Skip to main content

Μέσα Μαΐου ο πρώτος συρμός του Μετρό - Παραδίδεται ο σταθμός Ευκλείδη

Στα μέσα Μαΐου αναμένεται να αφιχθεί στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος συρμός του Μετρό - Παραδίδεται ο σταθμός «Ευκλείδης», ακολουθεί ο σταθμός «Παπάφη»

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην πορεία κατασκευής του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου για την πόλη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, η διαδικασία έλευσης του πρώτου "ιταλικού" συρμού από το εργοστάσιο της Hitachi στη Ιταλία έχει ήδη ξεκινήσει.

Όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος στο ypodomes.com, ο πρώτος συρμός (που περιλαμβάνει 4 βαγόνια) θα φορτωθεί σε πλοίο το οποίο θα τον φέρει μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από εκεί θα τον παραλάβουν δύο τράκτορες 30 μέτρων ο καθένας και θα τον οδηγήσουν στη Θεσσαλονίκη, στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η επικρατέστερη ημερομηνία είναι η 16η Μαΐου, χωρίς ωστόσο να έχει κλειδώσει, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Στο Αμαξοστάσιο έχει στηθεί ειδική ράμπα που θα "υποδεχθεί" τον συρμό και στη συνέχεια θα συναρμολογηθεί στην κανονική του, τελική μορφή. Στη συνέχεια, όπως αποκάλυψε ο κ. Μυλόπουλος, θα γίνουν κάποιες δοκιμές του συρμού μέσα στον χώρο του αμαξοστασίου και, μόλις ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών, αλλά και η τρίτη γραμμή που θα δώσει ρεύμα, τότε θα αρχίσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, θα είναι εξαντλητικά και για αρκετούς μήνες καθώς είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα και όχι συμπλήρωμα (επεκτάσεις δηλαδή), όπως είναι στην Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα συστήματα του κέντρου ελέγχου, των σταθμών, των συρμών και των γραμμών για να τελειοποιηθεί η λειτουργία του και τότε, περίπου τον Νοέμβριο του 2020, να δοθεί σε εμπορική λειτουργία.

"Με την άφιξη του πρώτου συρμού, κλείνει η περίοδος των κατασκευών και περνάμε στην προετοιμασία έναρξης της λειτουργίας. Θα είναι μία πολλή σημαντική στιγμή για το Μετρό και τη Θεσσαλονίκη", σημειώνει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και συμπληρώνει πως "με τους σταθμούς έναν-έναν να ολοκληρώνονται στα έργα πολιτικού μηχανικού, το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση των Η/Μ, των συστημάτων, το CBTC, των θυρών ασφαλείας, που θα μας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην έναρξη".

Παραδίδονται δύο ακόμα σταθμοί

Οι σταθμοί που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα είναι ο Ευκλείδης, στις 20 Μαΐου, και η Παπάφη. Στον σταθμό Βενιζέλου ξεκίνησαν οι κατασκευές για την πλάκα οροφής και η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στη νότια πλευρά και μοιραία η ομώνυμη οδός "μίκρυνε" λόγω του εργοταξίου, αφήνοντας για τα οχήματα μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Τεχνογνωσία από Κοπεγχάγη

Ο κ.Μυλόπουλος βρέθηκε πρόσφατα στην Κοπεγχάγη, όπου λειτουργεί το "δίδυμο" σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Εκεί ήδη λειτουργούν 2 γραμμές (με την ίδια φιλοσοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή μία βασική γραμμή με δύο διαφορετικές απολήξεις). Ακόμα μία κυκλική γραμμή, που θα συμπληρώσει το δίκτυο της πόλης, θα λειτουργήσει μέσα στο φθινόπωρο.

Ο πρόεδρος και στελέχη της Αττικό Μετρό παρακολούθησαν τις εργασίες προετοιμασίας και δοκιμαστικών δρομολογίων και ενημερώθηκαν για το πώς αντιμετωπίστηκαν τα διάφορα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την περίοδο της κατασκευής και της προετοιμασίας. Η τεχνογνωσία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.

Οι επεκτάσεις

Στο μεταξύ, ξεκινούν οι οριστικές μελέτες για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο. Στόχος είναι τα δύο έργα να ωριμάσουν μέχρι την έναρξη του επόμενου ΕΣΠΑ (2021-2027) προκειμένου να "τραβήξουν" χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν.