Skip to main content

Επιτροπή Αγώνα για τον ΟΑΣΘ: Απαξιώνουν τον Οργανισμό προς όφελος των ιδιωτών

Η Επιτροπή Αγώνα για τον ΟΑΣΘ κάνει λόγο για συνεχιζόμενη απαξίωση του Οργανισμού τόσο από την παρούσα κυβέρνηση όσο και από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ

Πυρά κατά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ αλλά και της κυβέρνησης για σειρά ζητημάτων που ταλανίζουν τον Οργανισμό Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, εξαπέλυσαν μέλη της Επιτροπής Αγώνα για τον ΟΑΣΘ, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν.

Έκαναν λόγο για συνεχιζόμενη απαξίωση του Οργανισμού τόσο από την παρούσα κυβέρνηση όσο και από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ, με στόχο την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του, στο πλαίσιο και της ευρωπαϊκής οδηγίας 1370/2007, η οποία όπως ανέφεραν ανοίγει τον επιχειρηματικό ανταγωνισμό στη συγκοινωνία.

Το μέλος του ΔΣ στο συνδικάτο εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Νικήτας Τσαρίδης, είπε πως σήμερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κινούνται 280-300 λεωφορεία, λόγω έλλειψης οδηγών, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό εντός τους αστικού συγκροτήματος. Υποστήριξε επίσης ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ διαφημίζει ότι έχει διαθέσιμα 500 λεωφορεία, καθώς μέσα στα 500 υπολογίζει και τα 120 των ΚΤΕΛ, πλην όμως αυτά καλύπτουν μόνο 3 γραμμές εντός πόλης.

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι έχει μεν γίνει πρόοδος από το 2019 όπου κυκλοφορούσαν 200 οχήματα, έναντι σήμερα 280 με 300, ωστόσο, όπως είπε, αυτός ο αριθμός παραμένει σταγόνα στον ωκεανό.

Αναφορικά με τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος από τη Λειψία, ανέφερε ότι δεν κυκλοφορούν ούτε 10, καθώς, όπως ανέφερε, πρόκειται για οχήματα που δεν ανταποκρίνονται στις συνθήκες της πόλης και ότι το κόστος μετατροπής τους, θα ισούται με αγορά καινούργιων.

Επιπλέον, έθεσε ζήτημα για τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και στις μειώσεις των μισθών που, όπως ανέφερε, από το 2014 μέχρι σήμερα έφτασαν για κάποιες κατηγορίες το 40%. Τόνισε δε ότι η διοίκηση από τις αρχές του 2021 «καταπάτησε τον κανονισμό εργασίας και ανάπαυσης»,  ενώ για τη συλλογική σύμβαση εργασίας είπε ότι «οι εργαζόμενοι τη δέχτηκαν μετά μειώσεις μισθών, πιέσεις και εκβιασμούς».

Οι εκπρόσωποι των εργατικών σωματείων, εμποροϋπαλλήλων και φοιτητών έκαναν λόγοα για ταλαιπωρία που υφίστανται οι χιλιάδες εργαζόμενοι που μετακινούνται με τα λεωφορεία, σημειώνοντας ότι «υπάρχουν ελάχιστα οχήματα για γραμμές όπως της ΒΙΠΕ Σίνδου, του ΑΤΕΙ, και στα ανατολικά για, Θέρμη, Cosmos, Γεωργική Σχολή κτλ.».

Η επιτροπή αγώνα διεκδικεί μεταξύ άλλων: Αύξηση δρομολογίων, εκ νέου σχεδιασμού του συγκοινωνιακού χάρτη, προσλήψεις προσωπικού με πλήρη μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα, αναβάθμιση των συνεργείων με προσλήψεις τεχνικών, προμήθεια λεωφορείων νέας τεχνολογίας και δωρεάν μετακίνηση για ΑΜΕΑ, ανέργους, μαθητές, φοιτητές, συνταξιούχους και στρατευμένων νέων.