Skip to main content

Επιτροπή αντί…καταστατικού!

Από τότε που η αξιωματική αντιπολίτευση, δηλαδή η ΝΔ, πάει από το κακό στο χειρότερο, πολλοί μελετούν το παράδειγμά της προς…αποφυγήν. Της Μελίνας Καραπαναγιωτίδου
Της Μελίνας Καραπαναγιωτίδου
melkar4@yahoo.gr

Από τότε που η αξιωματική αντιπολίτευση, δηλαδή η ΝΔ, πάει από το κακό στο χειρότερο, πολλοί μελετούν το παράδειγμά της προς…αποφυγήν. Διαβάζουν και μελετούν το καταστατικό* της, για να κάνουν ακριβώς τα…αντίθετα απ΄ όσα προβλέπει.

 Μάλιστα, όπως μου έλεγε στέλεχος της ΝΔ με μεγάλη δόση αυτοκριτικής, «εμείς οι… Δεξιοί παρά τις αδεξιότητες και τα αδιέξοδα στα οποία έχουμε περιέλθει μετά τη διακυβέρνηση Καραμανλή, συνεχίζουμε να γράφουμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τις αρχές του κόμματος…».

Προφανώς, στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε ύστερα από την απόφαση Σαμαρά να θεσμοθετήσει επιτροπή αξιολόγησης βουλευτών, αν και στο άρθρο 21 του καταστατικού της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ προβλέπεται ήδη και με σαφήνεια η σχετική διαδικασία! Έτσι εύλογα προκύπτουν τα εξής:
Η επιτροπή πού… κολλάει και γιατί δημιουργείται; Πώς θα επιλεγούν ή θα… διορισθούν τα μέλη της; Τα κριτήρια θα είναι συγκεκριμένα κι αντικειμενικά ή… «πολιτικάντικα» του τύπου «όποιος πλήγωσε και πίκρανε την παράταξη θα μείνει απ΄ έξω θα τιμωρηθεί;» Ποια η θεσμική νομιμοποίησή της; Στο συνέδριο θα προταθεί αλλαγή του άρθρου 21, έστω για τα μάτια των ΝΔκρατών που σέβονται και ακολουθούν το καταστατικό; Μήπως δεν πρόλαβαν στο επιτελείο Σαμαρά να διαβάσουν το καταστατικό για να δουν ότι υπάρχει πολιτικό συμβούλιο που αποφασίζει σχετικώς (με 50 υπογραφές συντρόφων κτλ).

Μήπως είναι …επικοινωνιακό πυροτέχνημα κόντρα στη δυναμική που αναπτύσσει με διαγραφές υφυπουργών και βουλευτών το ΠΑΣΟΚ με το επιχείρημα της εντιμότητας και της διαφάνειας;
 
Όποια κι αν είναι η απάντηση, κατά την άποψή μου, θεμελιώδες πρόβλημα της διοίκησης στην Ελλάδα είναι ότι οι …επόμενοι, ακόμη και στα κόμματα, εμφανίζονται ως… σούπερμαν κι όχι ως συνεχιστές μια οργανωμένης και θεσμικά συγκροτημένης μονάδας την οποία οφείλουν να υπηρετούν μέσα στο πλαίσιο της καταστατικής νομιμότητας. Συμπεριφέρονται ως… διαρρήκτες - καταπατητές και ουσιαστικά προετοιμάζουν το έδαφος στους διαδόχους τους, οι οποίοι νομοτελειακά θα τους «ανταμείψουν» με το ίδιο νόμισμα. Οπότε τι είχανε, τι χάσανε…


* ΑΡΘΡΟ 21 Επιλογή των υποψηφίων Βουλευτών.

Η επιλογή υποψηφίων Βουλευτών, Ευρωβουλευτών και Βουλευτών Επικρατείας γίνεται ως εξής:

1. Οι υποψήφιοι Βουλευτές Επικρατείας επιλέγονται απ’ ευθείας από τον Πρόεδρο του Κόμματος. Κατά τον ίδιο τρόπο επιλέγονται και οι υποψήφιοι Ευρωβουλευτές.

2. Η επιλογή του υπόλοιπου αριθμού των υποψηφίων Βουλευτών για το Εθνικό Κοινοβούλιο και τη κατάρτιση των συνδυασμών ακολουθεί την εξής διαδικασία:

α) Κάθε πολίτης που έχει τα προσόντα που προβλέπονται από την νομοθεσία για την εκλογή Βουλευτών μπορεί να υποβάλλει αίτηση προκειμένου να επιλεγεί ως υποψήφιος Βουλευτής της ΝΕΑΣ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

β) Η αίτηση υποβάλλεται εγγράφως στην ΝΟ.Δ.Ε. και πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από πενήντα (50) τουλάχιστον υπογραφές πολιτών για κάθε έδρα της εκλογικής περιφέρειας, ή από υπογραφές μελών της οικείας ΝΟ.Σ.

γ) Ο τύπος της αίτησης, τα δικαιολογητικά, ο αριθμός των υπογραφών των μελών της ΝΟ.Σ. που πρέπει να την συνοδεύουν, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, καθώς και κάθε άλλο απαραίτητο στοιχείο και οργανωτική διαδικασία, καθορίζονται με ειδική εγκύκλιο του Προέδρου του Κόμματος ή του Γραμματέα της Κ.Ε., η οποία εκδίδεται τουλάχιστον έξι (6) μήνες προ των εκλογών.

δ) Οι ΝΟ.Δ.Ε. αποστέλλουν τις αιτήσεις υποψηφιότητας που συγκεντρώθηκαν στο Πολιτικό Συμβούλιο, μέσω του Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής.

ε) Αφού συγκεντρώσει και εξετάσει τις αιτήσεις υποψηφιότητας που υποβλήθηκαν σε κάθε εκλογική περιφέρεια, το Πολιτικό Συμβούλιο καταρτίζει πίνακα υποψηφίων και εισηγείται σχετικά στον Πρόεδρο του Κόμματος. Στον πίνακα αυτό συμπεριλαμβάνονται αυτοδικαίως οι εν ενεργεία βουλευτές του Κόμματος.

στ) Ο Πρόεδρος του Κόμματος επιλέγει τους υποψηφίους Βουλευτές και καταρτίζει τους συνδυασμούς του Κόμματος.