταίο καιρό.

Με μπαλώματα επιχειρούν οι τεχνίτες του ΟΑΣΘ να κρατήσουν στους δρόμους τα λεωφορεία.

 


Η όλη αυτή κατάσταση του στόλου του ΟΑΣΘ γεννά ερωτήματα ως προς την αποτελεσματικότητα των ελέγχων στους οποίους υπόκεινται τα λεωφορεία στα ΚΤΕΟ. Πως είναι δυνατόν να χορηγείται άδεια σε τέτοια οχήματα μετά τους τεχνικούς ελέγχους; Πέραν της κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα αμαξώματα, ερωτήματα ως προς την επάρκεια των τεχνικών ελέγχων στα ΚΤΕΟ γεννώνται και από τους μαύρους καπνούς που βλέπουμε καθημερινά να βγαίνουν από τις εξατμίσεις λεωφορείων, γεμίζοντας ρύπους την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης. Και βεβαίως, ερωτήματα υπάρχουν και ως προς τη στάση της τροχαίας η οποία βλέπει την κατάσταση αλλά κάνει τα στραβά μάτια.

Ψάχνουν μεταχειρισμένα στην Ιταλία

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΑΣΘ, μέσα στην απόγνωσή της, αναζητά λύση μέσω της αγοράς μεταχειρισμένων λεωφορείων από την Ιταλία, μιας και η εξαγγελία την οποία είχε κάνει ο πρωθυπουργός τον περασμένο Δεκέμβριο για την αγορά 350 καινούργιων οχημάτων, τα πρώτα εκ των οποίων μάλιστα θα ήταν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Μάιο, παραμένει υπόσχεση ανεκπλήρωτη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη χθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του Οργανισμού ειπώθηκε ότι την επόμενη εβδομάδα αντιπροσωπεία του ΟΑΣΘ με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Σάββα Παναγιωτίδη θα μεταβεί στην Ιταλία προκειμένου να δει 22 λεωφορεία τα οποία προέρχονται από την Αυστρία και είναι ηλικίας άνω των 12 ετών. Πέρα από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται αυτά τα 22 λεωφορεία, τα οποία είναι παλαιάς τεχνολογίας Euro 4, υπάρχουν ερωτήματα ως προς το εάν μπορεί ο ΟΑΣΘ να αγοράσει λεωφορεία καθώς τελεί υπό εκκαθάριση.

Οι αλλοιώσεις στην κολώνα του λεωφορείου έχουν παραμορφώσει και την εσωτερική ταπετσαρία.