Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020
x

ΕΞΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΥΠΝΟ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Μεγάλη μερίδα του πληθυσμού παγκοσμίως, δεν καταφέρνει να απολαύσει τον ύπνο ούτε υπό φυσιολογικές συνθήκες αλλά και λόγω της πανδημίας.

Ο ποιοτικός ύπνος είναι μια ασπίδα για το ανοσοποιητικό σύστημα κι ένας σύμμαχος στην καλή ψυχολογία.

Μεγάλη μερίδα του πληθυσμού παγκοσμίως, δεν καταφέρνει να τον απολαύσει ούτε υπό φυσιολογικές συνθήκες αλλά και λόγω της πανδημίας COVID-19, όπως επισημαίνει σε άρθρο της η διακεκριμένη επιστήμονας Dr Chandra Jackson.

Τα σημαντικότερα σημεία συνοψίζουν οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Παναγιώτης Μαλανδράκης, Ιωάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ).

Εν μέσω πανδημίας, πολλοί κοιμούνται είτε περισσότερο είτε λιγότερο από ό,τι πρέπει.

Ακόμα και πριν την πανδημία COVID-19, περίπου 1 στους 3 ανθρώπους δεν είχε τον συνιστώμενο ποιοτικό ύπνο διάρκειας 7 ωρών χωρίς διακοπή. Η πιθανή απομόνωση ή κατάθλιψη, το αυξημένο άγχος, η επαγγελματική και οικονομική ανασφάλεια έχουν επιδεινώσει την κατάσταση. Η διαταραχή της καθημερινότητας δυσχεραίνει την αίσθηση του χρόνου. Η παρατεταμένη παραμονή στην οικία οδηγεί σε λιγότερη έκθεση στο φυσικό φως, διαταράσσοντας τον κιρκάδιο ρυθμό που ρυθμίζει τον ύπνο.

Η Dr Chandra Jackson σε οδηγίες που έδωσε για τη ρύθμιση του ύπνου, αναφέρει:

- Να εκτίθενται τα άτομα σε έντονο φως το πρωί και να αποφεύγουν κατά το δυνατό το μπλε φως το βράδυ, που μπορεί να καταστείλει την έκκριση της μελατονίνης, η οποία είναι ορμόνη ρύθμισης του ύπνου.

- Τη σημασία της ηρεμίας τις ώρες πριν τον ύπνο, μέσω ενός χαλαρωτικού μπάνιου, τη χαλαρωτική μουσική ή τον διαλογισμό.

- Να διατηρείται το περιβάλλον σε σωστή θερμοκρασία και να χρησιμοποιούνται κουρτίνες που περιορίζουν το φως ή/και ωτοασπίδες για την προστασία από τους θορύβους.

- Πριν τον ύπνο συνίσταται να αποφεύγονται η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και η κατανάλωση υπερβολικού φαγητού ή υγρών, καφεΐνης, νικοτίνης ή αλκοόλ.

- Να αποφεύγεται ο ύπνος μεγάλης διάρκειας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

- Εάν τα συμπτώματα επιμένουν, τότε συνίσταται η επίσκεψη σε ειδικό γιατρό.

Πηγή: bovary.gr




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ