Skip to main content

Έσοδα 150 εκ. ευρώ από διόδια αναμένει το 2015 η Εγνατία

Σε έσοδα της τάξης των 150 εκ. ευρώ προσβλέπει για το 2015 η ομώνυμη εταιρεία από τη λειτουργία μετά το 2012 των ηλεκτρονικών διοδίων στον οδικό άξονα της Εγνατίας.
Σε έσοδα της τάξης των 150 εκ. ευρώ από τη λειτουργία των διοδίων που θα τοποθετηθούν στον οδικό άξονα της Εγνατίας οδού, προσβλέπει για το 2015 η Εγνατία Οδός ΑΕ, έναντι των περίπου 5 εκ. ευρώ που αναμένεται να συγκεντρώσει φέτος, μέσω του ενός σταθμού που διατηρεί.

Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Αν. Μουρατίδης και τόνισε πως σημαντική αύξηση προσδοκάται και από τη λειτουργία των ΣΕΑ, τα οποία από 300 χιλ. ευρώ, φέτος, θα φθάσουν στα 3 εκ. ευρώ το 2015, ενώ τα λοιπά έσοδα της εταιρείας από περίπου 1 εκ. ευρώ, θα διαμορφωθούν στα 1,5 εκ. ευρώ, σε πέντε χρόνια. «Έσοδα θα προκύψουν και από την περιστολή των δαπανών η οποία φέτος ήταν της τάξης του 40% και το 2011 ελπίζουμε σε ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μουρατίδης, διευκρινίζοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι το 2012 να έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικά διόδια σε όλο το μήκος της Εγνατίας.

Στο μεσοδιάστημα, πάντως, ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει τη λειτουργία προσωρινών συμβατικών σταθμών, για να μη χαθούν έσοδα.

Όσον αφορά στους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, τα γνωστά ΣΕΑ, ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, που μίλησε σε συνέδριο του ελληνοαμερικανικού επιμελητηρίου, ανέφερε ότι ήδη λειτουργεί ένας και έπεται η ενεργοποίηση ακόμη τριών μέσα στο 2011, ενώ ταυτόχρονα δρομολογείται ο διαγωνισμός για άλλους τρεις σταθμούς. Αναφορικά με τη μελλοντική δραστηριότητα της εταιρείας ο κ. Μουρατίδης σημείωσε ότι, μεταξύ άλλων η Εγνατία θα αναλάβει την εκτέλεση έργων ύψους 95 εκ. ευρώ στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και άλλων 190 ευρώ στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.

Στην παρέμβασή του ο αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης κ. Αχ. Τοπούζας τόνισε ότι για το 2010 αναμένεται μείωση 7% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου «Μακεδονία», η οποία θα αριθμεί περίπου 4,5 εκ. επιβάτες. Για τα έργα στο αεροδρόμιο, εξάλλου, ο κ. Τοπούζας γνωστοποίησε ότι είναι στο στάδιο της παραλαβής το εμπορευματικός σταθμός, ένα έργο κόστους 16 εκ. ευρώ, ενώ το 2012 εξέφρασε την ελπίδα ότι θα παραδοθεί και η επέκταση κατά 1.050 μέτρα στη θάλασσα του διαδρόμου 1028. «Το master plan προέβλεπε 19 έργα, εκ των οποίων τα 16 προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ έχουν παραδοθεί», είπε ο αερολιμενάρχης, αλλά σημείωσε ότι «ήταν λάθος το ό,τι ματαιώθηκε η κατασκευή του νέου αεροσταθμού, προϋπολογισμού 900 εκ. ευρώ, τότε, γιατί χωρίς αυτόν η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορέσει τελικά να καταστεί κομβικός αερολιμένας για τις non stop υπερατλαντικές πτήσεις».

Για ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό των 9,6 χλμ., «το πολύ σε τέσσερα χρόνια από σήμερα», μίλησε ο γενικός διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, τονίζοντας ότι «οι σήραγγες έχουν διανοιχτεί σε μήκος περίπου 4 χλμ., ή στο σχεδόν 50% του μήκους τους και σε δύο μήνες θα είναι στο ύψος του Ευκλείδη».

Ως προς την επέκταση προς την Καλαμαριά παραδέχθηκε πως «δυστυχώς έχουμε ένσταση και προσφυγή στην Ε. Ε. στην πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού και αυτό θα φέρει καθυστερήσεις», αλλά εξέφρασε την ελπίδα ότι «θα καταφέρουμε στις αρχές του 2012 αν όχι νωρίτερα, να έχουμε ανάδοχο στο έργο που έχει προϋπολογισμό 650 εκ. ευρώ».

Εκ μέρους του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης τέλος ο πρόεδρος του φορέα Π. Παπαϊωάννου παρέθεσε στοιχεία από τα οποία προκύπτει πως σήμερα πραγματοποιούνται 2,4 εκ. μετακινήσει τη μέρα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης μέσω των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και πως η μέση πληρότητα των λεωφορείων είναι στο 40%. Το λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΘ ωστόσο είναι στα 173 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδά του μόλις στα 50 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι τη διαφορά την καταβάλλει μέσω επιχορήγησης το ελληνικό δημόσιο. Κατά τον ίδιο, στόχος είναι έως το 2025 οι αστικές συγκοινωνίες να έχουν διπλασιάσει το μερίδιό τους στις μεταφορές, φθάνοντας στο 45-50%.