Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019
x

EXPORT SUMMIT: ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Οι περιπτώσεις συνεργατικών σχηματισμών της WIMA και της HEMEXPO - Διεισδύουν στο εξωτερικό κάνοντας δυνατό το ελληνικό brand

Πράξη τη ρήση «η ισχύς εν τη ενώσει» κάνουν τα Clusters (συνεργατικοί σχηματισμοί) που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της διεθνούς Ναυτικής και Βιομηχανικής Ένωσης -WIMA, Ηλίας Χατζηευφραιμίδης από το βήμα του 7ου Export Summit, που διοργανώνει o Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με θέμα «Foster Maritime Economy», για να καλυφθούν οι ανάγκες και τα ενδεχόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα πλοίο εργάζονται συνεργατικά όλα τα μέλη της Ένωσης.

Σημειώνεται πως η WIMA έχει στους κόλπους της 65 μέλη, ενώ για την καλύτερη λειτουργικότητα και κατανομή εργασιών είναι χωρισμένοι σε 7-8 ομάδες και κάνουν στοχευμένες δράσεις. Η WIMA δημιουργήθηκε το 2006 και μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει σε σειρά διεθνών projects. Ενδεικτικά ο πρόεδρος της WIMA ανέφερε τις μετασκευές πλοίων μεταξύ της πενταετίας 2011-2016 και απέφεραν ανά περίπτωση από 800.000 έως 6 εκατ. ευρώ.

«Για εμάς οι συνέργειες βασίζονται στο τετράπτυχο Συμμετέχω- Δικαιώνομαι- Αναγνωρίζομαι- Αναπτύσσομαι» ανέφερε ο κ. Χατζηευφραιμίδης υπογραμμίζοντας πως η WIMA για την καλύτερη δικτύωση της συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις με αιχμή του δόρατος την έκθεση του Αμβούργού, που είναι η μεγαλύτερη του ναυτιλιακού κλάδου, ενώ μεταξύ τους τα μέλη ανταλλάσουν τεχνογνωσία.

Η HEMEXPO στοχεύει σε νέες αγορές



Στο παράδειγμα της HEMEXPO, το cluster των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, αναφέρθηκε η πρόεδρος της, Ελένη Πολυχρονοπούλου. Στη HEMEXPO συμμετέχουν εξωστρεφείς μεγάλες αλλά και μικρότερες εταιρείες δεύτερης και τρίτης γενιάς αλλά και νεόκοπες του χώρου. Την τελευταία πενταετία, τα μέλη της συμμετείχαν σε 20 εκθέσεις σε μια προσπάθεια μεγαλύτερης διείσδυσης αλλά και της δημιουργίας ενός παγκόσμιου brand για το ναυτιλιακό εξοπλισμό.

Η HEMEXPO βρίσκεται σε συζητήσεις για συνεργασία με τον κολοσσό Royal Caribbean, για την ανανέωση του εξοπλισμού του ενώ επόμενοι αγορές στόχοι είναι η Ινδονησία και η Βόρεια Αφρική.

Σημειώνεται πως η αγορά του ναυτιλιακού εξοπλισμού είναι ύψους 60 δισ. ευρώ, ενώ το κομμάτι της πίτας που αποσπά η HEMEXPO είναι από 150 έως 400 εκατ. ευρώ ανά έτος.

Η κα. Πολυχρονοπούλου αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Erma First, που συμμετέχει στην Ένωση, και διαθέτει παρουσία μεταξύ άλλων σε Αμερική, Σιγκαπούρη, Κίνα, Κύπρο ενώ έχει δεχτεί  1500 παραγγελίες για την τοποθέτηση μηχανημάτων σε πλοία και έχει ήδη κάνει τοποθέτηση σε 400 πλοία. Το 51% του κύκλου εργασιών της εταιρείας γίνεται στο εξωτερικό.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ