Skip to main content

Εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό: Όχι στο μοντέλο παραχώρησης με τα διόδια

Τη δυσαρέσκειά τους για τη στάση του υπουργού Υποδομών εκφράζουν εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού, καταλογίζοντάς του αδιαφορία.

Την αντίθεσή τους με το μοντέλο παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού «που επιβάλλει υπερβολικά διόδια» εκφράζουν με επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», επισημαίνοντας μάλιστα πως ο ίδιος δεν έχει αποδεχθεί συνάντηση μαζί τους παρά τα επαναλαμβανόμενα αιτήματά τους.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην επιστολή, οι εργαζόμενοι δεσμεύονται ότι θα επιμείνουν στις θέσεις τους, σημειώνοντας πως «πλέον δεν έχουμε αυταπάτες για τις προθέσεις σας μετά από ένα έτος στον κυβερνητικό θώκο» ενώ παράλληλα διερωτώνται αν τελικά θα απαιτηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων της Εγνατίας Οδού και αν θα κατατεθεί στη Βουλή.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Υπουργός των υποδομών και όχι των εργαζομένων στις υποδομές

Κύριε Υπουργέ,

Μετά την άτυπη συνάντηση μαζί σας στη ΔΕΘ 2019, τη δέσμευσή σας για αλλαγή του μοντέλου παραχώρησης, τις δικές σας τοποθετήσεις καθώς και άλλων Βουλευτών τόσο της κυβέρνησης όσο και όλων των κομμάτων, στην Επιτροπή της Βουλής κατά τον ορισμό νέας διοίκησης στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ότι θα απαιτηθεί άμεσα από το ΤΑΙΠΕΔ η μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων της Εγνατίας Οδού, διαπιστώνουμε τα κάτωθι:

Δεν έχετε ακόμα αποδεχθεί επίσημη συνάντηση με το Σύλλογό μας, παρόλες τις επαναλαμβανόμενες επιστολές μας (22.07.2019, 23.09.2019, 10.03.2020 και 25.05.2020), με τις οποίες ζητούμε να σας ενημερώσουμε για επείγοντα θέματα που αφορούν όχι μόνο τη βιωσιμότητα της εταιρείας, αλλά και την αξιοποίηση της ως αναπτυξιακό μοχλό του υπουργείου για την εξυπηρέτηση των σύγχρονών κοινωνικών αναγκών, με κύρια ατζέντα:

  • Παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού
  • Οικονομική κατάσταση της εταιρείας
  • Επιχειρησιακή κατάσταση της εταιρείας

Παρόλες τις αρχικές διατυπώσεις σας σχετικά με το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τα υπερβολικά διόδια που επιβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος,  διαφαίνεται ότι έχετε αποδεχθεί πλήρως το μοντέλο παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ και ότι έχετε αναλάβει προσωπικά, ως πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, να κλείσετε τις εκκρεμότητες για την άμεση ολοκλήρωση της παραχώρησης. Ήδη, το Υπουργείο σας, μέσω του τεχνικού συμβουλίου στις 10/12/2019, ενέκρινε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών Νομικού (Κ/1018) και Χρηματοοικονομικού (Κ/1019) συμβούλου για την υποβοήθηση του Υπουργείου στην άσκηση εποπτείας της διαδικασίας σύναψης Παραχώρησης.

Επίσης, αντί της δημοσιοποίησης της «απόρρητης» μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ για τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση των διοδίων για τα οποία δεσμευτήκατε στη Βουλή, τελικώς υπαναχωρείτε στις πιέσεις του ΤΑΙΠΕΔ και νομοθετείτε στις 25.5.2020 (ΦΕΚ Β’2018/2020) τη νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων της Εγνατίας Οδού ώστε να αυξηθούν οι χρεώσεις στο αμέσως προσεχές διάστημα από τα 3 στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και περαιτέρω αποδέχεστε τον υπερδιπλασιασμό της χρέωσης στα 6,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Με το παραπάνω ΦΕΚ, που εκδόθηκε στο παρά πέντε των δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού παραχώρησης, επιβάλλονται κατ’ απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ και νέοι σταθμοί διοδίων και διορθώνονται προηγούμενα «λάθη», με πλέον εξώφθαλμο τα διόδια Μαλγάρων, τα οποία παράτυπα εισέπρατταν και θα συνέχιζαν να εισπράττουν σε όλο το βάθος 35ετίας επιπλέον 1 δισ. Ευρώ από τους  διερχόμενους χρήστες της οδού.

Φαίνεται να ενστερνίζεστε πλέον αυτό που κατηγορούσατε, αποδεχόμενος την κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων, που θα φτάσουν αισίως τους 19 Μετωπικούς και του 40 Πλευρικούς Σταθμούς, με χρεώσεις αντίστοιχες των αυτοκινητοδρόμων παρότι η Εγνατία Οδός δεν έχει κατασκευαστικό αντικείμενο όπως και εσείς έχετε δηλώσει. Ενδεικτικά σας ενημερώνουμε ότι, με βάση την Τιμολογιακή Πολιτική που έχετε αποδεχθεί στο πλαίσιο της παραχώρησης, η μετ’ επιστροφής μετακίνηση από τις Σέρρες στη Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης θα κοστίζει, μέσω 3 σταθμών διοδίων, για τα επιβατικά οχήματα μέχρι 9 Ευρώ και για τα φορτηγά μέχρι 31 Ευρώ. Σημειώνουμε επίσης ότι οι σταθμοί διοδίων που θα παραδοθούν αύριο στον παραχωρησιούχο κατασκευάζονται σήμερα με δημόσια κονδύλια και ότι για κάποιους σταθμούς είναι αμφίβολο αν θα αποσβέσουν ακόμη και το κόστος λειτουργίας τους πόσο μάλλον το κόστος κατασκευής τους (π.χ. ο πλευρικός σταθμός διοδίων Μαλακασίου Τρικάλων στον Α/Κ Παναγιάς).

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν, τελικώς θα απαιτήσετε από το ΤΑΙΠΕΔ τη μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων της Εγνατίας Οδού και, αν τελικώς υπάρχει, θα την καταθέσετε  στη Βουλή όπως έχετε δεσμευτεί;

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αντιτίθενται στη διαφαινόμενη «αξιοποίηση» του αυτοκινητόδρομου της  ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και δεσμευόμαστε ότι θα διατρανώσουμε με τις δυνάμεις μας τις θέσεις μας, αφού πλέον δεν έχουμε αυταπάτες για τις προθέσεις σας μετά από ένα έτος στον κυβερνητικό θώκο».

τ