Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022
x

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΝΕΕΣ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟ 2022

Η πρώτη ταινία θα εκτυλίσσεται με φόντο τη Θεσσαλονίκη - Σημαντικές οι επιδόσεις του film office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

 Με μια νέα κινηματογραφική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 για τη Θεσσαλονίκη, που εξελίσσεται σε ελκυστικό προορισμό για το Χόλιγουντ.

Η ιστορία της ταινίας, που θα πάρει τη σκυτάλη από τους «Expendables 4», τα γυρίσματα της οποίας αναμένεται να ολοκληρωθούν το Δεκέμβριο, θα εκτυλίσσεται με φόντο τη Θεσσαλονίκη και θα αποτυπώνει τις ομορφιές της πόλης.

Στη Θεσσαλονίκη, μάλιστα, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα αναμένεται να γυριστούν τέσσερις ταινίες το 2022, προσδίδοντας της σταδιακά μια σημαντική δημοφιλία και αναγνωρισιμότητα.

Η είδηση για τη νέα ταινία έγινε γνωστή, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Οι κινηματογραφικές παραγωγές ως μοχλός ανάπτυξης τουριστικής ανάπτυξης των περιφερειών» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 36ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, Philoxenia.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Πάνος Κουνάνης, μέχρι το 2018 η πιο ακριβή παραγωγή που είχε έρθει στη χώρα μας είχε budget περί τα 3, 5 εκατ ευρώ, ενώ πλέον ο μέσος προϋπολογισμός των ταινιών που φιλοξενούνται στη χώρα μας είναι περί τα 8 με 20 εκατ. ευρώ.

Μεγάλη σημασία προσέδωσε στο γεγονός πως θα πρέπει να υπάρχουν συνέργειες μεταξύ των film office, όσων περιφερειών διαθέτουν, ώστε να μη χάνεται καμία κινηματογραφική παραγωγή από τη χώρα μας.

«Δουλειά μας ως ΕΚΟΜΕ είναι να προμοτάρουν περιοχές, στο μυαλό των κινηματογραφικών στούντιο είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη. Υπάρχουν τόσες περιοχές στην Ελλάδα» ανέφερε ο κ. Κουάνης.

Είναι χαρακτηριστικό πως από τον Απρίλιο του 2018, οπότε τέθηκε σε ισχύ το πρόγραμμα ενισχύσεων προς Έλληνες και ξένους παραγωγούς μέσω του ΕΚΟΜΕ, έως τον Οκτώβριο του 2021 πραγματοποιήθηκαν 176 παραγωγές διεθνείς (από Ευρώπη, ΗΠΑ Καναδά, Ασία, Αυστραλία) και ελληνικές, τα γυρίσματα των οποίων έγιναν σε 140 ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται πως οι παραγωγές αυτές δημιούργησαν 44.000 θέσεις εργασίας και επενδύσεις 252 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως από τα καθαρά φορολογητέα αποτελέσματα των χρηματοδοτών ενός εγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου, αφαιρείται το 30% των δαπανών, οι οποίες έχουν καταστεί επιλέξιμες. Η συγκεκριμένη φοροελάφρυνση, σε συνδυασμό με το cash rebate του 40%, εκτιμάται ότι θα καταστήσει την Ελλάδα από τις πλέον ελκυστικές, παγκοσμίως, χώρες ως προς την παροχή των εν λόγω κινήτρων.

«Έχουμε τα κίνητρα και το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να μπορέσουμε να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες» ανέφερε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να υπάρξουν συνεργασίες για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Μάλιστα ανέφερε πως ο ΕΟΤ μπαίνει ως χορηγός σε ελληνικές παραγωγές ενώ έκανε γνωστό πως θα είναι χορηγός στην ταινία του Γιάννη Σμαραγδή για τον Ιωάννη Καποδίστρια.

Ποιο είναι το τουριστικό αποτύπωμα των κινηματογραφικών παραγωγών

Αναφερόμενος ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ στο τουριστικό αποτύπωμα που αφήνει σε μια περιοχή μια κινηματογραφική ταινία που ουσιαστικά δεν αναφέρεται σε αυτή, όπως για παράδειγμα η ταινία «Τhe Enforcer» με τον Antonio Banderas, που μετέτρεψε τη Θεσσαλονίκη σε… Μαιάμι, τόνισε πως υπάρχουν δυο ειδών ταινίες.

Η πρώτη κατηγορία αφορά ταινίες που αναδεικνύουν ξεκάθαρα την περιοχή στην οποία εκτυλίσσονται όπως για παράδειγμα το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» που γυρίστηκε στην Κεφαλονιά και σύμφωνα με στοιχεία αύξησε κατά 15 έως 20% την τουριστική κίνηση την επόμενη χρονιά της ταινίας.

Η άλλη περίπτωση είναι παραγωγές όπως για παράδειγμα η υπερπαραγωγή “Game of Thrones” που ανέδειξε περιοχές χωρίς να είναι ξεκάθαρο πως ήταν αυτές. Συγκεκριμένα το κάστρο στο Ντουμπρόβνικ έγινε ο πλέον ελκυστικός τουριστικός προορισμός.

Αναφερόμενος στην περίπτωση της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Antonio Banderas, που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουάνης ανέφερε πως ο χολυγουντιανός ηθοποιός ανέβασε στο Instagram μια φωτογραφία του με τον Λευκό Πύργο που συγκέντρωσε 1 εκατ. likes, γεγονός που αποτέλεσε διαφήμιση για την πόλη.

«Μικρότερη η προσφορά από τη ζήτηση»

Ο κ Κουάνης υπογράμμισε την ανάγκη νέοι άνθρωποι να εκπαιδευτούν για να μπουν στο χώρο των κινηματογραφικών παραγωγών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως στη χώρα μας δεν υπάρχουν κασκαντέρ, με αποτέλεσμα να έρχονται από το εξωτερικό.

«Η προσφορά είναι μικρότερη της ζήτησης. Πρέπει να εκπαιδευτούν νέοι άνθρωποι» σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ τονίζοντας πως σύντομα τα film studios Nu-Boyana, θα ξεκινήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για να αναπτυχθούν επαγγελματίες της περιοχής.

Η χώρα προσφέρεται για κινηματογραφικές παραγωγές

Στην κίνηση-ματ που, όπως οι εξελίξεις αποδεικνύουν, έκανε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δημιουργώντας το film office αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας.

«Στόχος μας είναι να γυρίζονται ταινίες στην περιφέρεια μας 365 ημέρες το χρόνο» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην εταιρεία Millenium, με την οποία υπάρχει στενή σχέση με την περιοχή καθώς την άνοιξη του 2022 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των studios της στην περιοχή της Θέρμης.

Μάλιστα αναφερόμενος στη διαφήμιση που προσφέρει σε μια πόλη η πραγματοποίηση γυρισμάτων ταινίας ο περιφερειάρχης είπε πως βάσει μελετών τα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι δεκαπλάσια έναντι μιας απλής διαφημιστικής προβολής.

Στα οικονομικά οφέλη που αποφέρει μια κινηματογραφική ταινία και δη οι Expendables 4 στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Θάνος, τομεάρχης Τουρισμού της περιφέρειας και συντονιστής της εκδήλωσης.

Ενδεικτικά σημείωσε πως για την εν λόγω ταινία στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται 300 άτομα της παραγωγής, που πραγματοποίησαν 10.000 διανυκτερεύσεις σε 14 ξενοδοχεία και Airbnb της περιοχής




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ