Skip to main content

eVplus: Startup της Θεσσαλονίκης κάνει τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων… εμπειρία

Εφαρμογή της απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος γύρω από τη φόρτιση των ηλεκτρικών τους οχημάτων και διευκολύνει τη διαχείριση των ηλεκτροφορτιστών.

Βλέπει στην ηλεκτροκίνηση ένα συναρπαστικό μέλλον και θέλει με το λογισμικό της να βοηθήσει τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων να κάνουν το διαφορετικό αυτό… ταξίδι ευκολότερο, αλλά και τους παρόχους ηλεκτροφόρτισης να βελτιστοποιήσουν τις υπηρεσίες τους. Η eVplus, μια νέα startup από τη Θεσσαλονίκη, έχει αναπτύξει την eV Charger+, μια εφαρμογή που απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος της φόρτισης των ηλεκτρικών τους οχημάτων κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους, αλλά και το λογισμικό eV Handler+ για τους ιδιοκτήτες φορτιστών και τους παρόχους ηλεκτροφόρτισης, που κάνει τη διαχείριση των σταθμών φόρτισης παιχνιδάκι.

Μέσω της eV Charger+ ο οδηγός ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να δει στο κινητό του το δίκτυο των διαθέσιμων φορτιστών στη διαδρομή του, να κάνει προκράτηση, ώστε ο φορτιστής να είναι διαθέσιμος όταν ο ίδιος φτάσει στον σταθμό φόρτισης, αλλά και να προπληρώσει. Ουσιαστικά η εφαρμογή βοηθά τον οδηγό να κάνει routing με δεδομένα ηλεκτροφόρτισης. Μάλιστα, ανάλογα με την οδηγική του συμπεριφορά, εκπαιδεύεται με τη βοήθεια αλγορίθμων στον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός του ηλεκτρικού οχήματος οδηγεί και καταγράφει τις καταναλώσεις του, σχεδιάζοντας έτσι τις μελλοντικές διαδρομές, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη του διάφορες παραμέτρους, όπως καιρικές συνθήκες στη διαδρομή, τυχόν κυκλοφοριακά ζητήματα, αλλά και την αυτονομία του οχήματος. Παράλληλα στην εφαρμογή δημιουργείται και ιστορικό φορτίσεων, ενώ αναδεικνύονται τα αγαπημένα σημεία φόρτισης για εύκολη πρόσβαση.
Την eVplus δημιούργησαν πριν από έναν χρόνο δύο παιδικοί φίλοι, ο Γιώργος Βουλγαρούδης, ιδρυτής της BrainBox –στην τεχνογνωσία της οποίας για διαχείριση μηχανών από απόσταση βασίστηκε η ιδέα- και ο Αστέριος Σαρητσαμλής, χημικός με MBA. «Οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν το λεγόμενο charging anxiety, το άγχος της φόρτισης. Αν θα βρουν δηλαδή κατά τη μετακίνησή τους φορτιστή, αν θα είναι διαθέσιμος, αν θα είναι σε λειτουργία, αν θα υπάρχει στο σημείο κάποιος να τους εξυπηρετήσει, ενώ έχουν ένα διαρκή φόβο για την αυτονομία του αυτοκινήτου τους» λέει στη Voria ο Γιώργος Βουλγαρούδης.

Το eV Handler+ και οι υπηρεσίες ηλεκτροφόρτισης

Παράλληλα με την εφαρμογή eV Charger+ η eVplus έχει αναπτύξει και το λογισμικό eV Handler+, που απευθύνεται στους ιδιοκτήτες φορτιστών και τους παρόχους ηλεκτροφόρτισης και τους δίνει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα παρακολούθησης της δραστηριότητας φόρτισης και διαχείρισης απομακρυσμένα όλων των ρυθμίσεων κάθε συσκευής και υποδοχέα σε πραγματικό χρόνο.

 Γιώργος Βουλγαρούδης

 

Μάλιστα, η eVplus παρέχει τις υπηρεσίες της σε επιχειρήσεις όπως πρατήρια καυσίμων, σταθμούς πάρκινγκ, εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, ξενοδοχεία, ιατρικά κέντρα -όπου δηλαδή μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να σταθμεύσει για λίγο και να αναζητήσει έναν σταθμό ηλεκτροφόρτισης- αλλά και σε δήμους, με δεδομένα τα σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που έρχονται και θα φέρουν εγκαταστάσεις 10.000 φορτιστών στη χώρα την επόμενη διετία. Σε αυτές τις υπηρεσίες περιλαμβάνονται η επιλογή του είδους των φορτιστών, η ενημέρωση για τη χρηματοδότησή τους, η εγκατάστασή τους, η παροχή του λογισμικού διαχείρισής τους, η συντήρηση των συσκευών και του λογισμικού, αλλά και η διασύνδεση με εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας της eVplus για τη συνολική διαχείριση των πιθανών χρεώσεων του ρεύματος, των πληρωμών, των λογιστικών εκκαθαρίσεων, την αποστολή αποδείξεων κτλ.

Αστέριος Σαρητσαμλής

 

Η εταιρεία έχει αναπτύξει το δικό της δίκτυο φορτιστών, ενώ συνδέεται και με άλλα δίκτυα ηλεκτροφόρτισης. Επίσης, διαθέτει και δικούς της φορτιστές, στο πλαίσιο συνεργασίας της με δέκα κατασκευαστές. Μέχρι τα Χριστούγεννα περισσότεροι από 150 ηλεκτροφορτιστές θα έχουν ενταχθεί στο δίκτυό της, ενώ σκοπός της είναι να συνδεθεί με όλους τους παρόχους ηλεκτροφόρτισης στην Ελλάδα.
«Εμείς θέλουμε να ενώσουμε όλες αυτές τις υπηρεσίες με την BrainBox, ώστε να φτάσουμε να προσφέρουμε Mobility as a service, ένα πακέτο που θα ενοποιεί ποδήλατο, πατίνι, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ηλεκτροφόρτιση και μέσα σταθερής τροχιάς, πχ. το μετρό. Η ενοποίηση υπηρεσιών μετακίνησης είναι αυτό που έρχεται» σημειώνει ο Γιώργος Βουλγαρούδης.