Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020
x

ΕΞΥΠΝΑ TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ ΣΕ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Χρηστικές συμβουλές από τη βιολόγο με ειδίκευση σε θέματα διατροφής, Ειρήνη Πασχαλέρη, για να διατηρήσουμε το σώμα μας σε καλή κατάταση.

Ορισμένα έξυπνα και πρακτικά tips, προκειμένου να διατηρήσετε το σώμα σας σε καλή κατάσταση, προτείνει η βιολόγος με ειδίκευση σε θέματα διατροφής, Ειρήνη Πασχαλέρη.

Συγκεκριμένα:

Επιλέξτε τροφές που χορταίνουν περισσότερο

Αν νομίζετε ότι όλες οι τροφές στην ίδια ποσότητα, μας χορταίνουν το ίδιο, κάνετε λάθος. Ο κορεσμός που προσφέρει ένα τρόφιμο εξαρτάται από τη σύνθεση του, την επεξεργασία του και την επίδραση του στο ορμονικό σύστημα, που ρυθμίζει την όρεξη στο σώμα.

Έτσι, τροφές όπως η ζάχαρη και το λευκό αλεύρι, μας κάνουν να πεινάμε γρηγορότερα σε σχέση με τροφές πλούσιες σε ίνες π.χ. λαχανικά, ακατέργαστους υδατάνθρακες (προϊόντα ολικής αλέσεως χωρίς ζάχαρη) που  “κρατάνε” τον οργανισμό χορτάτο για μεγαλύτερο διάστημα.

Μη μπερδεύετε την πείνα με τη δίψα

Πολλές φορές μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με αυτό της πείνας και αντί να πιούμε νερό, τρώμε γλυκά, περισσότερα φρούτα και αναψυκτικά με σούπερ- έξτρα θερμιδικό φορτίο.
Να θυμάστε ότι ο καλύτερος τρόπος να ικανοποιήσετε τη δίψα σας είναι το νερό και για να μην τρώτε καταλάθος όταν διψάτε, φροντίστε να ικανοποιείτε τις ανάγκες σας για υγρά μέσα στην  ημέρα, ώστε το σώμα να μην προλαβαίνει να διψάσει έντονα.  Για να δώσετε γεύση και ιδιότητες στο νερό που πίνετε προσθέστε μυρωδικά όπως δυόσμο, κανέλα ή κομμάτια φρούτων/λαχανικώς όπως οι φράουλες ή τα blueberries, φέτες lime ή λεμόνι, φέτες από αγγουράκι.  

Πηγαίνετε για Ύπνο

Όταν κοιμάστε αρκετά, παραμένετε λεπτοί. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν το σώμα μας δεν έχει τις 8 ώρες ύπνου που χρειάζεται για να αναζωογονηθεί, ζητάει τροφές παχυντικές (συνήθως γλυκά), που θα συντελέσουν στην άμεση παραγωγή των ορμονών της ενέργειας και της διάθεσης (σεροτονίνης, ντοπαμίνης).

Βάλτε τις τροφές να δουλέψουν προς όφελος σας

Η γαλοπούλα, η παρμεζάνα και η μαύρη σοκολάτα περιέχουν τρυπτοφάνη, ουσία που αυξάνει τη σεροτονίνη για να βελτιώσει τη διάθεση σας και να καταπολεμήσετε την κατάθλιψη. Η κατάθλιψη αποτελεί παράγοντα που ωθεί στην κατανάλωση φαγητού για ηδονιστικούς και συναισθηματικούς λόγους και πολλές φορές ευθύνεται για τα παραπάνω κιλά. Το πράσινο τσάι βοηθά στο μεταβολισμό, όταν καταναλώνεται 3 φορές την ημέρα με τα κυρίως γεύματα. Η κανέλα στον καφέ βοηθά να μην θέλουμε γλυκά. Εκμεταλλευτείτε τις ιδιότητες κάθε τροφής που μπορεί να σας βοηθήσει να είστε πιο αδύνατοι και υγιείς.

Ενεργοποίηστε το μεταβολισμό σας τρώγοντας περισσότερο!

Σας ακούγεται περίεργο κι όμως λειτουργεί! Ο μεταβολισμός ηρεμίας δηλαδή οι καύσεις που κάνουμε μέσα στην ημέρα εκτός απ’ τη φυσική μας δραστηριότητα, ενεργοποιείται καλύτερα όταν τρώμε πολλά και μικρά γεύματα.  Προσέξτε μόνο τις επιλογές σας και εντάξτε μικρά  healthy σνακ μέσα στην ημέρα.

Γυμναστείτε και αυξήστε τη μυική σας μάζα

Ασκήσεις ενδυνάμωσης π.χ με βάρη ή πιλάτες αυξάνουν το μυικό ιστό του σώματος με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καύσεις. Ξεκινήστε το τρέξιμο, ποδήλατο ή το χορό. 3-4 φορές την εβδομάδα αερόβια άσκηση θα αυξήσει σταδιακά τις καύσεις σας και θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Διώξτε τα υγρά απ’ το σώμα σας

Η κατακράτηση υγρών αυξάνει τα κιλά στη ζυγαριά και μας προκαλεί πανικό. Ορμονικές αλλαγές, μέρες περιόδου, φαρμακευτική αγωγή, κακή διατροφή και αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ μπορεί να προκαλέσουν κατακράτηση. Αποφύγετε τις επόμενες μέρες αλμυρές τροφές, γλυκά και αλκοόλ.

Προσέξτε το «κρυμμένο» αλάτι και τη ζάχαρη

Κάποιες τροφές που δεν φαντάζεστε όπως το ψωμί ολικής, οι φρυγανιές ή το κουλούρι Θεσσαλονίκης, περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλατιού και ζάχαρης. Ευτυχώς, η βιομηχανία τροφίμων σήμερα, έχει φροντίσει και υπάρχουν εξίσου προϊόντα που αναγράφουν «Χωρίς ζάχαρη και Χωρίς αλάτι». Καλό θα είναι να τα προτιμάτε.

Εάν τρώτε συχνά έξω, τότε:

Επιλέξτε σαλάτες με όσο το δυνατόν περισσότερα χρώματα π.χ. κόκκινα (πιπεριά), πράσινο (μαρούλι, ρόκα, σπανάκι), κίτρινο (καλαμπόκι), πορτοκαλί (καρότο) και άπαχη πρωτείνη π.χ. κοτόπουλο, γαλοπούλα, τόνος κ.λπ.). Κατεβάστε στο Smartphone την εφαρμογή  Foodsherlocks ή μπείτε στο www.foodsherlocks.com, για να δείτε που σας προτείνουμε να τρώτε υγιεινά και γευστικά έξω.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ