Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021
x

ΝΕΑ ΠΝΟΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ - ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Άρθρο του τεχνικού συμβούλου του δημάρχου Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μήτρου για τις παρεμβάσεις αστικής αναζωογόνησης γύρω από τους σταθμούς του μετρό

του Δημήτρη Μήτρου*

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στην πρόσφατη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, έθεσε υπόψη τους το σχεδιασμό των παρεμβάσεων του δήμου για την ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και την αναζωογόνηση των περιοχών στις οποίες θα λειτουργήσουν οι σταθμοί του μετρό το 2023.

Οι παρεμβάσεις σε αυτές τις περιοχές περιλαμβάνουν τρεις άξονες: α) την υλοποίηση του σχεδίου πόλεως με τις απαραίτητες ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις, β) την εφαρμογή του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας(ΣΒΑΚ) και γ) τις προτεινόμενες μελέτες και έργα αστικής αναζωογόνησης.

Οι περιοχές των προτεινόμενων παρεμβάσεων είναι:

 1. Ζώνη επιρροής και ανάδρασης Νέας Ελβετίας- Βούλγαρη    
 2. Εμβληματική παρέμβαση Εγνατίας Οδού
 3. Ζώνη επιρροής και ανάδρασης Ανάληψης – Πατρικίου
 4. Ζώνη επιρροής και ανάδρασης ΑΠΘ – ΔΕΘ – Γ’ ΣΣ
 5. Ζώνη χαμηλής κυκλοφορίας Ροτόντας
 6. Ζώνη επιρροής και ανάδρασης Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΝΣΣ)
 7. Ζώνη επιρροής και ανάδρασης οδού Κωλέττη

Διευκρινίζω ότι οι παρεμβάσεις αφορούν τις ευρύτερες περιοχές γύρω από τον άξονα του μετρό και όχι τον περιβάλλοντα χώρο των σταθμών, ο οποίος ήδη αποδίδεται από την Αττικό μετρό στην πόλη, με ταχείς ρυθμούς.

Ο προϋπολογισμός των προτεινόμενων έργων-μελετών-δράσεων εκτιμάται σε 150.000.000 ευρώ και ο προϋπολογισμός κόστους των απαλλοτριώσεων για την εφαρμογή του σχεδίου πόλεως (διάνοιξη τμημάτων οδών όπως π.χ η Σόλωνος, η Καζαντζάκη κτλ) εκτιμάται σε 175.000.00 ευρώ.

Αναλυτικότερα:




Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα από τα έργα που περιλαμβάνει η πρόταση του δήμου Θεσσαλονίκης:

ΖΩΝΗ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ - ΒΟΥΛΓΑΡΗ

1. Αναπλάσεις Νοτιοανατολικής Πύλης
2. Κατασκευή Parking
3. Διανοίξεις-κόμβοι-μικρές αναπλάσεις
 
ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ

1. Ανάπλαση άξονα Εγνατίας
2. Ανάδειξη Αλκαζάρ και περιβάλλοντα αρχαιολογικού χώρου
3. Ανάπλαση άξονα οδού Αγ. Σοφίας
4. Ανάπλαση πλατείας Δημοκρατίας  
5. Ανάπλαση άξονα Γαλεριανού  συγκροτήματος
6. Ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων ΝΣΣ
7. Ανάπλαση άξονα Αριστοτέλους
8. Επεμβάσεις ΣΒΑΚ

ΖΩΝΗ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ – ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ

1. Ανάπλαση Λ. Κ. Καραμανλή
2. Ανάπλαση οδού Πάπάφη στην Δ΄ Δημοτική κοινότητα
3. Μονοδρόμηση - ανάπλαση οδών Π. Συνδίκα και Μ.
Μπότσαρη
4. Επιδότηση ιδιωτικών χώρων στάθμευσης
5. Ανάπλαση ευρύτερης περιοχής Βαφοπουλείου πνευματικού κέντρου και πάρκου Μ. Πατρικίου
6. Επεμβάσεις ΣΒΑΚ

ΖΩΝΗ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΑΠΘ – ΔΕΘ – Γ’ ΣΣ

1. Κόμβος Γ΄ Σεπτεμβρίου  
2. Διάνοιξη-ανάπλαση τοπικής οδού ΑΠΘ
3. Μονοδρόμηση- ανάπλαση τμ. οδού Εθνικής Αμύνης
4. Κατασκευή τελεφερίκ
5. Επεμβάσεις ΣΒΑΚ
 
ΖΩΝΗ ΧΑΜΗΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΡΟΤΟΝΤΑΣ

1. Αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις

ΖΩΝΗ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΚΩΛΕΤΤΗ

1. Δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου μητροπολιτικής κλίμακας με πολυχώρους
2. Διανοίξεις οδών
 
ΖΩΝΗ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ (ΝΣΣ)

1. Διανοίξεις και αναπλάσεις οδών (Καζαντζάκη κτλ.)
2. Αξιοποίηση κελυφών κτιρίων για park and ride

Για την εύρεση των απαραίτητων χρηματοδοτικών εργαλείων (για κάποια από τα παραπάνω έργα έχουν ήδη εξασφαλισθεί χρηματοδοτήσεις) και για να αντιμετωπισθούν τα γραφειοκρατικά κωλύματα, ο δήμαρχος πρότεινε στον πρωθυπουργό τη δημιουργία μιας ειδικής task force σε ανώτατο διυπουργικό επίπεδο.

Η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του  μετρό την περασμένη δεκαετία, αποτέλεσε την αιτία για την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων των ευρύτερων περιοχών κατασκευής των σταθμών του και την οικονομική κατάρρευση εκατοντάδων επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Τώρα που πλέον υπάρχει ορατός ορίζοντας για τη λειτουργία του, η Διοίκηση Ζέρβα βάζει την ατζέντα για την ανασυγκρότηση του αστικού ιστού με έργα και δράσεις, αξιοποιώντας την πολυετή μελετητική εργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου.

*Ο Δημήτρης Μήτρου είναι τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ