Skip to main content

Εxport Summit: Πρόβλημα για τον Έλληνα σήμερα να είναι επιχειρηματίας

Τι δήλωσαν από το βήμα του 4ου Εxport Summit του ΣΕΒΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου, η Θ. Τζάκρη, η Μ. Κόλλια-Τσαρουχά και ο Δ. Μάρδας

Σε λιγότερο από μία δεκαετία, η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, από το ζενίθ της εποχής των Ολυμπιακών Αγώνων, το 2004, έπεσε στο ναδίρ της εποχής της κρίσης. Το 2004 ήταν διαβατήριο για τον επιχειρηματία το να είναι Έλληνας, σήμερα, κατέληξε να είναι πρόβλημα.

Με αυτή τη θλιβερή διαπίστωση άνοιξε την ομιλία του και τις εργασίες του 4ου Εxport Summit o πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος κ. Κυριάκος Λουφάκης, επισημαίνοντας το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το country branding, δηλαδή η εικόνα και η ταυτότητα μιας χώρας στο εξωτερικό, για τις επιχειρήσεις και δη τις εξαγωγικές.

Γι’ αυτό και σε αυτή την τέταρτη διοργάνωση του Εxport Summit, που πραγματοποιείται με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr ο ΣΕΒΕ διάλεξε για θέμα το «Country and Corporate Branding:Enhancing Extroversion».

Βεβαίως η εξωστρέφεια μιας χώρας, το εξαγωγικό της προφιλ, δεν είναι μόνο ζήτημα εικόνας, μπράντας. «Το 2004, είναι τη μπράντα αλλά δυστυχώς η χώρα δεν είχε το προϊόν, βασιζόταν στην εσωτερική κατανάλωση. Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης της οικονομίας μας τελείωσε. Έχουμε στραφεί στις εξαγωγές αλλά αντιμετωπίζουμε συνεχώς τεράστια προβλήματα», είπε ο κ. Λουφάκης και πρόσθεσε:

«Το Νοέμβριο στην Ειδομένη, οι σιδηροδρομικές γραμμές ήταν για ένα μήνα κλειστές. Μετά είχαμε 2,5 μήνες τις αγροτικές κινητοποιήσεις, άλλους 2,5 μήνες κλειστή η γραμμή στην Ειδομένη και τώρα έχουμε τα προβλήματα στο Λιμάνι. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δούλεψε συνολικά 9 ημέρες μέσα στο Μάιο και καθόλου τον Ιούνιο».

«Πρέπει λοιπόν να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει και, το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι ελληνικές επιχειρήσεις», κατέληξε ο κ. Λουφάκης.

Τον πρωθυπουργό εκπροσώπησε η υφυπ. Οικονομίας κ. Θεοδώρα Τζάκρη η οποία υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται στο σημείο της επανεκκίνησης. Στόχος είναι, σύμφωνα με την ίδια, με την οικονομική και πολιτική σταθεροποίηση να αλλάξει σταδιακά και η εικόνα της χώρας, καθώς παράλληλα γίνονται προσπάθειες για την απλοποίηση όλων των διαδικασιών που αφορούν τις επενδύσεις και τη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων.

Η υπ. Μακεδονίας – Θράκης κ. Κόλλια-Τσαρουχά μίλησε για μία περίοδο στις σχέσεις ιδιωτικού τομέα και δημοσίου, για συνεργασία κράτους και ιδιωτών καθώς η επιχειρηματικότητα και η δημιουργικότητα είναι η μόνη απάντηση στη κρίση.

Τέλος, από πλευράς κυβερνητικών παραγόντων, το λόγο πήρε ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Μάρδας ο οποίος αναφέρθηκε στη συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς, την υιοθέτηση μάλιστα της πρότασης του ΣΕΒΕ για τις υπεργολαβίες, όπως και τη δημιουργία βάσης δεδομένων στο portal του Υπουργείου, με επιχειρήσεις πολλών κλάδων, μεγάλο αριθμό εισαγωγέων, σε όλο τον κόσμο. Επίσης, τον κατάλογο με διευθύνσεις καταστημάτων ντελικατέσεν, που μπορούν να αξιοποιήσουν οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων.

Πέραν αυτών, το υπουργείο στο πλαίσιο της προώθησης των διεθνών οικονομικών σχέσεων έχει δημιουργήσει 13 μεικτές διϋπουργικές επιτροπές, από τις 3 που υπήρχαν στη προηγούμενη κυβέρνηση.

Στο επόμενο διάστημα, πρόσθεσε ο κ. Μάρδας, πρόκειται να ανακοινωθούν νέα μέτρα υπέρ των επιχειρήσεων, ενώ ο χρόνος αδειοδότησης νέων επενδύσεων θα φτάσει στους 6-8 μήνες, όσο δηλαδή και στην υπόλοιπη Ευρώπη.