Skip to main content

Ερώτηση Γιαννούλη για τη νέα χάραξη στην ΕΟ Θεσσαλονίκης-Έδεσσας

Ο Χρήστος Γιαννούλης ρωτάει τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη γιατί δεν υπάρχει εξέλιξη στο έργο από τον Σεπτέμβριο του 2018.

Ερώτηση προς τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Πάρι Μπίλλια για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την έναρξη υλοποίησης της κατασκευής της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας κατέθεσε ο βουλευτής  Α` Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της παράταξης «Κοιτάμε Μπροστά», Χρήστος Γιαννούλης.

Ο κ. Γιαννούλης τονίζει ότι τον Σεπτέμβριο του 2017 εξασφαλίστηκε πίστωση ύψους 10.000.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την καταβολή των αποζημιώσεων των απαλλοτριούμενων εκτάσεων των παρόδιων ιδιοκτητών του έργου των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας.

Στη συνέχεια ρωτάει τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη γιατί δεν υπάρχει εξέλιξη στο έργο από τον Σεπτέμβριο του 2018 και αν προέκυψαν προβλήματα που καθυστερούν τη διαδικασία.

Ακόμη, καλεί τον αντιπεριφερειάρχη να απαντήσει στις καταγγελίες που αναφέρουν, όπως λέει, ότι οι καθυστερήσεις από την πλευρά της ΠΚΜ ευθύνονται για το ότι δεν έχει κατατεθεί ακόμη από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους η αίτηση προσδιορισμού οριστικής τιμής μονάδος στο αρμόδιο δικαστήριο, βάσει της οποίας θα γίνει η καταβολή της αποζημίωσης στους παρόδιους ιδιοκτήτες;
Αναλυτικά η ερώτηση:

ΠΡΟΣ:

κ. Π. Μπίλια, Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων

ΕΡΩΤΗΣΗ
(με αίτημα για γραπτή απάντηση)

Θέμα: Ολοκλήρωση διαδικασιών και έναρξη υλοποίησης της κατασκευής της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Το έργο κατασκευής της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, που άρχισε να μελετάται από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, είναι ώριμο μελετητικά και έτοιμο προς κατασκευή στο μεγαλύτερο τμήμα του ήδη από το 2014. Τα τμήματα της Παράκαμψης Γιαννιτσών, μήκους 8.096 μέτρων και της Παράκαμψης Χαλκηδόνας, μήκους 5.287 μέτρων επίσης, διαθέτουν οριστικές μελέτες από το 2011 και μελέτες ενδιάμεσων τεχνικών έργων που παραδόθηκαν το 2014. Έχουν περιβαλλοντικούς όρους που τροποποιήθηκαν το 2010 με την ΚΥΑ 131255 που λήγουν στις 31-12-2020. Επομένως τα δύο έργα είναι μελετητικά ώριμα και περιβαλλοντικά αδειοδοτημένα. Έχουν συνολικό προϋπολογισμό, σύμφωνα με την οριστική μελέτη, 220 εκατομμύρια ευρώ. Το Τμήμα Έδεσσα - Μαυροβούνι, μήκους 9,4 χιλιομέτρων, διαθέτει οριστική μελέτη και περιβαλλοντικούς όρους. Υπολείπεται η μελέτη των ενδιάμεσων τεχνικών έργων (γέφυρες, διαβάσεις, καθώς και έργα αντιστήριξης γιατί σε ένα σημείο του δρόμου προς Έδεσσα υπάρχουν κατολισθήσεις). Έχει προϋπολογισμό 60 εκ ευρώ περίπου. Για το Τμήμα Ψηλή Βρύση - Άγρας (μήκους 4,5 χιλιομέτρων) υπάρχει ήδη πλήρης οριστική μελέτη από το 2006, η οποία έχει ήδη παραληφθεί από την ΠΚΜ, η οποία χρειάζεται επικαιροποίηση τεχνικών και ανανέωση περιβαλλοντικών όρων.
Τον Σεπτέμβριο του 2017 εξασφαλίστηκε πίστωση ύψους 10.000.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την καταβολή των αποζημιώσεων των απαλλοτριούμενων εκτάσεων των παρόδιων ιδιοκτητών του έργου των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας. Στη συνέχεια η ΠΚΜ εκκίνησε τη διαδικασία κήρυξης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης του έργου, η οποία κηρύχθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της 11ης-6-2018 και η απόφαση της κήρυξης της απαλλοτρίωσης δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 190/τ.ΑΑΠ/2018 την 17η-9-2018.

Παρακαλούμε να απαντήσετε στις εξής ερωτήσεις:
1.    Γιατί δεν υπάρχει εξέλιξη στο έργο από τον Σεπτέμβριο του 2018;
2.    Έχετε συναντήσει προβλήματα που καθυστερούν τη διαδικασία και αν ναι ποια;
3.    Τι απαντάτε στις καταγγελίες που αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις από την πλευρά της ΠΚΜ ευθύνονται για το ότι δεν έχει κατατεθεί ακόμη από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους η αίτηση προσδιορισμού οριστικής τιμής μονάδος στο αρμόδιο δικαστήριο, βάσει της οποίας θα γίνει η καταβολή της αποζημίωσης στους παρόδιους ιδιοκτήτες;