Skip to main content

Ερώτηση Μάρκου για το κλείσιμο του αεροδρομίου Μακεδονία λόγω ομίχλης

Δεδομένου ότι τα προβλήματα του βοηθητικού διαδρόμου ήταν γνωστά, η βουλευτής ρωτάει το υπουργείο γιατί δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα.

Τον λόγο για τον οποίο δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργεί κανονικά το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και σε συνθήκες ομίχλης ρώτησε η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Μάρκου μετά τις ακυρώσεις και καθυστερήσεις των πτήσεων τις προηγούμενες ημέρες λόγω των καιρικών φαινομένων.

«Προβληματική αναμένεται να είναι η λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» τους επόμενους μήνες, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες διασταύρωσης των βασικών διαδρόμων προσαπογειώσεων τον Μάρτιο, όπως έχει ανακοινωθεί, λόγω ελλείψεων βασικών υποδομών στον βοηθητικό διάδρομο, τονίζει η κ. Μάρκου.

Σχεδόν ένα χρόνο πριν, με την ερώτησή 1950/12-12-2016, η βουλευτής είχε επισημάνει ότι η χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης F ως κυρίου διαδρόμου από-προσγείωσης παρουσιάζει προβλήματα χωρητικότητας αλλά και ασφάλειας, αφού δεν διαθέτει σύστημα ILS (σύστημα τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά κακές και παρατηρείται ομίχλη.

«Στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών αναφερόταν ότι, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μετάθεση της έναρξης των εργασιών, η FRAPORT ανέλαβε να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος προσωρινής φωτοσήμανσης στον τροχοδρόμο F. Δεν ελήφθη, όμως, ανάλογη μέριμνα για τη λειτουργία συστήματος ILS και κατάλληλων ραδιοβοηθημάτων», υπογραμμίζει η κ. Μάρκου.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, ρώτησε η ίδια:

- Δεδομένου ότι τα προβλήματα του βοηθητικού διαδρόμου ήταν εκ των προτέρων γνωστά, για ποιο λόγο δεν λάβατε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργεί κανονικά το αεροδρόμιο και σε συνθήκες ομίχλης, που είναι συνήθεις στη Θεσσαλονίκη τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες;

- Με ποιόν τρόπο προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών το Μάρτιο;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: α) τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και β) τον Υπουργό Οικονομικών

Προβληματική αναμένεται να είναι η λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» τους επόμενους μήνες, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες διασταύρωσης των βασικών διαδρόμων προσαπογειώσεων το Μάρτιο, όπως έχει ανακοινωθεί, λόγω ελλείψεων βασικών υποδομών στον βοηθητικό διάδρομο.

Σχεδόν ένα χρόνο πριν, με την ερώτησή μου 1950/12-12-2016, είχα επισημάνει ότι η χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης F ως κυρίου διαδρόμου από-προσγείωσης παρουσιάζει προβλήματα χωρητικότητας αλλά και ασφάλειας, αφού δεν διαθέτει σύστημα ILS (σύστημα τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά κακές και παρατηρείται ομίχλη.

Στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών αναφερόταν ότι, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μετάθεση της έναρξης των εργασιών, η FRAPORT ανέλαβε να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος προσωρινής φωτοσήμανσης στον τροχοδρόμο F. Δεν ελήφθη, όμως, ανάλογη μέριμνα για τη λειτουργία συστήματος ILS και κατάλληλων ραδιοβοηθημάτων.

Ήδη, αρκετές πτήσεις τις προηγούμενες ημέρες ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν λόγω ομίχλης, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες, ενώ ο καιρός αναμένεται να χειροτερέψει τους επόμενους χειμωνιάτικους μήνες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:
1) Δεδομένου ότι τα προβλήματα του βοηθητικού διαδρόμου ήταν εκ των προτέρων γνωστά, για ποιο λόγο δεν λάβατε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργεί κανονικά το αεροδρόμιο και σε συνθήκες ομίχλης, που είναι συνήθεις στη Θεσσαλονίκη τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες;
2) Με ποιόν τρόπο προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών το Μάρτιο;

Η ερωτώσα βουλευτής
Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης