Skip to main content

Επτά στους 10 Θεσσαλονικείς βλέπουν αισχροκέρδεια στη Λαχαναγορά

Επτά στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως υπάρχει αισχροκέρδεια στην Κεντρική Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο νομό Θεσσαλονίκης και σε 20 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Η αισχροκέρδεια έρχεται στο μυαλό του 70% των Θεσσαλονικέων στο ερώτημα «Όταν ακούτε Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης τί σας έρχεται στομυαλό;». Στην ίδια ερώτηση εννέα στους δέκα καταναλωτές απάντησαν η μεγάλη ποικιλία, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη στο διάστημα Μαΐου- Σεπτεμβρίου 2009, στο νομόΘεσσαλονίκης και σε 20 πόλεις της Β.Ελλάδας, για λογαριασμό της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ) καιτου Συνδέσμου Εμπόρων της αγοράς (ΣΕΚΛΘ).

Αντίθετος με την άποψη του καταναλωτικού κοινού εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΣΕΚΛΘ, Παναγιώτης Σταματίου, ο οποίος σχολίασε ότι από τον παραγωγό μέχρι τον χονδρέμπορο της λαχαναγοράςμεσολαβούν επτά εργατικές αμοιβές, καθώς και ότι το ποσοστό κέρδους τωνεμπόρων στην Λαχαναγορά κυμαίνεται από 6%-10%, έναντι αντίστοιχουποσοστού 25%-40% στο λιανεμπόριο.

Τα ελληνικά νοικοκυριά, που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία καταναλώνουνκατά μέσο όρο 20 κιλά φρούτα και 25 κιλά λαχανικά μηνιαίως, για ταοποία αντιστοίχως δαπανούν 307 ευρώ, αποζητούν κατά προτεραιότητα τηφρεσκάδα. Οκτώ στους δέκα καταναλωτές θέλουν να είναι ελληνικά, ενώ έξιστους δέκα επιθυμούν να διαθέτουν πιστοποιητικά ποιότητας. Ένας στουςτρεις δηλώνει ότι θέλει βιολογικά προϊόντα και ένας στους δύο ζητάχαμηλή τιμή.

Στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, αυξητική τάσηπαρουσιάζει η στροφή στα σούπερ μάρκετ, κυρίως για λόγους ευκολίας καιποικιλίας των οπωροκηπευτικών. Σύμφωνα με την έρευνα, το 15% τωνοπωροκηπευτικών στην Ελλάδα διακινούνται μέσω του οργανωμένουλιανεμπορίου -τα σούπερ μάρκετ συνάπτουν απευθείας συμφωνίες μεσυνεταιρισμούς, αγρότες ή εισαγωγείς.

Μέσω της ΚΑΘ, όπουδραστηριοποιούνται 230 επιχειρήσεις εμπορίας οπωροκηπευτικών και 21εμπορίας κρέατος, διακινούνται καθημερινά 600-800 τόνοι φρούτων καιλαχανικών, καθώς και περίπου 600 τόνοι κρέατος εβδομαδιαίως. Ο μέσοςημερήσιος αριθμός των εισερχόμενων οχημάτων ανέρχεται σε 2.500 και τωνατόμων που επισκέπτονται την αγορά ή εργάζονται σε αυτή σε 5.000.

Αυξητική τάση παρουσιάζει, σύμφωνα και με ταευρήματα της έρευνας, το μερίδιο της πελατειακής βάσης της αγοράς απόχώρες των Βαλκανίων, κυριότερα από τη Βουλγαρία μετά και την ένταξή τηςστην ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος της ΚΑΘ, ΓιάννηςΝάνος, σημείωσε ότι δρομολογούνται στοχευμένες δράσεις προβολής καιπροώθησης της Λαχαναγοράς στην αγορά της Βουλγαρίας, οι οποίες θαπεριλαμβάνουν επισκέψεις στελεχών της σε λαχαναγορές της χώρας,επιχειρηματικές συναντήσεις κ.ά. Ο κ. Νάνος, γνωστοποίησε, εξάλλου, ότιη ΚΑΘ προχωρά στην εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης για τη δυνατότηταμετεγκατάστασης της αγοράς σε μεγαλύτερη -πλέον των 500 στρεμμάτων-έκταση ή, εναλλακτικά, την παραμονή της στο χώρο που βρίσκεται σήμερα(7ο χλμ ΕΟ Θεσσαλονίκης- Αθήνας) με την ανέγερση επιπλέον ορόφου στουπάρχον κτίριο. Διευκρίνισε ακόμη ότι το υπουργείο Άμυνας απάντησεαρνητικά στο αίτημα που η ΚΑΘ είχε υποβάλει για παραχώρηση της έκτασηςστο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.